• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Evenstar

Sammanfattning av idag,

Träning: 40 min IW
                    30 min Styrka axlar

Middag: Squashlasagne

En bra dag mao :)

Vad har ni ätit idag?

• ETSS
    Evenstar skrev 2011-07-27 19:42:24 följande:
    Sammanfattning av idag,

30 min Styrka axlar

Vad har ni ätit idag?
    Träning: Helkropp i maskiner 3 * 14, överkropp mellan 5 och 15 kg, Samma antal bak och benövningar men med 15 till 30 kg. Rygg/midja samma antal 25 til 35 kg. En hel jäkla massa situps Glad
    Hade egentligen bara tänkt ta armar och överkropp men åker bort några dagar och kommer bara att ev powerwalka under tiden.

Middag: Ugnsstekt kycklinglår med fullkornscouscous och kryddade tometer och fetaost.
    Nu: Finncrisp med avocadogish Glad
  • Tullemi

Nu en PW på 5-7 km. Gymmet stänger om 8 minuter, så inget besök dit.
    Middag: en kantarellsmörgås (middag å middag) men jag äter nåt mer efter PW'n.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm

Idag var min lille son bjuden på födelsedagskalas så jag har hunnit äta både det ena och det andra. Blir att dricka mycket vatten för min del nu ikväll för att driva ut all vätska som kolhydraterna har bundit, vilket är en hel del.

Jag hann i alla fall med träning innan kalaset och det blev 20 minuters löpning, 4 km samt plankan på alla olika sätt, träning fria vikter samt rygg.

• Jennie med ie

Dagen:

Mat:
    Frukost: proteinshake. Inte hungrig!
    Lunch: sojafilé samt en röra av cottage cheese, kokt hackat ägg, lök och kryddor.
    Mellanmål: kvarg + mjölk + äpple och kanel
    Mellanmål igen: test av "grill-ost" (inte haloumi), hyfsat gott men lite för salt.
    Middag: rejäl sallad med osttärningar och kokt ägg bl a. Yoghurtsås. Rostad lök (fy!!)
    Efter-träningen-mål: Swebar recoverybar
    Kvällsmål: proteinshake

Aptiten är inte vad den borde vara när det är varmt.

Träningen:
    55 minuter styrka ben & rumpa samt mage. Märkte att det är dags att öka i vikt på några övningar...
    35 minuter powerwalk på bandet i uppförslutning

• Tullemi

Jag efterlyser min ork. Jag har vilja motivation plus att jag känner mig pigg. Men så fort jag ska jogga...kroppen känns trött och seg som efter en festkväll. Blaha! Hur kan det bli så här då?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennie med ie
    Tullemi skrev 2011-07-27 23:20:12 följande:
    Jag efterlyser min ork. Jag har vilja motivation plus att jag känner mig pigg. Men så fort jag ska jogga...kroppen känns trött och seg som efter en festkväll. Blaha! Hur kan det bli så här då?
    Värme? För lite vätska? Slarv med maten? Eller har kroppem fått för mycket träning ett tag så att den är lite slutkörd? Kan du ha en infektion på gång?
  • Aprilia1977

Jaha, det har varit fullt upp idag. KOm hem från ett otroligt bra 75 minuterspass med armar och mage i fokus.

Maten har varit helt ok!

Killevippen!

• Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-07-27 19:42:24 följande:
    Sammanfattning av idag,

30 min Styrka axlar

Vad har ni ätit idag?
    Min dag har sett ut följande
    Frukost: proteindrink
    Lunch: Pasta med grillad kyckling och cremefraichesås
    Därefter rask promenad ca 60 min
    mellis: 1 banan, lite yoggi
    Träning; Ben, rumpa, mage
    middag/kvällsmat: pepparbiff med rödvinssås, wokade grönsaker och potatisgratäng

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har med andra ord slarvat med maten även idag. Dock är jag inte stenhård nu under semestern, eftersom jag känner att jag kan få unna mig att äta lite vad jag vill dessa veckor (inom rimliga gränser!). När jag kommer in i rutiner med jobb igen blir det även en striktare kosthållning.

Träningen känns däremot riktigt bra just nu! Har gjort 9 träningspass på 10 dagar och har kunnat öka på vikterna på vissa övningar. Framförallt axlar känns jäkligt bra just nu!
  • cirkuspuman

Ni är så duktiga allihopa

Vi har haft besök senaste veckan samt dop för vår minsting i lördags så det har varit fullt upp. Hann med ett helkroppspass med fria vikter i måndags men det är det enda.
    Makens semester är nu slut och jag är helt slut på kvällarna så jag försöker träna de dagar jag orkar tillsvidare Vår lilla kille äter fortf flera gånger nattetid så min sömn är allt annat än bra just nu Jag tränar helt enkelt för att få energi snarare än rutor på magen

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!