• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-18 20:39:55 följande:
    Härligt Du kommer märka skillnad på kroppen efter ett tag, speciellt om du inte ätit proteintillskott tidigare...
    Jag hoppas på det! Och nej, jag har inte ätit proteintillskott förut så detta ska bli spännande. Jag hoppas att jag ska orka mer på träningen och även i vardagen. =)
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-18 21:22:25 följande:
    Jag hoppas på det! Och nej, jag har inte ätit proteintillskott förut så detta ska bli spännande. Jag hoppas att jag ska orka mer på träningen och även i vardagen. =)
    Det beror ju med på vad du förbrukar. Tänk då på att sprida ditt proteinintag. Musklerna kan ladda in max 15.20g proteiner/måltid. Sen använder kroppen en del till annat; Men det gäller att sprida ut sina proteiner -då kommer skillnaden!
    (och ja, jag är kostnörd.. Helt störd )
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm

Ni har säkert skrivit det tidigare, men vad heter ert proteinpulver?

Min heter Bluebonnet  - 100 % natural whey protein isolate. Har ingen aning om den är bra.

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-18 16:18:44 följande:
    Hoppas du blir nöjd :) jag är på väg till gymmet, vaccinerade mig idag och fick rekommendationen att inte träna.. Men spinning borde väl funka?
    Vad har du vaccinerat dig mot? Jag ger ifs bara influensavaccin men har alldrig hört ngt om en sådan rek. Det klart man kanske inte behöver köra biceps -det kan ju ömma i stick-stället..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-18 21:43:00 följande:
    Det beror ju med på vad du förbrukar. Tänk då på att sprida ditt proteinintag. Musklerna kan ladda in max 15.20g proteiner/måltid. Sen använder kroppen en del till annat; Men det gäller att sprida ut sina proteiner -då kommer skillnaden!
    (och ja, jag är kostnörd.. Helt störd )
    Aha, den här ska ge 26 g protein per servering. Då kanske det är bättre att köra hälften, t.ex. en efter träning och en innan läggning?
  • Paradigm

Nån som fattar detta, läser på bruksanvisningen: "Add one scoop powder to 8 fl oz of water, juice, or milk....".
    Hur mycket är 8 fl oz?

• Gryndrömmen
    MissKaos skrev 2011-08-18 21:44:28 följande:
    Vad har du vaccinerat dig mot? Jag ger ifs bara influensavaccin men har alldrig hört ngt om en sådan rek. Det klart man kanske inte behöver köra biceps -det kan ju ömma i stick-stället..
    Det är Gardasil jag fått.. det blev spinning iaf, borde ju inte spela någon roll
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-08-18 21:50:48 följande:
    Nån som fattar detta, läser på bruksanvisningen: "Add one scoop powder to 8 fl oz of water, juice, or milk....".
    Hur mycket är 8 fl oz?
    Jag har ett protein som heter Dxb Pure Way från www.fitnessbutiken.se

Det innehåller
    Näringsvärde per servering ca: 36 gram (100 g)
    Kalorier 138 kcal (383)
    Kolhydrater 2,9 gram (8)
    Protein 29,2 gram (81)
    Fett 1.2 gram (3)

Jag blandar en skopa med 2 dl vatten. Det brukar vara standard. Kan tänka mig att det är samma med ditt...Du får prova dig fram lite. Huvudsaken är ju att du mäter upp rätt mängd protein
  • Primrose
    MissKaos skrev 2011-08-18 21:44:28 följande:
    Den rekommendationen har jag alltid fått när jag har frågat vid vaccinationer. Dvs. att man inte ska träna samma dag.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-18 23:17:20 följande:
    Jag har ett protein som heter Dxb Pure Way från www.fitnessbutiken.se

Det innehåller
    Näringsvärde per servering ca: 36 gram (100 g)
    Kalorier 138 kcal (383)
    Kolhydrater 2,9 gram (8)
    Protein 29,2 gram (81)
    Fett 1.2 gram (3)

Jag blandar en skopa med 2 dl vatten. Det brukar vara standard. Kan tänka mig att det är samma med ditt...Du får prova dig fram lite. Huvudsaken är ju att du mäter upp rätt mängd protein
    Okej! =)

Googlade och det motsvarade visst 1 american cup och det måttet har jag hemma. Perfekt! Nu ska jag en drink innan träning. =)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!