• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Jag skulle också säga färre repetitioner och lite tyngre vikter. De tre sista repetitionerna i varje set ska svida riktigt ordentligt och den sista ska vara så att du precis orkar. Då är det lagom vikt (enligt mig iallafall, men självklart finns det olika åsikter om detta) Dock är det viktigt att behålla hållningen i kroppen och belasta rätt. Det är lätt att "tappa kroppen" om man kör för tungt och då finns det risk för skador. Känn efter vad som känns bra!
  • Amazina

Halsen är bättre idag och jag är nu hemkommen efter Zumban. Innan sussedags blir det även mage och armar, fint!

• Paradigm

Dagens träning blev löpning 4 km. Det blev dessutom en hel del "plankan" utförd på olika sätt med pilatesboll. Lite övningar med fria vikter, benpress samt rump & ben övningar.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?
    Jag kör på lätta vikter fler repetitioner då jag inte vill bygga stora muskler. Jag tycker mig ha ganska "stora" armar naturligt. Vet inte om det är från tennisen som jag spelade när jag var yngre. I alla fall, jag är väldigt försiktig med att bygga upp för stora muskler utan är mer ute efter långa uthålliga muskler som syns när jag spänner armarna.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-26 20:42:04 följande:
    Halsen är bättre idag och jag är nu hemkommen efter Zumban. Innan sussedags blir det även mage och armar, fint!
    Vad duktig du är! =)
  • Paradigm
    Matsina skrev 2011-07-25 22:10:57 följande:
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Byt ut dina tallrikar till små tallrikar. Sätt timer på lunch och middag. Ät alltid frukost.

Ja, det är det bästa om du äter 6 mål per dag, men då förutsätter det att du inte äter för stora portioner.

Jag rekommenderar dig att äta endast 1 frukt per dag när du vill gå ned i vikt. Kör på bär istället! Frukt innehåller fruktos som kan binda fett beroende på hur du reagerar på fruktsockret. Dessutom kan det trigga igång ett sötsug. Så var vaksam på hur du reagerar efter att du har ätit en frukt!

Se över din vardagsmotion. Går du till bussen? Tar du bilen till affären? Tar du rulltrappan istället för trappan? Sitter du framför tv:n/datorn i flera timmar på kvällen?

Att storstäda är också en bra aktivitet som många glömmer bort.

Glöm inte att sova minst 6-8 timmar per dag.
  • Beckaa

Dagens träning blev:
    3,5 km löpning till roddträning - roddträning (skulle tippa på 45-60 min effektiv tid) - 3,5 km löpning hem

Imorgon vilar jag :)

• Matsina

Tack så mycket för era svar, jag har ju testar pulver diet förut och hoppas detta funkar bättre. Tänkte bara kolla, ibland kommer jag gå upp 5 på morgonen och orkar inte äta frukost så tidigt. Är de okej att ta en modifast då?

• Aprilia1977

Idag och igår blev det inte mycket att hurra för. Iväg på olika besök och födelsedagar! Så i morgon är det full fart på morgonpromenad och gymmet samt lite fysiskt arbete i trädgården... yippie!
    Äpple

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!