• Jenny Philips Avent

Hej och välkomna!

Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny

• Svar på tråden Hej och välkomna!
  • karolina106

Ja, amningsnapparna var skit för oss oxå. Alldeles för stora och fel formade.

• bellbar

Har också fått ett paket med provsaker, har inte hunnit testa så mycket av produkterna ännu då lillen är ännu liten. Men bröstpumpen, nappflaskan och amningsinläggen har jag iallafall testat. Det har fungerat bra med bröstpumpen och även nappflaskan, då han flaskmatas en del då jag fått inflammation (nära till mjölkstockning). Kan varmt rekommendera nappflaskan, men inte amningsnapparna då dom är ganska stora, spec hålen - pip 1, lillen får för mycket bröstmjölk/ersättningsmjölk i sig. Amningsinläggen är jag jättenöjd med.

• Nejlika

Jag kan delvis hålla med i kritiken om amningsnapparna. Jag ser mest amningsnappar som något jag kan behöva ta till nån enstaka gång när brösten är ömma eller såriga. DÅ funkar napparna utmärkt tycker jag... De fäster bra vid bröstet och ger mer hudkontakt än de märken som har runda amningsnappar.
    MEN jag håller med om att hålen är lite för stora vilket gör att mjölken kommer lite onaturligt till barnet.

Det ska  ju finnas en mindre modell också. kan tänka mig att den skulle vara mer lämplig att kalla "normal" och att kalla den vanliga för "stor". vet dock inte hur majoritetens bröstvårtor ser ut....

Men jag tycker ändå att de fyller sin funktion som tillfällig hjälp vid ömmande bröstvårtor!

• vikkan74

Hej! Jag hör också till de som har fått paketet med olika saker att prova. Jag har däremot inte hunnit prova så mycket än, har en dotter som inte sover så bra på dagarna. Det blir mest ca 10-20 min sen vaknar hon. Det går bra så länge jag håller i henne i famnen och hon ligger på min mage, då kan hon sova längre stunder. Hon vill äta ganska ofta, så därför tänkte jag att jag skulle prova pumpen, så min man kunde prova att ge ibland också. Trots att det här är mitt tredje barn så har jag aldrig provat någon bröstpump. En fråga till er som gjort det: Om jag förvarar mjölken i kylskåpet, hur länge klarar sig den där? Värmer ni den i vattenbad eller hur värmer ni den? Bör man sterilisera och koka delarna i pumpen innan den används?

• Williams mamma

Jag hade kokat delarna till pumpen innan jag använde den och även efter användning så är den klar tills nästa gång .

Mjölken bör klara sig ca 24 timmar har jag för mig och ska inte värmas i micro utan vattenbad.

Det bästa i paketet tycker jag är babyvakten då kan jag vara ute i trädgården o njuta utan att känna oro för mina killar om dom sover inne.

• idkj85

Jag är oxå en "testare" har dock inte testat så mycke än.
    Bröstvårtskrämen har jag sedantidigare och jag tycker den funkar bra. I början innan min Olle hittade rätt tag blev den ena bröstvårtan rätt sårig men nu är det bättre. Krämen va kanon att smörja med när det va sårigt och jag smörjer fortfarande 1-2ggr/dag för att de inte ska bli torra.

Fick en babyvakt i mitt paket vilket va bra eftersom vi ändå funderat på att köpa en, har dock inte provat den än men den verkar bra. Ett minus att laddarna inte funkar i våra eluttag tror de va lämpade för storbritaninens standard. 

• bellbar

Vet ni vart man kan köpa avents amningsinlägg? Tycker dom är så bra och rätt sköna också.

• Jenny Philips Avent

Vad kul med så mycket feedback! Både ris och ros är uppskattat att få, det lär vi oss av! :)

Som svar på frågan hur de två olika materialen i våra BPA-fria flaskor skiljer sig åt, är de honungsgula lite hårdare och mer beständiga (och lite dyrare i butik) medan de mjölkvita är lite mjukare (och lite billigare). Till de mjölkvita flaskorna rekommenderar vi att använda den plastring som medföljer flaskan. Denna ring säkerställer att flaska och dinapp sluter tätt och att antikolikfunktionen fungerar som den ska. Till de honungsgula flaskorna behövs ingen extra ring. Hoppas att det är tydligt nog!

Svar på tråden Hej och välkomna!