• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-24 13:14:57 följande:
    Tack tack Solig
    Jag kan behöva lite av din tur, utbildningen jag skulle gå finansierades inte så jag fick ta alternativet som skulle finansieras. Sen började de fundera om det med skulle finansieras. Förhoppningsvis får jag veta i eftermiddag, börjar på måndag om det går igenom. Tålamod på sådant här tillhör inte mina starka sidor..
  • ETSS
    ETSS skrev 2011-08-24 13:19:12 följande:
    Jag kan behöva lite av din tur, utbildningen jag skulle gå finansierades inte så jag fick ta alternativet som skulle finansieras. Sen började de fundera om det med skulle finansieras. Förhoppningsvis får jag veta i eftermiddag, börjar på måndag om det går igenom. Tålamod på sådant här tillhör inte mina starka sidor..
    Men grattis grattis till dig, det är i alla fall roligt då det går någon annans väg Glad Blir det ett roligt jobb du får?
  • Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-24 13:22:58 följande:
    Men grattis grattis till dig, det är i alla fall roligt då det går någon annans väg Glad Blir det ett roligt jobb du får?
    Vad trist när det kärvar . Hoppas du hittar en väg.

Jag jobbar inom handel så jag byter bara arbetsgivare, men framförallt så ligger nya jobbet bara 15 minuters gångväg från hemmet, istället för på andra sidan GBG. Ska nog köpa en cykel
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS

Tack, jag hoppas det löser sig.

Men så bra att få nära till jobbet, det är ju nästan så du får motion om du cyklar eller går dit Glad
    Det måste vara bra för familjen med kan jag tänka Glad
    Grattis igen, skönt när ordnar sig till det bättre {#emotions_dlg.flower}

• Videli

Idag gick min träning skit om man får säga så... Hann inte fylla på min kropp igår för jag jobbade alldeles förmycket. Då blir mitt kostintag så himla dåligt.

Jag är otroligt känslig, undra om det har med åldern att göra? för jag upplevde inte så förr, då jag tränade jättemycket.

Äter ni alltid på bestämda tider, med 4 timmars mellanrum? 

• Tullemi
    Videli skrev 2011-08-24 14:55:11 följande:
    Idag gick min träning skit om man får säga så... Hann inte fylla på min kropp igår för jag jobbade alldeles förmycket. Då blir mitt kostintag så himla dåligt.

Jag är otroligt känslig, undra om det har med åldern att göra? för jag upplevde inte så förr, då jag tränade jättemycket.

Äter ni alltid på bestämda tider, med 4 timmars mellanrum? 
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Videli
    Tullemi skrev 2011-08-24 14:57:41 följande:
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    Neej det är fasiken supersvårt de dagarna jag jobbar i Sthlm. Måste hitta en lösning på detta. Är så otroligt känslig för kolhydrater så det är därför min träning oxå gick så dåligt idag.

Ja ja bara ta nya tag  
  • Jennnyn

Hej hopp! Idag blir det antagligen en träningsfri dag för min del, såvida jag inte får tid över senare ikväll. Jag ska nämligen skruva isär stora möbler inför flytten på lördag. Bara det lär väl i och för sig bli en slags träning Har en del städning också att ta tag i....Inte speciellt skoj! Dock skönt när man kommit på plats i den nya lägenheten och kan börja inreda.

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-24 13:51:34 följande:
    Vad trist när det kärvar . Hoppas du hittar en väg.

Jag jobbar inom handel så jag byter bara arbetsgivare, men framförallt så ligger nya jobbet bara 15 minuters gångväg från hemmet, istället för på andra sidan GBG. Ska nog köpa en cykel
    Men det är ju underbart och inte praktiskt när man ska passa förskoletider! =)
  • Paradigm

Är själv nyss hemkommen. Har varit och hämtat och betalat för skoluniform till sonen. 2000 kronor fattigare blev man. Men men, det är ju billigare än vinteroveraller som väntar för förskolebarnen i Sverige. =)

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!