• Jenny Philips Avent

Hej och välkomna!

Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny

• Svar på tråden Hej och välkomna!
  • Nejlika

Hej!
    Jag är en av dem som haft  förmånan att få testa produkter! De är kanon!

Bröstsalvan och ammningsnapparna/bröstskydden önskar jag att hade haft från start! Efter att min  lilla skatt föddes hade hon lite svårt att lära sig rätt sugteknik... detta resulterade i variga och fruktansvärt smärtsamma bröstvårtor.
    Salvan från Philips är helt underbar! Har testat en annan salva som skulle vara bra för just bröstvårtor, men den funkade inte alls!

Bröstpumpen är suverän den med! Då min dotter redan första veckorna visade tecken på allergi är min ammning superviktig. Efter pricktest har det visat sig att hon är allergisk mot mjölkprotein. Med bröstpumpen har jag nu hunnit pumpa ur några mål bröstmjölk. går verkligen jättefort och smidigt! Trodde att det skulle vara krångligare att få ur så mycket mjölk. men jag hinner få ur nästan 200ml på 10 minuter!!! Eftersom min dotter inte kan äta vanliga ersättningar är det jätteskönt att ha ett lager mjölk i frysen!
    Vill verkligen rekommendera Philips pump till er som går i bröstpumps-köpartankar.

• IsaCMoJs

Melisia: vad heter pumpen?

• Nejlika
    IsaCMoJs skrev 2011-06-16 18:11:38 följande:
    Melisia: vad heter pumpen?
    Den jag provat heter Philips Avent "manuell". De har även elektriska pumpar, men dem vet jag ingenting om.
  • Freija82

Jag är oxå en av dem som fått förmånen att testa produkter från philips avent och ja bröstpumpen är verkligen suverän! Den är enkel att använda och det gör inte ett dugg ont heller.

• Laurin

Även jag har fått förmånen att testa produkter. Bröstpumpen har jag inte hunnit med än, men det kommer. Däremot har jag hunnit prova amningsinläggen som jag tycker var jättebra, och Emil gillar verkligen napparna! :)

• Williams mamma

Hej på er !

Även jag hör till dom som fått ett paket med provsaker,har inte hunnit testa så mycket av produkterna ännu.

Eftersom amningen inte ville sig riktigt för oss så har vi gått över till flaskmatning och kan bara rekomendera flaskan vi fick,enkel att använda och rengöra vilket jag tycker är viktigt .

Napparna är mycket uppskattade här hemma .

• Nejlika

Måste berätta om hur det gick första gången min lilla tjej skulle äta ur nappflaska! Det kan ju vara lite krångligt att få dem att förstå att de ska suga på en nappflaska istället för mamma....
    Eftersom jag antog att det skulle ta ett tag laddade vi upp med allt vi behövde och min  man la vår dotter i sitt knä (för att hon inte skulle känna doften av mamma just då.
    Vi värmde fryst bröstmjölk och hälde upp den i en Philips Avent nappflaska med pip nummer 1.

Vår dotter tittade lite skeptiskt på oss nån sekund, men sög hon för glatta livet och hade inte minsta problem att förstå hur man skulle suga på flaskan. som bonus sov hon sen nästan hela natten!

KANON!!! Har inte varit minsta problem att amma och flaskmata samtidigt!
    Philips flaskor har ju ett jättebra antikolik system i sina pipar och det märktes verkligen att det funkade då min dotter råkar vara expert på att få i sig luft när hon äter...

En fråga till Philips. Vad är det för skillnad på de honungsgula flaskorna och de som är mera plastiga? Båda är ju BPA-fria? Men varför finns det olika?

• Hcederberg

Ja amning... lika älskad som hatad!

Trasiga bröstvårtor, gråtande barn, gråtande mamma, utebliven mjölk och mjölkstockning... Men på andra sidan av myntet har vi det underbara! Njutningen av att få ha sitt barn, se sitt barn njuta i sin famn. Men det finns många produkter som kan hjälpa dig genom denna svåra men helt underbra tid!

Den mjuka sköna och läkande bröstvårtskrämen från Philips avent kan jag och min lilla Axel varmt rekommendera! Den lindrar och gör mina bröstvårtor mjuka och smidiga utan att störa vår lilla son när han ska amma. Efter två månader är mina bröstvårtor inte såriga längre och det stora behovet av bröstvårtskräm är nu inte lika stort som i början. Men att smörja in bröstvårtorna ca en gång/dag är underbart ändå! Denna kräm är kanon!

Svar på tråden Hej och välkomna!