• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm

Dricker proteinpulver - mmm, vad gott, det smakar ju som glass! =)) Helt ofattbart att den inte innehåller sötningsmedel. Så söt och god!

• Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-18 23:17:20 följande:
    Jag har ett protein som heter Dxb Pure Way från www.fitnessbutiken.se

Det innehåller
    Näringsvärde per servering ca: 36 gram (100 g)
    Kalorier 138 kcal (383)
    Kolhydrater 2,9 gram (8)
    Protein 29,2 gram (81)
    Fett 1.2 gram (3)

Jag blandar en skopa med 2 dl vatten. Det brukar vara standard. Kan tänka mig att det är samma med ditt...Du får prova dig fram lite. Huvudsaken är ju att du mäter upp rätt mängd protein
    Måste ju jämföra. =)

Serving size 1 scoop (33 g)

Calories 116 g
       Calories from fat 0 g
    Total fat  0 g
    Cholesterol  < 1 mg
    Total Carbohydrate 3 g
        Sugars   0 g
    Protein 26 g
    Calcium 130 mg
    Phosphorus 68 mg
    Magnesium 20 mg
    Sodium 55 mg
    Potassium 150 mg

Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-18 23:07:15 följande:
    Det är Gardasil jag fått.. det blev spinning iaf, borde ju inte spela någon roll
    Nej, det kan de tinte göra. JAg har då alldrig märkt ngn skillnad på om folk  har tränat eller inte efter gardasil.
    Fattig student skrev 2011-08-19 07:19:21 följande:
    Måste ju jämföra. =)

Serving size 1 scoop (33 g)

Calories 116 g
       Calories from fat 0 g
    Total fat  0 g
    Cholesterol  < 1 mg
    Total Carbohydrate 3 g
        Sugars   0 g
    Protein 26 g
    Calcium 130 mg
    Phosphorus 68 mg
    Magnesium 20 mg
    Sodium 55 mg
    Potassium 150 mg

Precent Daily values are based on a 2,000 calorie diet.
    Ok, ett "tjejprotein" du måste alltså addera kolhydrater efter träning!

Testade en äcklig grejj i morse btw. Gjorde gröt, la i blåbär så dom tinade (jättegott, populärt hemma -även med lite solrosfrön/linfrön/pumpakärnor/cashewnöätter är der gott..) Well, äggen var slut och jag vill ju ha proteiner. SÅ jag gjorde en vanilj-protein shake på mjölk till gröten. Blev lite *hmm* läskigt så tidigt. Men men fick iaf i  mig de proteiner som jag vill ha på morgonen! (ca 36gr för den som är nördig som jag) Jag tänkte ananrs att kombinationen blåbärsgröt/vaniljmjölk kunde fungera.

Favete: Det brukar vara rätt lagom att blanda med 2,5dl vätska. Ingen idé att du dricker det där INNAN träning eg -du kan lika gärna käka en macka med rejält med proteinriktpålägg på.. Du får mer valuta för  penagarna om du drar i dig proteinerna efteråt inom 30 min från avslutatd träning ska dom vara i din mage!(tyvärr, för på gymmet är man ju hänvisad till att blanda med vatten.)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-19 08:46:23 följande:
    MissKaos: du är ju som ett litet uppslagsverk
    Ja. jag vet Helt sjukt knäppt, men nå´t speciall intresse ska man väl ha?. Läste in mig ordentigt på det där med kost en gång i tiden, men har bara 5p från högskolan i nutrition. Har tyvärr glömt en del men jag har kunnat redogöra i detalj för hur maten bryts ner osv.
     HAr även kunnat var alla muskler fäster in mot ben...
    Just det. Då sprider jag lite mer nyttig kunskap om kost i tråden: Innan träning bör man ju äta så man orkar köra hårt. Att tänka på då är att mellanmålet eller vad det nu är bör vara 1h före styrka och 2h före kondition. För maximal effekt och energi.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tullemi

Det är så svårt att pricka in mat mot träning när man aldrig vet när man kommer iväg till gymmet

Påminner mig själv: aldrig mer 70 kg i benpress för jag har fortfarande grym träningsvärk, otrevlig träningsvärk.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly

Nu har jag hittat det prefekte mellanmålet. Smidigt att ha med sig, och massor med nyttigheter. Det heter 

Forever Aloe2Go

Håller magen i form var du än är. Drickfärdig blandning av Aloe Vera Gel och Pomesteen med gott om viktiga antioxidanter, som bidrar till att skydda kroppens celler. Praktisk på resa eller i tränings- och skolväskan eftersom den inte behöver förvaras kallt.  

Idag hade jag tänkt mig en lång promenad på morgonen, men det sket sig. Regnet öser ner här. Suck. Det får bli ett pass på gymmet sen. Dags att plåga benen lite idagSkrattande

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-19 09:04:47 följande:

Det är så svårt att pricka in mat mot träning när man aldrig vet när man kommer iväg till gymmet

Påminner mig själv: aldrig mer 70 kg i benpress för jag har fortfarande grym träningsvärk, otrevlig träningsvärk.

Eller s¨kör du det ett par veckor så vänjer sig benen s¨åsmåningom *avis*
    Jag kan lägga på mer vikter nu, men vågar inte öka för snabbt.. Måste låta musklefästen mm hänga med, har ökat vecka till vecka ett tag nu på alla muskelgrupper. K Änns farligt!
  • Tullemi

Idag är det en dålig dag. Jag har inte fått sova pga av bångstyrig dotter som surade nattetid och tidig morgon. Jag ser ut och känner mig därefter. Försöker uppbåda krafter för att ta mig till Ica Maxi med båda ungarna, men de trilskas och bråkar om kläder och dottern (igen) sätter sig ner och surar. På detta kände jag mig helt svimfärdig i hallen, antagligen pga sömnbrist och stress. Jag är innerligt glad att det är dags att börja arbeta för nu har jag varit hemma med barn i 3 (TRE) år i rad och hur mycket jag än älskar mina barn så behöver vi säras på. Jag exploderar snart!!! Enda gången jag kommer hemifrån är när jag lyckas smita till gymmet eller till köpcentrumet (sällan själv eftersom dottern vill med överallt). Sorry att jag tar upp en träningstråd med helt annat ämne, men jag behövde skriva av mig Kräks......*snyft*

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!