• Jenny Philips Avent

Hej och välkomna!

Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny

• Svar på tråden Hej och välkomna!
  • Kermit the frog

Jag har hittills provat bröstvårtskrämen och babyvakten. Krämen har jag egentligen inte så stort behov av men jag uppskattar att tuben var väldigt generöst tilltagen jämfört med t.ex. purelan som jag använde innan, och den är väldigt lätt att stryka ut, vilket säkert underlättar när man har ömma bröstvårtor (vilket jag inte har längre). Babyvakten är kanon, bra ljud och mysigt att den kan spela vaggvisor också. Får återkomma när jag testat fler grejer.

• Blinka lilla stjärna

Hejhej.

Ännu en testperson här. Amningen med flickan som är en månad gammal fungerar just nu riktigt bra. Hade i början sår på
    båda brösten men detta avhjälptes med bröstvårtskräm och amningsnapp (dock ej Avent) hade precis blivit helt bra när jag fick paketet. Typiskt.

I paketet låg en del som jag inte kommer kunna testa på ett tag så dessa produkter lämnar jag åt andra att utvärdera just nu. (Bl.a.nappar från 3 månader, bitring vid tandsprickning, pipmugg från 6 månader, nappar till flaska från 3 månader)

Några av sakerna jag provat: 
    Bröstvårtskrämen, där håller jag med Majbebis08, ett + är den stora tuben om man jämför med många andra märken! Krämen tar jag då jag duschat då brösten blir lite torra annars, känns bra!
    Amningsskydden är bra men väldigt tjocka jämfört med de jag använt tidigare, föredrar så tunna som möjligt. Har haft problem med några märken som fastnade i bröstvårtan då jag hade sår men dessa har jag inte provat med sår så vet inte hur det fungerar.
    Pumpen tycker jag är bra, hade lite problem de fösta två gångerna men nu har jag fått kläm på det! Gör inte ont eller känns obehagligt!
    Napparna från 0 månader suger lillan gärna på men de är lite stora och går upp på hennes näsa så vill inte att hon ska ha de för ofta just nu. Bra med ett litet lock man kan sätta på!

Jenny (Avent) - Har förstått att vi har fått olika saker i paketen, kul! Är det baserat på barnens ålder eller det är slumpen som bestämt vad man fått?

• Nejlika
    Kermit the frog skrev 2011-06-21 22:47:12 följande:
    Jag har hittills provat bröstvårtskrämen och babyvakten. Krämen har jag egentligen inte så stort behov av men jag uppskattar att tuben var väldigt generöst tilltagen jämfört med t.ex. purelan som jag använde innan, och den är väldigt lätt att stryka ut, vilket säkert underlättar när man har ömma bröstvårtor (vilket jag inte har längre). Babyvakten är kanon, bra ljud och mysigt att den kan spela vaggvisor också. Får återkomma när jag testat fler grejer.
    Hm... vaggvisor? antingen har jag missat något i bruksanvisningen eller så fick vi olika. Min funkar fint, men några vaggvisor har jag inte lyckats få till...
    Vad heter babyvakten du testat??
  • sofielina

hej alla!

Jag har just fått mitt paket med saker och har hittills testat babyvakten och precis som "majbebis08" skriver så finns det vaggvisor. Min Lilla A gillar dem men framförallt tycker jag att vaktens huvudfunktion, att låta oss höra hur lilla A har det trots att vi inte är precis intill, är kalas! Vi har haft den i vagnen när vi är ute i trädgården och det har gjort att vi kan slappna av. Ljudkvaliteten är jätte bra, minsta lilla ljud hörs!

Jag har även provat napparna för de minsta, lilla A är 2 månader, och de är jätte bra. Ringen är inte så stor att hennes små pilliga fingrar fastnar i den.

Även amningsiläggen är bra, dock vet jag inte om jag tycker att de är bättre eller sämmre än några andra jag provat. Jag har ven testat natusan och änglamark.

Vad kul det ska bli att följa er andra!

Vad det gäller ammning har det absolut inte varit problemfritt för mig. Jag helammar inte utan vi toppar med mjölksersättning för jag har inte tillräckligt med mjölk. På natten får hon bara ersättning för hon blir så frustrerad när hon är trött och det inte kommer tillräckligt fort ut brösten. Och när hon blir frustrerad blir jag också det. Jag känner mig som en usel mamma som inte kan ge henne det hon vill ha.
    Men sedan vi börjat med ersättning har det hela blivit mycket bättre. Lilla A blir mätt, min mjölktillförsel har blivit bättre (mindre stress) och lilla As pappa får även han delta i matning och den närhet som det innebär.

Är det någon annan som upplevt något liknande?

• IsaCMoJs

Hur fick ni nys om att vara testpersoner? Jag skulle också vilja få chansen att prova på typ bröstpumpar och annat!!

• Nejlika

Min dotter fullkomligt älskar era nappar Kanon att nattnapparna är självlysande också! Att ingen annan tänkt på det? funkar jättebra precis vid nattningen då hon lätt spottar ut den och  man måste fumla i mörkret efter den...

