• Jenny Philips Avent

Hej och välkomna!

Hej alla och välkomna!

Nu drar vi igång den här gruppen som är till för er för att möta andra medlemmar som ammar eller har funderingar kring amning och små barn. Tanken är att vi ska hjälpa varandra och peppa och uppmuntra - ni sitter alla inne med så mycket kunskap som andra kan ha nytta av! :) (Och så hoppas ju såklart jag som marknadsansvarig för Philips AVENT i Sverige få lära mig massor från er!)

20 st VIP-medlemmar har fått prova produkter från Philips AVENT och jag vill jättegärna höra era kommentarer om ni redan provat några och vad ni tycker!

Men alla är såklart välkomna att delta med egna erfarenheter, frågor eller tips!

Vi hörs!

/Jenny

• Svar på tråden Hej och välkomna!
  • Madelen b

Hoppar in som ny här. Har en son på snart 3v som jag kämpar dag o natt med amningen. Vi fick en dålig start då ingen på bb visade mig hur man ammade, dem kom in klämde ihop mitt bröst och tröck dit ungen. Då Ralph är förtidigt född fick han tillmatning hela första veckan ( några dagar med ersättning och sedan pumpade jag ut bröstmjölk ) Han fick först ur kopp men bytte sedan till flaska då han behövde äta så mycket för att gå upp i vikt.
    efter några dagar var mina vårtor HELT trasiga och blodiga, variga och ÖMMA! Slutade med att jag satt och stor tjöt då jag ammade och då lessnade jag och bad om en ammningsnapp.
    Efter det så är jag bara öm, men har inga sår längre....skönt.
    Dock så har Ralph problem med att amma utan nappen, han har alltid varit dålig på att öppna munnen plus att låter jag han "leta" själv så ligger han bar ao gapar och öppnar munnen! Han vet inte hur man gör helt enkelt!

Nattetid pumpar jag och pappa matar med flaska, då kan jag sova lite längre och låter mina stackars bröst vila!

någon som har tips på hur man går från amningsnapp till utan och hur man hjälper en liten pojke som inte vet hur man amar på "bara" bröstet?

• Jenny Philips Avent

Tack för all bra feedback! Jag lär mig massor av att läsa era kommentarer och jag ska se till att vännerna i Amsterdam (huvudkontoret) också får lära sig! :) 

Jag vill passa på och tipsa er om vår Facebooksida där vi informerar om nya produkter och anordnar tävlingar och utlottningar: www.facebook.com/philipsaventsverige

• Laurin

Har testat bröstpumpen men fick inte ut just nåt egentligen...Sonen äter dock nöjt och går upp i vikt så mjölk har jag ju....Får väl prova vid nåt mer tillfälle...

• Hansson83
    Laurin skrev 2011-07-13 21:04:25 följande:
    Har testat bröstpumpen men fick inte ut just nåt egentligen...Sonen äter dock nöjt och går upp i vikt så mjölk har jag ju....Får väl prova vid nåt mer tillfälle...
    Så blir det för mig också vissa gånger! Sedan provar man igen och då kan man pumpa up 120 ml...konstigt?!

En sak jag saknar till flaskorna är "platt" napp då mi son inte vill ta den runda nappen. Detta kanske går att köpa eller är det bara runda nappar på nappfalskorna?
  • 201201232
    Hansson83 skrev 2011-07-14 07:45:50 följande:
    Så blir det för mig också vissa gånger! Sedan provar man igen och då kan man pumpa up 120 ml...konstigt?!

En sak jag saknar till flaskorna är "platt" napp då mi son inte vill ta den runda nappen. Detta kanske går att köpa eller är det bara runda nappar på nappfalskorna?
    Mams platta nappor passar i aventflaskorna. De är mycket bättre tycker jag.
  • Nejlika
    201201232 skrev 2011-07-14 08:31:52 följande:
    Mams platta nappor passar i aventflaskorna. De är mycket bättre tycker jag.
    Men då funkar väl inte antikolikfunktionen??? eller?
  • Nejlika

Jag tycker att pipmuggen är så svår att diska pipen på! Nån som har komit på något smart knep??? Om man druckit juice i pipmuggen och ställt den odiskad på bänken över natten så har jag märkt att det rätt lätt och snabbt blir mögel i pipen. Jag har tagit en tops och gjort rent och sen kokat... känns inte som att man kommer åt med diskborste!

• 201201232
    Nejlika skrev 2011-07-14 22:03:27 följande:
    Men då funkar väl inte antikolikfunktionen??? eller?
    Jag har inte märkt någon skillnad, men det kanske stämmer. 
  • Nejlika
    201201232 skrev 2011-07-15 10:26:44 följande:
    Jag har inte märkt någon skillnad, men det kanske stämmer. 
    Som jag förstått det så sitter Avents Antikoliksystem just i pipen... Och eftersom Mam har sitt i botten på flaskan så borde det inte funka. Men om man inte bryr sig om den funktionen så spelar det ju ingen roll...
Svar på tråden Hej och välkomna!