• lille Birger

Mogen kvinna

Tjenare.

Vad är det första du kommer att tänka på när du ser/hör uttrycket "mogen kvinna"?

Jag har lagt tråden här i samlevnadsavdelningen så att ni kan vara anonyma ifall ni skäms över era associationer. Skäms

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mogen kvinna
  • Anonym (Jag)

Jag är väl en mogen kvinna,nyligen fyllda 50. Kanske lite i mognaste laget...?

Jag gillar inte alls ordet. Ser framför mig en frukt på väg att bli rutten! Men som kvinna och människa har jag betydligt mer att ge nu än när jag var yngre/ung. Mer trygg i mig själv, vågar mer, kan både ta och ge betydligt mer än förr. Så, inget negativt med att bli mogen, tvärtom! Utom själva ordet då!

• Anonym (Jag)

Och ang analsex: jag TROR att det förekommer betydligt mer hos unga kvinnor inspirerade av nutidens porrfilmer. Trist!

• lille Birger
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-20 20:51:24 följande:

Jag gillar inte alls ordet. Ser framför mig en frukt på väg att bli rutten! Men som kvinna och människa har jag betydligt mer att ge nu än när jag var yngre/ung. Mer trygg i mig själv, vågar mer, kan både ta och ge betydligt mer än förr. Så, inget negativt med att bli mogen, tvärtom! Utom själva ordet då!

Har du betydligt bredare höfter nuförtiden än när du var ung?
  • Anonym (Jag)
    lille Birger skrev 2011-06-20 20:57:25 följande:
    Har du betydligt bredare höfter nuförtiden än när du var ung?
    Nej, det har jag inte. Lite mer fett på dem naturligtvis men trots 5 förlossningar har jag fortfarande lite åt pojkkroppshållet. Varför undrar du?
  • lille Birger
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-20 21:02:53 följande:
    Nej, det har jag inte. Lite mer fett på dem naturligtvis men trots 5 förlossningar har jag fortfarande lite åt pojkkroppshållet. Varför undrar du?
    Det är ju en sak som jag associerar med mogen kvinna.
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-20 20:51:24 följande:

Praktiserar du analsex?
  • Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-06-20 22:29:15 följande:
    Praktiserar du analsex?
    Nej, det intresserar mig inte det minsta. Tycker det verkar onaturligt. Vanligt sex praktiserar jag desto mer
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2011-06-20 21:02:53 följande:
    Jag har tyvärr inte päromformad kropp, mer åt äppelhållet
  • Anonym (Pam)

Jag fyller snart 40 - anses man som mogen då?
    Jag gillar inte heller ordet i sig men jag får bara trevliga associationer ändå - varm, trygg, elegant, självsäker och sensuell ungefär. Sinnebilden av en otroligt het mogen kvinna är för mig Pam Grier. Jag är inte ens bi men hon får mig att överväga den saken.    Hon är född -49. Helt otroligt.

">

• lille Birger

Fylliga höfter som omsluts av en åtsittande långkjol tänker jag på.

Svar på tråden Mogen kvinna