• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Jag tror att man som tjej ofta äter för lite, man vågar inte och tror man ska bli fet! Testa, men testa med att ögra fettmätningar så du ser att du kan gå upp lite i början. DÅ är det ofta muskelmassa, sen börjar man bränna...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-08-18 11:04:43 följande:

Jag tror att man som tjej ofta äter för lite, man vågar inte och tror man ska bli fet! Testa, men testa med att ögra fettmätningar så du ser att du kan gå upp lite i början. DÅ är det ofta muskelmassa, sen börjar man bränna...

Jag tänkte göra en BIA-mätning innan deffen och sedan en efteråt. Så får vi se om det blir någon skillnad. Känner att jag gått upp några kilo i sommar, på grund av att jag varit riktigt kass med maten. Har ätit alldeles för sällan, stora mängder samt mycket sötsaker. Samtidigt känner jag att jag orkar betydligt mer på gymmet och en kompis som jag inte träffat på en dryg månad och som är instruktör utbrast "Shit, vad du har byggt kring axlar, biceps och rygg"

Har någon av er gjort en BIA-mätning någon gång?
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-08-18 12:19:19 följande:
    Jag tänkte göra en BIA-mätning innan deffen och sedan en efteråt. Så får vi se om det blir någon skillnad. Känner att jag gått upp några kilo i sommar, på grund av att jag varit riktigt kass med maten. Har ätit alldeles för sällan, stora mängder samt mycket sötsaker. Samtidigt känner jag att jag orkar betydligt mer på gymmet och en kompis som jag inte träffat på en dryg månad och som är instruktör utbrast "Shit, vad du har byggt kring axlar, biceps och rygg"

Har någon av er gjort en BIA-mätning någon gång?
    Är det en sån på våg eller? Jag ar gjort kalipermätningar förr, då gjrde jag 1/månad under en längre tid sedan mer sällan. HAr gjort på apoteket nu sedan dom började med det. Tror inte metoden är så viktig eg, bara man gör samma under ungefär samma förutsättningar (tänker då på att man tex alltid gör före eller efter maten och vid samma tid i menscykeln osv) så ger det en god uppfattning om vart man är på väg. Sen ska man inte stirra sig blind på siffror heller utan som du, yssna på kroppen! Du har säkert byggt massor, så länge kroppen får mer kcal än den gör åt och tillräckligt med protein och träning så bygger man! Sen vill man ju deffa bart underhudsfett och då kommer problemet att man vill behålla musklerna.. Sen får man itne heller glömma att underhudsfettet producerar hormoner så mensen försvinner om man går för lågt! Individuellt såklart.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-08-18 13:03:27 följande:
    Är det en sån på våg eller? Jag ar gjort kalipermätningar förr, då gjrde jag 1/månad under en längre tid sedan mer sällan. HAr gjort på apoteket nu sedan dom började med det. Tror inte metoden är så viktig eg, bara man gör samma under ungefär samma förutsättningar (tänker då på att man tex alltid gör före eller efter maten och vid samma tid i menscykeln osv) så ger det en god uppfattning om vart man är på väg. Sen ska man inte stirra sig blind på siffror heller utan som du, yssna på kroppen! Du har säkert byggt massor, så länge kroppen får mer kcal än den gör åt och tillräckligt med protein och träning så bygger man! Sen vill man ju deffa bart underhudsfett och då kommer problemet att man vill behålla musklerna.. Sen får man itne heller glömma att underhudsfettet producerar hormoner så mensen försvinner om man går för lågt! Individuellt såklart.

BIA-mätning mäter fettprocent, muskelmassa och vätskeprocent genom att elektroder fästs på olika delar av kroppen. Man ligger på en brits och det är ungefär som att göra ett ekg. Kroppen scannas igenom och sedan får du allt utskrivet på ett papper. Det är viktigt att man inte dricker eller äter något ett par timmar innan mätningen, samt att man inte tränat på minst 12 timmar. Detta för att få ett så exakt resultat som möjligt.

Många gym utför sådana mätningar och det brukar kosta ungefär 300 kr.

• Paradigm

Nu har jag handlat proteinpulver med smaken vanilj. =))

• Gryndrömmen

Hoppas du blir nöjd :) jag är på väg till gymmet, vaccinerade mig idag och fick rekommendationen att inte träna.. Men spinning borde väl funka?

• ETSS

I dag är det tungt för mig att komma iväg. Kan någon erbjuda en spark?

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-08-18 16:32:35 följande:
    Spark spark!!!! :)
    Tack Glad
  • Aprilia1977
    Rynkar på näsan

Säger inget, nu drar jag iväg till gymmet!

Puss och hej, leverpastej!

Äpple
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!