• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Love111
    stjierna skrev 2011-10-05 20:16:01 följande:
    Jag räknar morgonvikten, utan kläder, efter toalettbesök. V 25 (24+5) och jag ligger på +1,5 kilo sedan plusset :)
    Jag kör med på samma metod =)
  • ph8205
    Jag räknar morgonvikten, utan kläder, efter toalettbesök. V 25 (24+5) och jag ligger på +1,5 kilo sedan plusset :)
    Så räknar jag med! Ligger på +4,3 i v 23
  • Jackie85

Jag hade gått upp 14kg i vecka 36 och i vecka 38 när sonen föddes hade jag gått upp 24kg. Den enorma viktuppgången stavas havandeskapsförgiftning, men oavsätt så har jag idag 9 månader senare äntligen nått min inskrivningsvikt igen :) Har för mig att jag låg på +5 eller 6 kg när jag var i vecka 20.

• Love111
    Jackie85 skrev 2011-10-10 15:54:09 följande:
    Jag hade gått upp 14kg i vecka 36 och i vecka 38 när sonen föddes hade jag gått upp 24kg. Den enorma viktuppgången stavas havandeskapsförgiftning, men oavsätt så har jag idag 9 månader senare äntligen nått min inskrivningsvikt igen :) Har för mig att jag låg på +5 eller 6 kg när jag var i vecka 20.
    Skönt när man lyckas gå ner så fort =)
  • Lowika
    mee too
    Det varierar lite från dag till dag, men är i v 23 och idag hade jag nog inte gått upp något igen, men i förrgår visade det nåt kg pluss.... konstigt...
    hmmm v 27 och plötsligt står vågen på +4-5 kg...  
    Det är väl ingen fara?? Du har ju "bara 13 veckor kvar... Huvudsaken är väl att bebisen mår bra?
    mmm men nu är jag överviktig sedan innan, och har "order" på att inte gå upp mer än 9 kg totalt från BM. Alltså har jag bara 4-5 kg kvar att fördela på 13 veckor.... 13 veckor då pluttis växer som mest!
    Attans... nu är jag i v 33 och *poff* står vågen på +9 kg. Det var det det.... jaja...
  • GrodanSkrutt

Vecka 36 (34+4) - Ingen förändring
    Totalt upp 4 kg

• GrodanSkrutt
    GrodanSkrutt skrev 2011-10-10 16:06:31 följande:
    Vecka 36 (34+4) - Ingen förändring
    Totalt upp 4 kg
    Vecka 36 (35+4) skulle de stå..
  • Pärla

Hej!
    Jag väger mig en gång i månaden, och är i v 20. Har en fråga, som jag har gått och grubblat..Är det normalt att gå upp 4,5 kg på en månad!? Förvånad Min våg väger rätt, men när jag vägde mig idag och såg att jag hade gått upp 4,5 kg på en månad så fick jag en chock!
    Nån mer som har varit med om det?
    Jag äter i för sig mycket på kvällarna typ som godis och glass, chips som jag inte kan motstå nu i graviditeten, men jag rör på mig samtidigt. Jag har en 1 åring hemma som jag är efter hela tiden, och vi promenerar när vi har tid..

• heartems

Parlar: Det är helt normalt! Jag gick upp 3 kg på 3 veckor! Alltså 1 kg i veckan :P

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?