• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 00:29:51 följande:
    PT-timmen idag var tuff men det kändes bra, så skönt med personer man kan föra en dialog med som man kan göra med min pt. Min förra körde över mig totalt!
    Skönt när det finns PT som verkligen är bra. Jag har hittills haft tre olika och kan säga att den förste (en man) har varit bland de bästa jag haft. De två andra har varit kvinnor. Den första av dem tror jag bara tänkte "pengar" och den andra ville se mig "trimmad" och "smal" innan hon ville hjälpa mig. Under fyra månader tränade jag 3 gånger med den sistnämnda. Men hon var en sjujäkel till att peppa en och ge råd och tips och fanns tillgänglig 24/11. Önskade dock mer träning med min PT.

Morgonpromenaden avklarad, frukost avklarad. Och laddar strax för att åka iväg och köra ett tungt pass ben (och rumpa), samt smyga på träningen med axlarna.
  • Aprilia1977
    Tullemi skrev 2011-07-28 07:04:48 följande:
    Tack för alla svar. Jag tycker att jag varit duktig med vattnet, men kanske ska se över det ändå. Sen maten... Tja det kan bli lite sisådär när man sätter sig själv sist. Jag menar att det är fullt upp med att se till ungarna och ibland äter man på stående fot, nåt lätt - inte dålig mat men ev inte tillräckligt i mängd och sammansättning.
    Det tokiga är att när jag väl började äta, strikt (förra året, vill jag tillägga), åt jag ett tag mer än min sambo och rasade i vikt. Vart tredje timme åt jag och allt gick som i en dröm. Men så helt plötsligt orkar man inte kämpa med att hålla tiderna, det händer hela tiden saker i ens liv och så raseras allt man har byggt upp.

Jag är superusel på vatten, så där måste jag nog ta mig i kragen!

Kämpa på!!!
  • Gryndrömmen
    Aprilia1977 skrev 2011-07-28 10:00:20 följande:
    Skönt när det finns PT som verkligen är bra. Jag har hittills haft tre olika och kan säga att den förste (en man) har varit bland de bästa jag haft. De två andra har varit kvinnor. Den första av dem tror jag bara tänkte "pengar" och den andra ville se mig "trimmad" och "smal" innan hon ville hjälpa mig. Under fyra månader tränade jag 3 gånger med den sistnämnda. Men hon var en sjujäkel till att peppa en och ge råd och tips och fanns tillgänglig 24/11. Önskade dock mer träning med min PT.

Morgonpromenaden avklarad, frukost avklarad. Och laddar strax för att åka iväg och köra ett tungt pass ben (och rumpa), samt smyga på träningen med axlarna.
    Om jag skulle behöva skulle jag kunna nå min pt när som. Mina pt-timmar är ren träningstid, resterande råd osv får jag utöver dem timmarna och det är ganska skönt. Har tränat med denna pt´n sen i mars och vi känner varandra väl nu.

Jag ska iväg till gymmet vid lunch och köra ett hårt cardio-intervallpass tänkte jag.. kan dock inte bestämma mig för om jag ska köra crosstrainer eller rodd..

Ha en skön runda på gymmet
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Paradigm
    Evenstar skrev 2011-07-28 08:02:04 följande:
    Morning!

Gah - vaknade och var så säker på att jag druckit alkohol! Drömde nämligen att jag partajat i flera dagar. Huga!

Jag började ju i måndags med Defluffiation - mitt makabra ord på avgiftning efter semestern. ;)

3 veckor utan alkohol, utan skräp odyl.
    Det går kanonbra men så drömde jag att jag totalt skitit i mina vita veckor inatt och druckit massa vin. Konstigt hur hjärnan fungerar!

