• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Mme Soleil skrev 2011-08-19 20:10:46 följande:
    Wow! Varför har jag inte sett denna tråd förut? Hackar gärna på om jag får.

Vem är då jag? Tjej på 30 år, gift, son på 3 ½ (idag faktiskt) och gravid i v.9 med nr2. Träning är mitt stora fritidsinstresse. På sommaren blir det mest löpning, simning och styrketräning. På vinterntid blir det en väldans bladning mellan dansklasser, yoga, pilates, styrketräning, spiining och löpning. Kör 4 ggr veckan.

Förra graviditeten tränade jag på tills dagen innan (simmade 2 km). Hoppas att få må oförskömt bra även denna graviditet. Finns det fler gravida träningsnördar på denna tråd? Behöver någon som förstår att det är trist att inte kunna köra backintervaller eller hur det är att känna sig begränsad på en konditionsklass. 
    Hej och varmt välkommen! Solig

Måste först gratulera till din graviditet. Wow (ang träna till dagen innan), själv sade min kropp ifrån runt v 28 när jag väntade barn nr 2. Det var riktigt trist, men värt det så klart. Men men, nu är man fit igen och har två friska, busiga och underbara barn.
  • ETSS

Styrketräningen avklarad för idag. Det blev ben och nedre delen av ryggen, resten blev överhoppat på grund av ond axel. Uppvärmning och nedtrappning på löpbandet. Nu är det helg och powerwalking imorgon och träning som vanligt på söndag.
    I övrigt bryter en själavårdande helg ut för fröken fräken. Här ska ätas kräftor, drickas lite vin, ha kroppsvård och klippas hår, här har köpts hårfärg, hon har lärorika och roliga böcker, god musik och Dexter säsong 4 på DVDn Glad
    Här passar något om en sund själ i en sund kropp eller något ditåt Glad

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-08-19 20:22:57 följande:
    Styrketräningen avklarad för idag. Det blev ben och nedre delen av ryggen, resten blev överhoppat på grund av ond axel. Uppvärmning och nedtrappning på löpbandet. Nu är det helg och powerwalking imorgon och träning som vanligt på söndag.
    I övrigt bryter en själavårdande helg ut för fröken fräken. Här ska ätas kräftor, drickas lite vin, ha kroppsvård och klippas hår, här har köpts hårfärg, hon har lärorika och roliga böcker, god musik och Dexter säsong 4 på DVDn Glad
    Här passar något om en sund själ i en sund kropp eller något ditåt Glad
    Låter härligt. =)
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-19 20:33:04 följande:
    Låter härligt. =)
    Ja.
    Det är ändå rätt gott att vara jag Glad
  • Primrose

Härligt att läsa om alla lyckade träningspass!

För egen del blev det bara måndagens vända till gymmet. Nu är vi i stugan igen, sedan igår. Piano, piano - inte likt mig, men kanse litet bra, på sätt och vis. Ryggen känns trött av att inte ha tränat. Men samtidigt blir min bröstrygg extra superstel efter träning. Nu ska jag snart lägga mig på spikmattan. Och så har jag fått iväg det ifyllda frågeformuläret till ortopedkliniken. Så nu får jag kanske veta snart och det blir operation av diskbråcket eller inte.

Nästa vecka ska jag träna styrka två gånger - för att köra en riktigt långsam upptrappning.

• Tullemi

Imorgon....då sker det! Ja vad då, undrar ni? Joserni, inget spännande alls, men jag ska ha ett längre pass på gymmet, hade jag tänkt. Kör nog helkropp och lite kondis. Ska bli gott!

Är micropopcorn hiskeligt onyttigt? Gillar inte de man poppar själv....

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn

Hej på er! Idag har jag verkligen inte haft någon röst alls! Förkylningen har satt sig på stämbanden, men febern är iallafall borta. Väntar dock ett par dagar till med träning. Kanske blir det ett pass i morgon, beroende på hur jag känner mig. Kroppen känns ganska trött och ansträngd och det märks tydligt att man inte är sitt vanliga jag.

Rastlös som jag är har jag inte kunnat sitta hemma, utan har hjälpt hon som jag rider hos med att stängsla en hage. Gick lös med avbitartången först, eftersom det var en del gammal taggtråd som skulle avlägsnas. Det är nämligen förbjudet med taggtråd kring hästhagar.  Det tog större delen av eftermiddagen och kvällen, men resultatet blev kanon! Detta är alltså den enda fysiska aktivitet jag förmått mig till att göra idag...

Hur har eran dag varit?

• Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-08-19 21:30:21 följande:
    Imorgon....då sker det! Ja vad då, undrar ni? Joserni, inget spännande alls, men jag ska ha ett längre pass på gymmet, hade jag tänkt. Kör nog helkropp och lite kondis. Ska bli gott!

Micropopcorn är väl inte sådär jättenyttigt, men det är ju bättre än chips, godis och ostbågar iallafall

Ett tips på gott snacks är att lägga osaltade cashewnötter och valnötter (eller andra nötter om man så vill) på en plåt. Strö flingsalt och lite chiliflakes över nötterna och ringla sedan över flytande honung. Rosta detta i ugnen. Supergott och något nyttigare än annat snacks
  • Paradigm

Vaknade nyss av att jag är vrålhungrig. Kan inte sova, måste ha mat. Herrejösses vad mycket mat man numera äter när man har börjat ta träningen på "allvar" igen. Till frukost blir det keso och ägg. Därefter träning, proteinshake och sedan poolhäng.

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-19 21:30:21 följande:

Nu kommer jag med ett sent svar, men jag tycker att det är att föredra varför allt annat snacks. =)) Sedan beror det ju på vilken mängd du äter och vilka resultat du vill uppnå.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!