• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?

Jag säger som min sambo, vill man bli muskulös ska man köra tungt! Skrattande

Lycka till med träningen!

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-07-26 21:23:42 följande:
    Byt ut dina tallrikar till små tallrikar. Sätt timer på lunch och middag. Ät alltid frukost.

Ja, det är det bästa om du äter 6 mål per dag, men då förutsätter det att du inte äter för stora portioner.

Jag rekommenderar dig att äta endast 1 frukt per dag när du vill gå ned i vikt. Kör på bär istället! Frukt innehåller fruktos som kan binda fett beroende på hur du reagerar på fruktsockret. Dessutom kan det trigga igång ett sötsug. Så var vaksam på hur du reagerar efter att du har ätit en frukt!

Se över din vardagsmotion. Går du till bussen? Tar du bilen till affären? Tar du rulltrappan istället för trappan? Sitter du framför tv:n/datorn i flera timmar på kvällen?

Att storstäda är också en bra aktivitet som många glömmer bort.

Glöm inte att sova minst 6-8 timmar per dag.
    Du är så klok! Fortsätt med dina råd och framför allt, påminn oss då och då, om och om igen!!!

Måste tillägga att du tränar riktigt hårt!
  • Jennnyn

Idag har jag varit riktigt kass med maten.

Det har bara blivit en massa onyttigheter mest hela dagen, så jag vågar knappt skriva vad jag ätit !Lunchen var väl det enda som var någorlunda nyttigt, kycklingsallad. Var och fikade på stan med en kompis och då blev det en brownie med grädde till. Toppade sedan med en cheesburgare och en McFlurry som mellis. Middagen bestod av pasta med cremefraichesås och räkor. Avslutade kvällen med lite cheeseballs.

Det är alltså såhär man inte ska äta....Kan ju trösta mig med att jag körde ett stenhårt pass på gymmet ikväll. Dock ingen ursäkt till att vräka i sig en massa skräp.

• ETSS

Tack för goda råd alla Glad
    Funderar på att öka antalet repetitioner till 14 *3 och se om det har effekt innan jag ökar på vikterna kanske det är melodin?

• Shaun the sheep

Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • ETSS
    Shaun the sheep skrev 2011-07-27 08:14:31 följande:
    Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   
    Det låter som en bra plan. Det är bättre att börja lågt och orka öka sucessivt.
    Förresten är alla här så snälla mot oss som är gymnybörjare så knappast att någon tycker att det är mesigt. Det viktigaste är inte var man börjar utan att man orkar fortsätta Glad
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-07-26 22:59:04 följande:
    Du är så klok! Fortsätt med dina råd och framför allt, påminn oss då och då, om och om igen!!!

Måste tillägga att du tränar riktigt hårt!
    Tack, tack, vilka fina ord! Solig
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-26 23:23:04 följande:
    Idag har jag varit riktigt kass med maten.

Det har bara blivit en massa onyttigheter mest hela dagen, så jag vågar knappt skriva vad jag ätit !Lunchen var väl det enda som var någorlunda nyttigt, kycklingsallad. Var och fikade på stan med en kompis och då blev det en brownie med grädde till. Toppade sedan med en cheesburgare och en McFlurry som mellis. Middagen bestod av pasta med cremefraichesås och räkor. Avslutade kvällen med lite cheeseballs.

Det är alltså såhär man inte ska äta....Kan ju trösta mig med att jag körde ett stenhårt pass på gymmet ikväll. Dock ingen ursäkt till att vräka i sig en massa skräp.
    Shit happens!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-27 08:20:04 följande:
    Det låter som en bra plan. Det är bättre att börja lågt och orka öka sucessivt.
    Förresten är alla här så snälla mot oss som är gymnybörjare så knappast att någon tycker att det är mesigt. Det viktigaste är inte var man börjar utan att man orkar fortsätta Glad
    Håller med!
  • Amazina

Guten Morgen!!
    Suck! Jag har inte sovit mycket inatt!! Har en bebis på 13 veckor som har varit lite snörvlig i näsan. Vi har höjt huvudändan på hennes säng och då funkar det bra på näsan. Problemet är att hon under natten rutschar ner mot fotändan av sängen, tappar nappen, sparkar av sig täcket, är hungrig. Har nog varit uppe 10 rundor för att fixa med henne. Därtill har jag en 2,5-åring som vaknar SENAST 7 var morgon (gärna runt 06) och vill upp genast, gärna för 5 minuter sedan!

Men men... Nu har jag käkat mina två grova mackor med ost och druckit smarrigt kaffe så nu är jag fit for fight igen! Jag vet inte riktigt vad jag ska träna idag. Tänkte först träna Body Pump vid 09.30 men det lyckades inte riktigt synkas med den dåliga sömnen, så nu får det bli step eller latino toning istället. Vi får se.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!