Har även testat den spillfria pipmuggen på min äldre dotter. Är otroligt glad att det faktiskt verkar finnas en pipmugg som fungerar! Har tidigare köpt flera olika modeller till min dotter, men hon klarar inte av att suga i sig vätska från någon av dem! Men eran pipmugg (Philips) funkar ju faktiskt! Har nog redan hunnit göra reklam för halva sverige känns det som! Äntligen nån som lyckats göra en mugg som faktiskt går att dricka ur!

Det där med vaggvisor måste jag nog klura vidare på när jag kommer hem till bruksanvisningen... Men ljudet i den jag har är kanon och den används nu dagligen! Vi hade en annan Philips-babyvakt innan som vi tyckte funkade bra, men den är totalt utklassad nu när vi testat en ny!

IsaCMoJs skrev 2011-06-22 21:32:50 följande:
    Hur fick ni nys om att vara testpersoner? Jag skulle också vilja få chansen att prova på typ bröstpumpar och annat!!
    Jag såg en banner här på familjeliv att de sökte testpersoner som ville testa amningsprodukter. Man fick fylla i ett litet formulär och sedan valdes några av de som anmält sig ut att bli testpersoner! Så håll utkik Blir säkert nåt liknande igen!
  • Nejlika

Angående att värma flaskor med fryst bröstmjölk så kan jag varmt rekomendera att skaffa en flaskvärmare (om man kommer värma flaskor mer regelbundet) Går mycket fortare än vanligt vattenbad och man får en bra ättemperatur. Nu ingick ju inte en flaskvärmare i mitt testkitt, men jag har faktiskt en i alla fall Finns flera olika modeller och behöver inte kosta skjortan!

• vikkan74

Nu har jag provat amningspumpen och den fungerade jätte bra! (bli bara lite öm i bröstvårtorna..) Dottern tog även flaskan utan problem, det var min man som gav henne och det var inga problem. Jag ville prova så att jag vet att det funkar om jag vill komma hemifrån någon gång.

• 0421Nilsson

Hej! 

Ännu en som är glad att få vara testperson. Vi provade babyvakten dag 1 då jag hämtat ut paketet, jättebra (hade dock också missat det där med vaggvisor). Vi hade en begagnad babyvakt sedan tidigare men denna var man tvungen att ha så högt ljud på att det blev opraktiskt och inte så tillförlitligt. Det som började göra oss lite fundersamma för någon dag sedan var att den som "stängde av" sig dvs bruset/bakgrundsljudet försvann helt ca 1 min efter att man startat föräldraenheten så vi blev osäkra på om den fungerade. Den gjorde likadant ett antal gånger trots omstart av båda enheterna. Vi testade då att göra något ljud tydligt vid babyenheten och då kom den igång igen. Är detta något som är bekant för er andra? 

Napp har inte vår lilla varit intresserad alls trots att vi testat ett antal olika varianter så även de som följde med i paketet. Jag kan hålla med om att de är lite stora och hamnar väl nära näsan även om man tar den minsta storleken. 

Amningspumpen är nu äntligen kokad (blev lite avskräckt av alla delar först..) tänkte använda den i natt men lillan behagade äta oftare igen så det behövdes inte direkt, ska prova den snart. Jag har sedan tidigare en enklare variant av amningspump som har begränsningen att man måste tömma den ofta. Flaskan som följde med Philips-pumpen tar mer och det är ett plus eftersom jag brukar försöka få ihop 100-150ml varje gång inför frysning. 

Muggen, jättesöt!! Inte aktuell ännu. 

Amningsinläggen, håller med om att de är lite tjockare än de som jag brukar använda men annars helt ok. 

Krämen för bröstvårtorna, har inte behövt testa just än men använde liknande kräm i slutet av graviditeten då jag verkligen var torr i huden. Funkade oväntat bra, ett annat tips är att använda den på trasiga nagelband. 

Hej för nu!

• LinneaD

Hej!

Ännu en testare här!

Jag tänkte börja med att ge mina synpunkter på amningsinläggen, då det ju alltid är lättare att få ur seig negativa åsikter om saker än motsatsen :D

Då jag har läckt en hel del (helammar min son som är född 9/4) så har jag prövat en hel del olika fabrikat av amningsinlägg, och anser att det för Avent-varianten finns utrymme för en hel del produktuveckling... Som någon redan konstaterat är de tjocka (och syns därmd onödigt mycket under tunna kläder) och detta borde ju kompenseras med att de suger upp bättre än tunnare mdeller, men jag tycker de har riktigt dålig uppsugningsförmåga! Ytskiktet släpper från de undrelagen, och fastnar i fuktiga bröstvårtor. Och som ett irriterande prick över i, så sitter klisterlappen på baksidan så dåligt, att är man oförsiktig så åker klistret av tillsammans med skyddsremsan. Skulle jag tipsa den som inte provat om amningsinlägg så kommer avents längst ner på min lista, absolut bäst är Libresse!

Jag kommer återkomma med ett betydligt gladare inlägg om pumpen, som har varit en av de störta anledignarna att jag fortfarande helammar, då jag gick tillbaka till jobbet när lillen var tre veckor...

Svar på tråden Hej och välkomna!