• festia

Vad kan du om Harry Potter?

Visa vad ni kan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 21:12
    Det har smugit sig in ett litet fel på första frågan. Harry är givetvis sökare, inget annat. Så det spelar alltså ingen roll vad ni svarar på den frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 02:01
    har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?
  • Tonx

10 av 10. Det här är något jag kan iaf.

• festia
    lövet2 skrev 2011-06-02 20:39:33 följande:
    Åh, så dåligt! Bara 5 rätt, och ändå har jag läst hela serien 3 gånger ...
    Det kanske är dags att läsa serien en fjärde gång?

Jag avslutade precis läsningen av HP-böckerna för femte gången häromveckan... Vilka frågor hade du fel på förresten? Det är ju ganska svåra frågor ändå, de flesta är ju detaljer som man aldrig riktigt lägger märke till. Varje gång jag läser böckerna "upptäcker" jag något nytt!
  • festia
    Pellerbom skrev 2011-06-02 20:42:18 följande:
    Alla rätt, det vore för sorgligt annars! Bra frågor!
    Tack! Jag satt faktiskt och funderade ett tag på vilka frågor jag skulle välja så det inte blev för lätt
    Tonx skrev 2011-06-02 20:42:21 följande:
    Det gjorde du bra! Är det därför du heter Tonx?
  • lövet2
    festia skrev 2011-06-02 20:42:35 följande:
    Det kanske är dags att läsa serien en fjärde gång?

Jag avslutade precis läsningen av HP-böckerna för femte gången häromveckan... Vilka frågor hade du fel på förresten? Det är ju ganska svåra frågor ändå, de flesta är ju detaljer som man aldrig riktigt lägger märke till. Varje gång jag läser böckerna "upptäcker" jag något nytt!
    Nr 2, 6, 7, 8 och 9 var fel. Ja, jag ska ta och läsa om serien till semestern tror jag ...
  • luna1

8/10. :) 
    Hade fel på förbannelsen + vilken lärare som lärde ut förbjudna besvärjelser.. Hade blandat ihop crucio och imperious och jag hade för mig att det var moody som lärde ut förbannelserna, men han kanske bara visade dem?
    Var det inte han som visade en av de förbjudna förbannelserna då neville mådde dåligt eftersom hans föräldrar utsatts för någon av dem? (minns dåligt även om jag läst dem :p) 

• Tonx
    festia skrev 2011-06-02 20:44:27 följande:
    Tack! Jag satt faktiskt och funderade ett tag på vilka frågor jag skulle välja så det inte blev för lätt
    Tonx skrev 2011-06-02 20:42:21 följande:
    Det gjorde du bra! Är det därför du heter Tonx?
    Hur många gånger har jag inte fått den frågan?
    Men nej, det är faktiskt inte från HP, Tonx är ett hittepå sen innan HP.
    Men visst blev man lite glad när Tonks dök upp i böckerna!  
  • Embla

8 av 10. Hade fel på vem som lärde ut förbannelserna eftersom jag inte tänkte mig för, och så mindes jag inte varför Harry använde crucio på Carrow. Har läst böckerna mellan 3-10 ggr (de tidigare böckerna har jag läst oftare eftersom de funnits längre, helt enkelt).

Eftersom jag bara läst böckerna på engelska, var jag tvungen att tänka till ibland.

Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?