• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Primrose

Evenstar: Usch, stackars dig. Jobbigt att bli sjuk, inte minst när man kanske känner att man är i "hausse" när det gäller träningen.

MissKaos: Bra jobbat! Skivstångsintervall - liknar det Body Pump?

För min del blev det ett kortispass i gymmet, eftersom de stängde redan 20.00. Litet uppvärmning på x-trainern och 25 raska minuter styrka.  Jag körde lätt, eftersom jag har haft ett avbrott. Så 2x12 sittande chest press, 2x12 stationära utfall, 1x12 sittande rodd (är litet extra försiktig med ryggen pga mitt diskbråck), 2x12 sittande shoulder press, 2x12 bicep curls, 2x15 bänk- tricep dips. Det kändes bra - men om kroppen gillade det eller inte visar sig i morgon. Drömmer

Nu blir det äggmacka och té.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-14 17:15:30 följande:
    Du är snabb Glad
    Det låter jättehärligt, själv är jag frusen och skulle gärna bo i varmare länder.
    Har mitt roliga kvar och därmed kvällsunderhållningen räddad, middag är nog rätt onyttig, men man förbränner väl: Stekt fläsk, broccoli och bandpasta.
    Ska testa löpbandet ikväll, men det blir nog inga nya rekord Glad
    Onyttig vet jag inte. Man behöver ju kolhydrater för att orka pusha sig på träningen. Allt beror ju på. Alla reagerar vi olika. =)
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-14 21:22:17 följande:
    Onyttig vet jag inte. Man behöver ju kolhydrater för att orka pusha sig på träningen. Allt beror ju på. Alla reagerar vi olika. =)
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-08-14 19:31:50 följande:
    Usch då, krya på dig snart! Bra att du fått antibiotika nu, då går det fort över! 

Jag har varit så fruuuuktansvärt duktig nu! 3,5 km tur och retur på cykel till gymmet. I hällregn! Däremellan ett bodypump-pass som hette duga. Och nu nyss uppstigen ur ett varmt bad med rosmarinolja i. Drömmer Mår finfint! Men är så hungrig. Vad ska jag ha till kvällsmat? Får ta en tur i kylen. 
    Du kör på lchf? Jag vet inte om du menar middag eller "kvällsfika", men bär och yoghurt är ju alltid gott. =)
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-14 20:18:40 följande:
    Härligt det låter! Har regnar det och har varit sådär kletigt tryckande innan regnet kom.

Varit på Skivst. intervall 75min 2,5km pp löåbandet innan, lite uppvärmning sådär .Proteinbombat kroppen med äggmacka och smoothie med fil, frukt och proteinpulver och nu är det dax att betala räkningarna. TÄNK om ungeherrn kunde somna bara. JAg är trött nu och vill slappa...
    Vad duktig du är! Lätt riktigt gott det där, längtar tills det blir min tur att proteinbomba min kropp!
  • Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-08-14 21:26:45 följande:
    Du kör på lchf? Jag vet inte om du menar middag eller "kvällsfika", men bär och yoghurt är ju alltid gott. =)
    Det är det! Brukar ofta äta yoghurt och bär till frukost. Men nu blev det äggröra med tomater till. Sitter med en kopp te nu också. Gott!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Paradigm

Lätt=lät

Evenstar: Tråkigt, men men, någon gång blir det ju ens tur tyvärr. Var riktigt sjuk för ett år sedan i scharlakans feber i en månad (!). Det tog en månad innan jag hittade en bra läkare som kunde ställa rätt diagnos. Trodde att jag skulle dö och övervägde att åka till Sverige för få hjälp av kompetenta läkare. Hälsan är A och O, inga pengar i världen är mer värd en den. Solig

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-14 20:55:42 följande:
    Skrattande  Solig Bra med en sporre, som tex en resa. Vi åker dessvärre inte i år, men jag får väl kämpa i gymmet ändå  
    Vi åker i januari, så det är länge kvar...
    Ja, du får planera för baddräkten nästa sommar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-08-14 21:12:12 följande:
    Evenstar: Usch, stackars dig. Jobbigt att bli sjuk, inte minst när man kanske känner att man är i "hausse" när det gäller träningen.

MissKaos: Bra jobbat! Skivstångsintervall - liknar det Body Pump?

För min del blev det ett kortispass i gymmet, eftersom de stängde redan 20.00. Litet uppvärmning på x-trainern och 25 raska minuter styrka.  Jag körde lätt, eftersom jag har haft ett avbrott. Så 2x12 sittande chest press, 2x12 stationära utfall, 1x12 sittande rodd (är litet extra försiktig med ryggen pga mitt diskbråck), 2x12 sittande shoulder press, 2x12 bicep curls, 2x15 bänk- tricep dips. Det kändes bra - men om kroppen gillade det eller inte visar sig i morgon. Drömmer

Nu blir det äggmacka och té.
    Ja det är friskis svar på BP. Dom har dock lagt till 15 minintervallträning på slutet på detta. Me liki!

Låter som ett rätt intensivt snabbpass! All träning som blir av är bra träning.

IMorgon är det vila för mig. MIna vader protesterar nu.. Ajaj, vilken träningsvärk!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-14 21:58:16 följande:
      MIna vader protesterar nu.. Ajaj, vilken träningsvärk!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!