• Jenny Philips Avent

Hej och välkomna!

Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny

• Svar på tråden Hej och välkomna!
  • sofielina

Jag tycker inte att amningsnapparna är sämre än några andra. Jag använde ett annat märke (minns nu inte vilket) som jag fick på BB när lilla A inte lyckades suga och Avent är faktiskt bättre, iaf när det gäller den del som ligger mot bröstet då den är formad så att bebisens näsa inte hamnar mot plasten. Däremot är det väll snarare så att ingen amningsnapp är smidig eftersom de, enligt min erfarenhet, tenderar att lossna och hamna snett under tiden man ammar och bebeisen grejar runt.
    Jag och lilla A blev oerhört osams varje gång det var dags och amma för att nappen inte stannade där den skulle utan hennes små fingrar pillade bort den och så blev hon irriterad och ledsen när hon inte kom åt och så blev jag ledsen och stressad... men samtidigt var det tack vare amningsnappen som hon kunde amma alls i början...

Hur som tycker jag att Avent nappen är bra och bättre på vissa plan. Man kan ju välja storlek på hål och liknande när man köper den själv på apoteket eller så.

Hoppas alla har det fint i sommaren! {#emotions_dlg.flower}

• Laurin

Har börjar undersöka babyvakten och dess funktioner, och jag tycker att denverkar bra. Har dock aldrig använt något liknande tidigare så jag har inte så mycket att jämföra med. Men jag gillar att den spelar även omdenhar något mekaniskt ljud, och Emil lyssnar intresserat när jag sätter på den. Jag har dock inte så stor användning för föräldraenheten då vi inte bor så stort. Jag hör honom ändå :) Men sen i sommar när vi åker på semester tror jag att jag ska ta med utrustningen då vi kommer att bo i ett större hus.

Amningen fungerar bra för oss så amningsnapp och bröstvårtssalvan kommer jag nog inte att använda tyvärr. Kan bröstvårtssalvan användas till nåt annat? Nariga läppar kanske?

Amningsinläggen är slut, de var riktigt bra tyckte jag. Lite tjocka kanske men med bra uppsugningsförmåga och bäst av allt; de luddar inte som många andra inlägg gör!

Vad gäller napparna så kan jag hålla med om att de ligger väl nära näsan, men de är ändå Emils favorit. Vi har en annan typ av napp hemma också men den rynkar han mest på näsan åt.

• MaDa

Hej hej,
    jag har testat babyvakten och den fungerar hur bra som helst! Har haft en annan tidigare men den var så avancerad med en massa onödiga funktioner så det blev bara krångligt att använda.

Har även provat att pumpa ur lite så pappan fick ge på flaska, har aldrig kunnat det med de TRE tidigare barnen då de vägrat ta flaska men den nya lillgrabben var hur duktig som helst! Har precis öppnats en ny värd för både mig och pappan. Han tyckte det var hur mysigt som helst att mata och jag kan känna mig lite mera "fri" om ni förstår hur jag menar. :)

Men napp är något som mina barn aldrig har använt och även nytillskottet verkar inte så intresserad. Men det går bra för oss ändå.
    Amningsinläggen tyckte jag var bra, men de blev väldigt skrynkliga på något sätt?!

För oss fungerar amningen hur bra som helst! Har inte ens fått sår denna gången vilket jag har fått tidigare, (det gör ju så otroligt ont!) så jag har inget att klaga på, han växer och frodas!

• Hcederberg

Ja Philips Avents babyvakt är kanon, lätt, enkel och med ett fantastikt bra ljud! Det läska är mest att ha sin ängel långt ifrån en ;)

• Mina Älskungar

Babyvakten: Är det den med videoövervakning Ni fått testa?

• idkj85

Har nu börjat använda pumpen då Olle börjat krångla mer och mer vid amningen. Pumpar ut så han får bröstmjölk till natten i övrigt får han ersättning då jag inte har tillräckligt med mjölk. Tycker pumpen va riktigt bra, har provat en annan variant tidigare men den va ingetatt ha, philips va mycke bättre lätt att använda och gör inte int.

s

Mina Älskungar skrev 2011-07-04 14:48:30 följande:
    Babyvakten: Är det den med videoövervakning Ni fått testa?
    Nej inte den jag fick testa iaf.

Angående babyvakten har ni andra fått laddare som funkar i svenska eluttag?
  • idkj85
    Jenny Philips Avent skrev 2011-06-16 17:03:22 följande:
    Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny
    Hur blir man VIP? har fått en låda testprodukter...
  • vikkan74
    idkj85 skrev 2011-07-04 15:43:52 följande:
    Hur blir man VIP? har fått en låda testprodukter...
    jag vet inte heller, jag har också fått en låda testprodukter, men det står inte "VIP" på mig..
  • vikkan74

Babyvakten tycker jag funkar jätte bra. Det är ett bra ljud på den. På den som jag har fått för att testa fungerar i våra uttag /svar på någon av ovanstående fråga)

Amningsinläggen är jag inte helt nöjd med. Jag tycker att de är tjocka och fastnar ibland när de blivit lite fuktiga/blöta.

Amningspumpen fungerar jätte bra.

• 120126 B

Hej
    Hur kan man få produkter skickade för att få lov att vara testperson?

Svar på tråden Hej och välkomna!