• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • MammasSötnosar
    Love111 skrev 2011-09-01 22:28:38 följande:
    Men det måste väl ändå vara skönt. Kanske är ett tecken på annat kön i magen gentemot första ;) Vem vet ;)
    Nja, jag vill ju gå upp dom där kilona :P Vill gå upp lika mkt igen & försöka behålla så mycket som möjligt.
    Är ganska liten i kroppen & har aldrig gått upp ett kilo innan jag blev gravid så jag verkar bara kunna gå upp då så man vill ju ha lite extra då. är 163cm med mina fjuttiga 48kg så dom är mer än välkomna ;)
  • Lowika
    Lowika skrev 2011-07-26 14:07:00 följande:
    Det varierar lite från dag till dag, men är i v 23 och idag hade jag nog inte gått upp något igen, men i förrgår visade det nåt kg pluss.... konstigt...
    hmmm v 27 och plötsligt står vågen på +4-5 kg...  
  • LivräddMedStil
    Lowika skrev 2011-09-02 09:03:11 följande:
    hmmm v 27 och plötsligt står vågen på +4-5 kg...  
    Det är väl ingen fara?? Du har ju "bara 13 veckor kvar... Huvudsaken är väl att bebisen mår bra?

Tycker vikthysterin är något galen på sina ställen.... nästan som dom som inte gått upp något är supernöjda. Jag är orolig snarare över att jag inte gått upp något och att det inte syns att jag har en bebis i magen. Som tur är har jag gjort UL för 1 vecka sedan och såg en bebis som körde benpress och sög på tummen, annars hade jag varit övertygad om att h*n dött i magen.
    Jag har full förståelse för att man inte vill gå upp 20-30 kg... men att börja noja efter några ynka, eller var supernöjd när man står på +/- 0 i v 20 kan jag tycka är hysteriskt på ett mycket farligare sätt än att gå upp några kg för mycket.

Är kanske lite överkänslig just nu då jag just fick höra att en väns dotter opererats för någon tumör/cysta på ena äggstocken och om provsvaren på den kommer tillbaka och är dåliga så kommer dom sätta igång förlossningen (hon är i 6:e månaden så jag vet inte ens om barnet kommer klara sig) och sen operera bort båda äggstockarna på henne. Jag blev helt tårögd och svimfärdig när han berättade detta... och han vet inte att jag är gravid så han kanske undrar lite...
  • EQ85

är i 28+4 idag och väger 65 på morgonen. Har nu gått upp 10 kg
    lite mer än 10 veckor kvar så rundare lär man bli Hjärta

• Lowika
    LivräddMedStil skrev 2011-09-02 09:30:40 följande:
    Det är väl ingen fara?? Du har ju "bara 13 veckor kvar... Huvudsaken är väl att bebisen mår bra?
    mmm men nu är jag överviktig sedan innan, och har "order" på att inte gå upp mer än 9 kg totalt från BM. Alltså har jag bara 4-5 kg kvar att fördela på 13 veckor.... 13 veckor då pluttis växer som mest!
  • LivräddMedStil
    Lowika skrev 2011-09-02 09:34:04 följande:
    mmm men nu är jag överviktig sedan innan, och har "order" på att inte gå upp mer än 9 kg totalt från BM. Alltså har jag bara 4-5 kg kvar att fördela på 13 veckor.... 13 veckor då pluttis växer som mest!
    4-5 kg på 13 veckor är ingen omöjlighet, håller tummarna för dig! det är många som går upp i början och sen nästan ingenting. och för vissa är det tvärtom. :) Man vet aldrig.
  • Love111

V.32 idag och har nu gått upp 4 kg.

• CeciliaMaria82

Slutade på +20kg! Alltså vecka 38+5 vägde jag 75kg och 160cm lång! Nu hoppas jag att det mesta runnit av mig, iaf så ammar jag ut fettet så gott det går!

• Nifesoj

Är i v.37+2 och har gått upp 14 kg.

Med första, född i v.41+6 gick jag upp ca 22 kg. 

♥Albin 080924♥ ♥Bebis i magen BF 2011-09-25♥
Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?