Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Var och vägde mig idag, och fick en rejäl chock, kan jag säga. Min vikthistorik den här graviditeten har sett ut såhär:
Startvikt: 68 kilo
10 veckor: 63 kilo
18 veckor: 68 kilo
22 veckor: 73 kilo
Det betyder att jag inte bara återhämtat mitt viktdipp från början av graviditeten, men att jag nu ligger precis där jag ska på min viktkurva. Oväntat, men positivt (jag har varit rätt orolig för detta med vikten). Jag kan fortfarande ha alla mina vanliga kläder (så länge som jag har gummisnodd i jeansen), och jag ser inte större ut än vanligt (annat än över magen, så klart), så jag antar att det är "rätt" sorts viktuppgång också. Mycket nöjd. Gillade inte alls att gå ner i vikt i början, jag är rätt lång, och såg mest ohälsosam ut runt vecka 10. Nu ser det betydligt friskare och bättre ut.
En fråga bara, vilken tid under dygnet räknar ni eran vikt ifrån? Morgonvikten utan kläder eller typ vikten på kvällen med eller utan kläder?
Själv räknar jag alltid utifrån morgonvikten utan kläder =)
Första graviditeten gick jag upp drygt 40 kg
Och denna graviditet har jag gått upp snart 11 kg. Men är bara i v29 och väntar tvillingar så lär bli mer..
v 24
6,5 kg