• Anonym

Ärligt tjejer! orgasm

Hej!

Hur är det egentligen? Får ni orgasm under samlag utan att stimulera klitoris? Det känns som var och varannan får orgasmer (gärna flera) under samlag utan stimulering här på FL.

I alla andra statestiker så är det inte alls vanligt! Är det bara på FL det är så?

• Svar på tråden Ärligt tjejer! orgasm
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-06-16 18:55:36 följande:
    ok, men vad händer sen? inget att sträva efter liksom, en kissnödighetskänsla alltså
    Får hoppa in och beskriva skillnaden på de orgasmer jag har senare, skall ut och klippa gräset innan solen går ner tänkte jag Men jag återkommer senare.
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Anonym (njuter)
    Anonym skrev 2011-06-16 18:55:36 följande:
    ok, men vad händer sen? inget att sträva efter liksom, en kissnödighetskänsla alltså
    Det känns som om hela världen exploderar. Jag har nyligen fått en vaginal orgasm för första gången och herrejesus... klitorisorgasmer är bara som en krusning på ytan i jämförelse med den här jättevågen. Jag trodde aldrig att det skulle vara så stor skillnad men det är det. 
  • Joppelina
    Anonym skrev 2011-06-16 16:44:29 följande:
    Nej och känner ingen annan som gör det heller. Tror nog att dom två föregående är undantag faktiskt.. Eller så ljuger dom för att skryta.
    Så hinner man läsa till och med inlägg #4 för att inse att det är ingen idé att svara ärligt på frågan eftersom det redan sägs att man är undantag eller ljuger för att skryta.

Snacka om att döma ut alla som svarar eller tänkte svara ja. Vet inte vad man ska kalla ett uttalade som detta. Kräks
  • Mevea
    Joppelina skrev 2011-06-16 20:57:52 följande:
    Så hinner man läsa till och med inlägg #4 för att inse att det är ingen idé att svara ärligt på frågan eftersom det redan sägs att man är undantag eller ljuger för att skryta.

Snacka om att döma ut alla som svarar eller tänkte svara ja. Vet inte vad man ska kalla ett uttalade som detta. Kräks
    Det är bara att ignorera och inte lägga någon energi på det.

Höner som kacklar i hönsgården... 
  • Joppelina
    Anonym skrev 2011-06-16 16:52:42 följande:
    Men ärligt, det låter som skryt ibland. De få som jag hört som säger att de alltid får orgasm utan stimulering är ofta tuggummituggande 20 åringar och de vrålar ut det också hahaha

man blir ju sotis!
    Jag är 48 och det är jäkligt länge sen jag tuggade tuggummi Skrikandes

Vad är det egentligen som gör att så många kvinnor alltid ska vara så jäkla fördömande och spydiga om man råkar berätta att man får orgasmer, multi,  g-punkts, fontän mm mm
    Jag fattar det bara inte,,, Ska man skämmas för att man njuter en jäkla massa av sex???

En fråga ställs, men när man ger ett personligt svar så passar det inte alla. Då är man en lögnare som skryter Rynkar på näsan
  • Anonym

Måste få flika in en fråga hur får man orgasmer har glömt bort hur det känns då jag å maken inte har sex längre för han kommer så fort att jag inte hinner komma å därav tror jag att jag fått nån orgasm blokering... Sen har jag införskafat mig knipkulor men hur använder man dem för att träna

• BeccaStina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-16 17:25:02 följande:
    Både ja och nej. Jag kan inte ge mig själv orgasm utan att stimulera klitoris, men för att få orgasm så måste jag ändå vara fylld, kuk eller dildo, spelar ingen roll.....

Dock finns det en man som kan ge mig orgasm utan att jag är fylld och utan att stimulera klitoris alls, fråga mig inte hur fan han gör för det vägrar han dela med sig av, de orgasmerna är inte alls samma som de jag kan ge mig själv, för han ger mig fontäner, hur många som helst, tills jag tror att jag skall dö av vätskebrist och kramp!

Jag hade kunnat döda för att få veta hur han gör dock Ogillar skarpt att någon kan något om min kropp som jag inte begriper mig på själv, kontrollbehov kallas det visst
    är det när han använder fingrarna i dig?
    jag kommer jätte lätt när min göbbe fingrar mig och gör ett komhit tecken med fingret/fingrarna
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Anonym (NixPix)

Ärligt, Nix..det får jag inte.

• Anonym (Sällan)

Väldigt sällan och då har det varit mycket förspel innan samlaget. 

• HäckHäxan
    BeccaStina skrev 2011-06-16 21:11:52 följande:
    är det när han använder fingrarna i dig?
    jag kommer jätte lätt när min göbbe fingrar mig och gör ett komhit tecken med fingret/fingrarna
    Typ nått sånt.. fast helt ärligt jag är mest så väck att jag inte har en aning om vad han gör. Han skulle nog kunna dränka mig i en spann med vatten samtidigt jag hade inte märkt det
  • HäckHäxan
    Joppelina skrev 2011-06-16 20:57:52 följande:

Skitsnack alltså de är vad man kallar sånna inlägg.
  • Anonym

Ibland får jag det, men oftast stimulerar jag klitoris samtidigt. Det ena är lika skönt som det andra

• Anonym

fan att folk alltid ska tycka och tro om andra - "de ljuger" osv

jag kan få orgasm av båda - men jag måste vara kåt innan för att det ska gå utan yttre stimulans
    eller att det varit ett tag sedan förra orgasmen. är man riktigt upphetsad så går det av analsex också
    det ger olika orgasmer av stimulering av g-punkten eller klitoris. True story!