Idag har jag massa småpill att göra, ska försöka få nån kontinutet på matlistor - den här veckan har funkat kanon, handla lite, hänga tvätt, börja göra lite nya pass inför höstterminen och sen ikväll ska jag testa ett nytt pass CX30 och efter det köra ben - om benen tillåter vill säga. Benjäklarna är fortfarande ömma och imorn är det en vecka sen jag körde. Däremot har jag träningsvärk både i triceps och magen - i magen brukar jag väääldigt sällan få träningsvärk.

Min hangup nu är färska körsbär på lösvikt. Otroligt söta och goda - och just nu superbilliga på ICA.

Middag idag blir kyckling i apelsinsås med ingefära, spenatsallad.
    Min längsta period på vita veckan var 4 år!
    Folk tycker jag är konstig, men jag är inte så förtjust i alkohol.

Jag har också hang up på körsbär fast det är en dyr noja. Det kostar 140 kronor kilot här.
  • Paradigm

Morgonpasset bestod som vanligt av 5 km löpning, 25 minuter, plankan på pilatesboll, även plankan där man tränar inre sidomuskeln med vikter, fria vikter, benpress, rygg.

Till lunch blev det kycklingsallad, yoghurt/majonäs dressing samt ett bröd.

Nu ska jag snart baka bullar till barnen.

Förresten, hur hög ligger er puls när ni tränar kondition?
    Min puls ligger på 170-175.

• Tullemi

När jag kör hårt på crosstrainern så ligger min puls på ca 160-170. Jag har en pulsklocka som jag inte börjat använda än - funderar faktiskt på att sälja den, det verkar bara vara krångligt Tungan ute. 2 miljoner knapptryck....min puls går upp bara av att sitta och klura ut hur den fungerar.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen

Har inte kollat min puls på länge faktiskt men min vilopuls har sjunkit mycket sen jag började träna

♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Aprilia1977

Sådär.... det blev ett hårt pass rygg istället, 65 minuter för att vara exakt. Jag tror att jag tränade lite väl hårt för har mått riktigt illa i ca 1,5 timme nu! Har ändå ätit och druckit ordentligt. Jag vet inte om det kan bero på "Celcius" som jag tar före träningen och att jag då presterar lite bättre än vanligt.

Har tränat breda/smala latsdag, upp mot 50 kg.
    Sittande rodd upp till 50 kg
    Hantelrodd upp till 27,5 kg
    Ryggresning upp till 15 kg extra
    Sedan körde jag även rygg i kabelmaskin, svårt att förklara, 40 kg på vardera "arm"....

Lunchen bestod av kycklingsallad och en grov macka...

Kom hem och tog en näve jordnötter och ska snart trycka i mig lite vatten!

Killevippen!
    Äpple

• Tullemi

Jag har förstått att man ska tillföra vätska när man tränar, men jag mår såå illa om jag dricker under träningen (löpbandet). Är det en dålig idé att hoppa över dryck under själva träningen? Tänkte dricka innan och direkt efter istället. Jag fattar inte hur andra står ut med kluckandet i magen och det känns ju som om vattnet är på väg upp igen...

Milea 080217 Lucas 100202
  • Evenstar
    Fattig student skrev 2011-07-28 13:19:21 följande:
    Morgonpasset bestod som vanligt av 5 km löpning, 25 minuter, plankan på pilatesboll, även plankan där man tränar inre sidomuskeln med vikter, fria vikter, benpress, rygg.

Till lunch blev det kycklingsallad, yoghurt/majonäs dressing samt ett bröd.

Nu ska jag snart baka bullar till barnen.

Förresten, hur hög ligger er puls när ni tränar kondition?
    Min puls ligger på 170-175.
    Jag tar gärna ett glas vin då och då. :) Här kostar de underbara körsbären bara 59 kr kilot nu - säkerligen bara en drive men jag passar på så länge det varar. Köpt flera kilo. :O

Min puls ligger nånstans runt 160 beroende på vad jag kör för konditionsträning - körde mkt med pulsklocka förut och nu har jag lärt mig att känna på kroppen i vilken zon jag befinner mig. Ganska roligt faktiskt. :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!