• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • V79

V 26+4 och gått upp 13,7 kg. Med dom 3 första gick jag upp mellan 15-15,5 kg.

Bf 27/1-13
  • Rebecca Rydberg

Vecka 20+3 
    Upp 10kg exakt

Första graviditet. tror jag ökar fort för att jag blivit alldeles för mycket stilla i och med alla besvär jag fått med graviditeten: diskförskjutningar, ischias, foglossning, nedsatt känsel ben. ska väl titta upp nu om jag åkt på diskbråck... antar så, för jag äter inte spec mycket mer än innan grav. men det är värt det hur som helst, väntat 5 år på min lilla tös.  

• Cila86

Vägde mig hos bm igår. V 38+2. Har då gått upp 14 kg. Känns fortf helt okej. :)

• HelenFr

Jag var hos BM igår och nu har jag äntligen börjat gå upp, har fortfarande inte gått upp till vikten när jag blev gravid så istället för -3,5 så är det nu -1,5 och magmåttet var som det skulle...

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

v.18 och det är 2:a barnet. vågen står på -5 kg.... inte så jäkla roligt nu när inga av mina mamma kläder från förra barnet passa, är för stora Obestämd man är ju inte miljonär...

anledning till viktminskningen är nytt jobb ( förskola) med mer obligatorisk vardags motion och att jag ännu inte får behålla maten...

med första gick jag upp ca 20 kg

• nenwood

v17 och +2 kg. Detta är andra barnet.
    Med förra barnet gick jag upp totalt 17 kg som var relativt lätt att tappa genom amning och promenader (åt nog godis typ varje dag i början haha). Har inte riktigt koll på hur mycket jag hade gått upp vid detta tiden förra gången.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?