• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • godisgrisen
    Tullemi skrev 2011-08-16 08:47:33 följande:
    Apoteket för underhudsfettsmätning (långt ord)? Berätta mer......
    låter superspännande, vill också veta mera! Bra peppning jämfört med vågen ju.
    MissKaos skrev 2011-08-16 08:40:51 följande:
    godisgrisen skrev 2011-08-15 21:18:49 följande:
    haha, fler som är lika knäppa som jag......dricker sällan mer än max 2 glas vin på helgen för annars orkar jag inte upp på min morgonpromenad (helgerna är enda chansen att hinna med det)

Idag har det blivit 1tim helkropp, och maten har funkat kanon = supernöjd
    YEY MAten är min fallgropp -eller rättare sagt det som inte är mat som jag äter. Socker och fett (choklad och smågodis..) Nu har det f ungerat ett bra tag, ok iaf bara liiiite sött. Ska ta mig till apoteket och köra en underhudsfettsmätning Gjorde  en för ett tag sedan med nedslåeende resultat. (22,5%) Vill ner mot 15%... Undrar om kärringen kan klara det?
    Maten funkar också oftast bra för mig, det jag faller på är att jag slarvar med mellanmålen och istället blir det choklad + nötter, eller favoriten chokladdoppade nötter.......

Sålänge jag sköter mellanmålen bra så funkar det.

Men jag resonerar som så.....så länge jag tränar bra så får jag ju ändå muskler, och skit samma om jag sabbar fettförbränningen för att jag äter skit, muskler får jag ändå, och min kropp behöver muskler för att jag ska träna bort rygg/axelvärken
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-16 08:47:33 följande:
    Apoteket för underhudsfettsmätning (långt ord)? Berätta mer......
    Ja, det är bara att gå in! Man får stå på en våg. Kostar 40kr så man kan ju unna sig det! Vet itne om det är så exakt men man jfr ju med sig själv ändå! Ja det säger ju mkt mera än bara vågen. Går man tex upp lite och underhudsfetts% sjunker så har man  ju byggt muskler och i min värld blivit smalare/snyggare.. Så ja det är bra!
    Gjrde kaliper mätningar förr. Svindyrt men mer exakt då, fick även kostråd av en kostrådgivare/p-tränare så jag vet och kan ju hur jag ska äta.. Nu gäller det bara att GÖRA det med!  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn

Ikväll ska jag ut och rida! Det blir skoj Hästarna har haft några veckors sommarvila, men nu är det dags att köra igång igen!

Förresten, jag fick tipset att blunda när det känns som om man inte orkar fler repetitioner. Man "stänger liksom av"  allt runtomkring och går in i sig själv. Då orkar man oftast ta sig igenom repetitionerna. Jag testade detta igår vid bicepscurl och ryggresningar. Vet inte om det bara var en tillfällighet, men jag orkade ta mig sjutton ta mig igenom alla reps!

• Mollly
    Jennnyn skrev 2011-08-16 10:18:52 följande:
    Ikväll ska jag ut och rida! Det blir skoj Hästarna har haft några veckors sommarvila, men nu är det dags att köra igång igen!

Förresten, jag fick tipset att blunda när det känns som om man inte orkar fler repetitioner. Man "stänger liksom av"  allt runtomkring och går in i sig själv. Då orkar man oftast ta sig igenom repetitionerna. Jag testade detta igår vid bicepscurl och ryggresningar. Vet inte om det bara var en tillfällighet, men jag orkade ta mig sjutton ta mig igenom alla reps!
    åh vad härligt att rida. Idag är det ett år sedan jag fick ta bort min häst. Men vad jag saknar att rida.
  • Jennnyn

Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sin häst. Jag har haft häst ända sedan jag var liten. Man blir lika ledsen varje gång.

Numer har jag lagt att ha egen häst på hyllan, av tidsbrist bland annat. Dessutom är det ju inte direkt gratis... Istället hjälper jag en kollega med en av hennes hästar ett par gånger i veckan. Det är precis lagom för mig just nu

• Mollly
    Jennnyn skrev 2011-08-16 10:59:20 följande:
    Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sin häst. Jag har haft häst ända sedan jag var liten. Man blir lika ledsen varje gång.

Numer har jag lagt att ha egen häst på hyllan, av tidsbrist bland annat. Dessutom är det ju inte direkt gratis... Istället hjälper jag en kollega med en av hennes hästar ett par gånger i veckan. Det är precis lagom för mig just nu
    nej det är verkligen inte gratis. Skrattande  Där jag hade min häst uppstallad innan, där brukar jag vara och rida ibland.
  • Tullemi
    Gryndrömmen skrev 2011-08-16 17:19:02 följande:
    Någon som har tips på lättlagad, billig, god och nyttig mat? :)
    Jag vet inte om det är så billigt men jag tycker kycklingfärs är himla gott. Man kan göra väldigt mycket med det.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-16 17:19:02 följande:
    Någon som har tips på lättlagad, billig, god och nyttig mat? :)
    Kyckling, köp djupfrysta klubbor, grilla efter smak i ugn, servera med valfri bönsallad (blanda tex röda och svarta bönor med lite salladskrtdda och olja, man kan riva lite citron och apelsinskal på), eller broccoli, stek skivad rå potatis i ungn, även där valfri krydda.
    Maten sköter sig nästan själv, den är billig, nyttig och god Glad
  • Paradigm

Oj vad ni har skrivit! Gillar't! =)

Idag blev det något så enkelt som kycklingsoppa till middag med färsk fullkornsbröd med en skiva ost på. Snart är det dags för kvällens träningspass och jag hoppas att utfallet blir bättre idag än igår, men först ska jag läsa vad ni har skrivit för något.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!