Ensam är inte stark
Jag väljer att stanna i ett näst intill ohållbart förhållande med min pojkvän hellre än att göra slut och leva som ensamstående till vårt barn. Jag vill nämligen inte leva ut min värsta mardröm; att vara själv med ett barn och allt vad det innebär. Jag vill inte sitta hemma och klappa mig själv i ryggen och berömma mig för att jag var modig och gjorde slut, medan mitt barn leker på golvet och har separerade föräldrar innan h*n ens har fyllt ett år, eller ännu värre, om ett antal år ser sin mamma försöka hitta ny kille som h*n måste konkurrera med - nej tack!
Ovanstående är ingalunda något unikt ställningstagande - jag vet - men det har varit nära att det har tagit slut i förhållandet några gånger och den känslan jag har fått när jag insett att jag varit påväg till ett liv utan min pojkvän och totalt ensam med vårt barn för all framtid - ja, då väljer jag hellre att fortsätta kämpa...
Vad vi har för problem i förhållandet? Tjaaa, vart ska jag börja? Killen är en av de största egoisterna jag har träffat i mitt liv. Jag hann tyvärr inte lära känna honom innan vi blev gravida
Han älskar sig själv och sätter sig själv före allt och alla, t om vårt barn. Vår kommunikation är ett skämt - jag har haft helt fel taktik hittills och svarat på killens kontinuerliga märkliga beteenden genom att bli arg och bråkat på honom. Numera har jag insett att killen aldrig kommer att ändra sig och bråkar inte på honom mer, utan ignorerar det jag i vanliga fall skulle reta upp mig på. Och det fungerar ganska bra faktiskt. Vi har inte bråkat på hela tre veckor..
Det är så synd, för egentligen skulle det inte behöva vara såhär jobbigt i vårt förhållande - men vad gör man när den ena allt som oftast utstrålar disharmoni och låter sitt humör gå ut över alla omkring sig, utan att bry sig om konsekvenserna? Be att få återkomma om några år när allt är bättre?!
Ensam är inte stark, så jag väljer att stanna kvar och försöker att vara stark på så sätt att jag inser att jag aldrig kan förändra honom, men attjag har möjlighet att förändra mig själv - det är en styrka!
Någon i samma situation?
Kram från en som flummade iväg lite i detta inlägg, förlåt om jag tappade den röda tråden