• lille Birger

Mogen kvinna

Tjenare.

Vad är det första du kommer att tänka på när du ser/hör uttrycket "mogen kvinna"?

Jag har lagt tråden här i samlevnadsavdelningen så att ni kan vara anonyma ifall ni skäms över era associationer. Skäms

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mogen kvinna
  • giftfri
    Missix skrev 2011-08-24 19:28:55 följande:

Jao men det får man göra lite ibland.
    Jag är dock säker på att många 20-25 åringa killar är väldigt intresserade av 35 åriga kvinnor...

Absolut, å även långt yngre än så..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Missix
    giftfri skrev 2011-08-24 19:30:58 följande:

Absolut, å även långt yngre än så..

Jadå yngre också
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Anonym (mogen kvinna)
    Anonym (Pam) skrev 2011-06-20 22:41:03 följande:

Jag fyller snart 40 - anses man som mogen då?
    Jag gillar inte heller ordet i sig men jag får bara trevliga associationer ändå - varm, trygg, elegant, självsäker och sensuell ungefär. Sinnebilden av en otroligt het mogen kvinna är för mig Pam Grier. Jag är inte ens bi men hon får mig att överväga den saken.    Hon är född -49. Helt otroligt.

">

" target="_blank">

Pam Grier ser ut så här nu för tiden...

http://www.oprah.com/oprahshow/The-Original-Foxy-Brown/5

Mer lik Roseanne Barr än puman i Jackie Brown. 
  • lille Birger
    Jag är dock säker på att många 20-25 åringa killar är väldigt intresserade av 35 åriga kvinnor...
    Jag började dregla efter 45 åringar redan vid 10 års ålder.
  • Anonym (Pam)
    Anonym (mogen kvinna) skrev 2011-08-24 19:57:09 följande:
    Pam Grier ser ut så här nu för tiden...

www.oprah.com/oprahshow/The-Original-Foxy-Bro...

Mer lik Roseanne Barr än puman i Jackie Brown. 

Sant men hon är inte ful nu heller, iaf inte för att vara född -49.

Idag när jag satt på tunnelbanan kom en kvinna på som måste ha varit runt 50 och så otroligt vacker att jag, som är kvinna och hetero, knappt kunde låta bli att titta. Hon var fyllig och hade timglasfigur i en fin linneklänning som varken var för vågad eller tantig, jättevackra ögon, höga kindben, klassiska drag. Hon var osminkad och det gråa håret uppsatt i en lös tofs. Hon verkade helt omedveten om sin skönhet och rörde sig ändå så självklart och gracilt. Oj oj, om jag ser ut så i hennes ålder så kommer jag att vara överlycklig.

Jo du, senast för några veckor sedan fick jag inviter av en 26-åring och jag fyller alltså snart 40!! Jag fattade inte att det var så först utan trodde att han ville vara vänner. Jag kunde inte tänka mig att han menade något annat men det gjorde han. Verkligen.

• giftfri
    Anonym (Pam) skrev 2011-08-24 20:18:27 följande:

Sant men hon är inte ful nu heller, iaf inte för att vara född -49.

Idag när jag satt på tunnelbanan kom en kvinna på som måste ha varit runt 50 och så otroligt vacker att jag, som är kvinna och hetero, knappt kunde låta bli att titta. Hon var fyllig och hade timglasfigur i en fin linneklänning som varken var för vågad eller tantig, jättevackra ögon, höga kindben, klassiska drag. Hon var osminkad och det gråa håret uppsatt i en lös tofs. Hon verkade helt omedveten om sin skönhet och rörde sig ändå så självklart och gracilt. Oj oj, om jag ser ut så i hennes ålder så kommer jag att vara överlycklig.

Min fru är över 50, men hon tas altid som mycket yngre, å har fortfarande inga problem med att få yngre män att att fastna med blicken i urringningen
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • lille Birger
    Anonym (Pam) skrev 2011-08-24 20:18:27 följande:
    Hon var fyllig och hade timglasfigur i en fin linneklänning som varken var för vågad eller tantig, jättevackra ögon, höga kindben, klassiska drag. Hon var osminkad och det gråa håret uppsatt i en lös tofs. Hon verkade helt omedveten om sin skönhet och rörde sig ändå så självklart och gracilt. 
    Húr ser man på en mogen kvinna att hon är medveten om sin skönhet?
  • giftfri
    lille Birger skrev 2011-08-24 20:28:16 följande:

Det gör man inte, dom kvinnorna bara är, det är bara fjortisar som inte kan gå förbi en spegel utan att kolla, minst en gång iaf 
  • Anonym (Pam)
    giftfri skrev 2011-08-24 20:24:20 följande:

Min fru är över 50, men hon tas altid som mycket yngre, å har fortfarande inga problem med att få yngre män att att fastna med blicken i urringningen
    Det kanske var hon ha ha. Grattis i så fall!
    lille Birger skrev 2011-08-24 20:28:16 följande:

Hon är tillgjort flörtig och ser sig omkring för att försäkra sig om att vara sedd. En del fastnar ofta i ett ansiktsuttryck (t.ex. putmun och uppspärrade ögon) eller en pose som de vet att de är snygga i. Det handlar kanske om osäkerhet men blir bara patetiskt.
    Yngre kvinnor kan förstås också hålla på så men man hoppas ju att åldern medför en viss mognad som gör att bekräftelsebehovet minskar. Ibland är jag rädd för att drabbas av en ålderskris, tappa begreppen och bli en av de där desperata kvinnorna men jag tror att jag har för mycket självdistans.

Den här kvinnan hade stil och utstrålade värme. Hon kanske var medveten om sitt utseende men hon spelade inte på det.  

• lille Birger

En mogen kvinna håller inte på och vandaliserar busshållsplatser eller dyker från jättehöga klippor för att verka tuff inför sina tjejkompisar.

Svar på tråden Mogen kvinna