• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-28 14:52:47 följande:
    Jag har förstått att man ska tillföra vätska när man tränar, men jag mår såå illa om jag dricker under träningen (löpbandet). Är det en dålig idé att hoppa över dryck under själva träningen? Tänkte dricka innan och direkt efter istället. Jag fattar inte hur andra står ut med kluckandet i magen och det känns ju som om vattnet är på väg upp igen...
    Jag tycker att du bör försöka att iallafall få i dig lite vätska under träningen, eftersom du svettas ut en massa när du springer. Om det är väldigt svårt så försök att åtminstone dricka mycket innan och efter passet.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-28 14:52:47 följande:
    Jag har förstått att man ska tillföra vätska när man tränar, men jag mår såå illa om jag dricker under träningen (löpbandet). Är det en dålig idé att hoppa över dryck under själva träningen? Tänkte dricka innan och direkt efter istället. Jag fattar inte hur andra står ut med kluckandet i magen och det känns ju som om vattnet är på väg upp igen...
    Jag dricker inte under löpningen, men jag springer å andra sidan högst 30 minuter. Jag upplever precis som du.
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-28 13:48:56 följande:
    När jag kör hårt på crosstrainern så ligger min puls på ca 160-170. Jag har en pulsklocka som jag inte börjat använda än - funderar faktiskt på att sälja den, det verkar bara vara krångligt Tungan ute. 2 miljoner knapptryck....min puls går upp bara av att sitta och klura ut hur den fungerar.
    Hehe, har själv en pulsklocka, men använder den inte, utan kör på maskinens istället.
  • Gryndrömmen

Hade pulsbandet på hela passet idag, i intervallen hade jag 180 i puls och när jag aktivt vilat mellan intervallerna så kom jag ner i 135 i puls. Startade på 70 i puls. 60 min crosstrainer intervaller och 60 min promenad avklarat :)

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 19:39:17 följande:
    Hade pulsbandet på hela passet idag, i intervallen hade jag 180 i puls och när jag aktivt vilat mellan intervallerna så kom jag ner i 135 i puls. Startade på 70 i puls. 60 min crosstrainer intervaller och 60 min promenad avklarat :)
    Wow, vilket konditionspass!
  • Evenstar

Gah hur ska jag göra?

allt blev senare än jag tänkt. Hade tänkt gå på ett CX30 18.30 men allt blev av nån konstig anledning sent. haha.

Nu har jag tre alternativ. Eller 4 - dvs ingen träning.

alt 1. Köra ben och sen gå en powerwalk efteråt
    alt 2, Köra ben och sen köra mitt IW 40 pass efteråt
    alt 3. Powerwalk

Hilfe plixx?

• Mollly

Tjosan.
    Nu är vi hemma efter semestern. Det blev inte mkt till träning under denna veckan. Gick en promenad igår. Har gjort armhävningar, situpus o plankan två ggr. Och ätit massa gott. Vilket syns på magen tycker jag usch. Har ordentlig ånget för det. Så imon blir det att köra ett rejält pass och det kommer bli mkt träning nu framöver och BARA nyttig matSkrattande

• Gryndrömmen

Det är ok att göra snedsteg sålänge man hittar tillbaka sen igen Det kommer du klara Mollly

Fattig student skrev 2011-07-28 19:40:27 följande:
    Wow, vilket konditionspass!
    Ja man är lite mör i benen nu
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 19:39:17 följande:

Inte illa! Crosstrainer i 60 minuter är grymt jobbigt!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!