• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Lyxmamma
    Fluffskalle skrev 2011-09-12 17:47:46 följande:
    Är jag liksom helt onormal som är i vecka 29 och gått upp ca 10 kg? Verkar så på denna tråd! De flesta verkar ha gått upp 2 kg eller t o m tappat i vikt. Blir ärligt talat lite förvirrad. Är det bara jag som går upp i vikt som gravid? Usch, börjar ju må dåligt av att läsa era siffror. Känner mig redan som en valross.

Faktum är att det är din graviditet och din viktuppgång som är den normala. Om du läser vecka för vecka information så ska man ha gått upp ca. 10 kg plus/minus några kilon runt den här tiden. Att inte gå upp kan bero på flera orsaker - en del kräks ofantligt mycket och går således inte upp och då kan det bli aktuellt med dropp, en del är redan väldigt tjocka och då brukar graviditeten ta ifrån det befintliga så att det inte syns så mycket på vågen, en del barn växer inte som de ska och då kan det påverka vikten negativt och så finns det fler anledningar så klart. Så du kan luta dig tillbaka och njuta av att du är helt normal!!! Själv har jag gått upp 9 kg och är i v.27.
  • GrodanSkrutt
    Lyxmamma skrev 2011-09-28 09:28:05 följande:
    Faktum är att det är din graviditet och din viktuppgång som är den normala. Om du läser vecka för vecka information så ska man ha gått upp ca. 10 kg plus/minus några kilon runt den här tiden. Att inte gå upp kan bero på flera orsaker - en del kräks ofantligt mycket och går således inte upp och då kan det bli aktuellt med dropp, en del är redan väldigt tjocka och då brukar graviditeten ta ifrån det befintliga så att det inte syns så mycket på vågen, en del barn växer inte som de ska och då kan det påverka vikten negativt och så finns det fler anledningar så klart. Så du kan luta dig tillbaka och njuta av att du är helt normal!!! Själv har jag gått upp 9 kg och är i v.27.
    Absolut, det är sååå olika hur det ser ut med vikten!!

Själv är jag smal sedan innan & har gått upp 4 kg sedan start, v 34+0 idag.
  • Lovely f

+17 kg i v.32. Känns bra och det syns då inte ens att det är 17 extra kilon.

• A85

+1 kg i vecka 12. Började dock på +4 kg från min idealvikt.

• Jeanette28

Jag ar i vecka 16 och har gatt upp 1 kg.
    Ar redan underviktig sa maste ga upp mer, tips nagon?! =)

• Love111
    Jeanette28 skrev 2011-10-04 16:28:15 följande:
    Jag ar i vecka 16 och har gatt upp 1 kg.
    Ar redan underviktig sa maste ga upp mer, tips nagon?! =)
    äta regelbundet och bra mat. Då vet du att både du och bebis får den näring den behöver oavsett om du går upp  mycket eller inte.
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?