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-06-16 16:52:42 följande:
    Men ärligt, det låter som skryt ibland. De få som jag hört som säger att de alltid får orgasm utan stimulering är ofta tuggummituggande 20 åringar och de vrålar ut det också hahaha

man blir ju sotis!
    Eller så är de där unga kvinnorna uppväxta med en friare syn på sex, där onani aldrig vart fel och man inte måste sova med händerna på täcket

Jag är 31 men jag är säker på att jag hade haft orgasmer mkt tidigare än vad jag hade då jag alltid haft lätt att bli kåt, blöt osv. Nu var det andra saker som blockerade mig, min historik av sexuella övergrepp som barn och en våldtäkt i tonåren.

Jag var 22 första gången jag kunde på orgasm ihop med en man. För mig var det som att få ta del av en helt ny värld, något jag trodde aldrig var menat för mig. Några år innan dess hade jag lyckats med att få orgasm vid onani, men det var inte med enkelthet eller någon självklarhet, ren jävla envishet och jävlar annama att de asen inte skulle vinna över mig. Jag vann Men det var skammfyllt för mig att få orgasm, nästan något fult och jag mådde fysiskt illa.

Allt sånt är bättre nu, jag är 31 år och jag älskar sex, de enda jag faktiskt skulle önska mig är en fast KK eller en partner så jag kan utforska min/vår sexualitet mer, bättre och djupare, för hur man än vrider på det, så blir sex bättre med någon man känner och som känner en själv.

tror det är därför just den mannen lyckats ge mig fontäner, jag har känt honom sen jag var 3 år och han är mitt livs passion, min ungdomskärlek och jag litar på honom fullt ut, tror grunden ligger där.... trygghet. Hjärta
  • Anonym (40 år)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-16 21:42:25 följande:
    Eller så är de där unga kvinnorna uppväxta med en friare syn på sex, där onani aldrig vart fel och man inte måste sova med händerna på täcket

Jag är 31 men jag är säker på att jag hade haft orgasmer mkt tidigare än vad jag hade då jag alltid haft lätt att bli kåt, blöt osv. Nu var det andra saker som blockerade mig, min historik av sexuella övergrepp som barn och en våldtäkt i tonåren.

Jag var 22 första gången jag kunde på orgasm ihop med en man. För mig var det som att få ta del av en helt ny värld, något jag trodde aldrig var menat för mig. Några år innan dess hade jag lyckats med att få orgasm vid onani, men det var inte med enkelthet eller någon självklarhet, ren jävla envishet och jävlar annama att de asen inte skulle vinna över mig. Jag vann Men det var skammfyllt för mig att få orgasm, nästan något fult och jag mådde fysiskt illa.

Allt sånt är bättre nu, jag är 31 år och jag älskar sex, de enda jag faktiskt skulle önska mig är en fast KK eller en partner så jag kan utforska min/vår sexualitet mer, bättre och djupare, för hur man än vrider på det, så blir sex bättre med någon man känner och som känner en själv.

tror det är därför just den mannen lyckats ge mig fontäner, jag har känt honom sen jag var 3 år och han är mitt livs passion, min ungdomskärlek och jag litar på honom fullt ut, tror grunden ligger där.... trygghet. Hjärta
    När jag var yngre fick jag orgasm  någon enstaka gång utan händer, då satt jag gränsle över killen som i sin tur satt upp, och då kom hans "venusberg" mot min klitoris. Efter det har jag inte haft några "look., no hands orgasmer", förrän till för nåt år sedan. Med denne partner kan jag få orgasm hur lätt som helst. Utan hjälp av händer, men jag tror inte det är en G punktsorgasm, utam det blir en stimulans på blygdläpparna när han drar den ut och in.... lååååångsamt...... Stimulansen kan alltså vara alldeles nere vid mynningen, och inte direkt på klitoris, men det är helt gudomligt att smeka klitoris samtidigt..... Jag bryr mig inte om att fundera på vilken sorts orgasm som är skönast, utan uppskattar mer variationen. Men jag får nästan hålla mig för att inte komma inom loppet av en minut!! Nyckeln till detta ligger i att jag tänder så in i bänken på honom, hans beröring är så perfekt för mig OCH att jag är TRYGG med honom. Bara det faktum att jag vet att jag kan komma med honom är en bra start! Han brukar börjar med att stimulera mina bröstvårtor så jag blir så kåt att jag nästan kommer av det... därefter kanske lite oralt, o sedan penetrering, samtidig stimulans av brösten plus att jag också kan förhöja njutningen genom klitorisstimulans.... I'm in heaven.... Så - visst känns det lika olika, men för mig utgörs den olikheten mest av att det faktum om man är "fylld" eller inte.
  • Anonym

Har fått båda men det är väldigt sällan jag lyckats få en vaginal orgasm. Det känns ofta som att jag är så nära men att den inte riktigt vill nå fram. När jag fått en klitorisorgasm blir det en snabb orgasm, därefter har jag ingen lust för sex längre utan blir trött och vill sova. När jag får en vaginalorgasm känns den mer kraftig och lite längre och efter den vill jag ha mer. De känns väldigt olika.

• Anonym (Hell-y)

Jag får orgasm VÄLDIGT lätt, har alltid varit sådan och får orgasm både med och utan klitorisstimulering (är 27 år).
    Dock är orgasmerna starkare vid klitorisstimulering och penetration än vid endast penetration.

• LillaTanten

Helt ärligt får jag väldigt sällan vaginalorgasm och bara (vad jag kan minnas) två eller tre gånger under regelrätt vaginalt samlag. För övrigt har det hänt när min partner har "vinkevinkat" inne i mig. Jag både vill och behöver stimulera klitoris eller få den stimulerad och är glad att jag får orgasm såpass lätt som jag ändå får :)

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
Svar på tråden Ärligt tjejer! orgasm