Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Jag hade gått upp 14kg i vecka 36 och i vecka 38 när sonen föddes hade jag gått upp 24kg. Den enorma viktuppgången stavas havandeskapsförgiftning, men oavsätt så har jag idag 9 månader senare äntligen nått min inskrivningsvikt igen :) Har för mig att jag låg på +5 eller 6 kg när jag var i vecka 20.
Gravid v.33+6, har gått upp ca 11kg senast jag kollade (ett par veckor sedan)
Vecka 36 (34+4) - Ingen förändring
Totalt upp 4 kg
Hej!
Jag väger mig en gång i månaden, och är i v 20. Har en fråga, som jag har gått och grubblat..Är det normalt att gå upp 4,5 kg på en månad!? Min våg väger rätt, men när jag vägde mig idag och såg att jag hade gått upp 4,5 kg på en månad så fick jag en chock!
Nån mer som har varit med om det?
Jag äter i för sig mycket på kvällarna typ som godis och glass, chips som jag inte kan motstå nu i graviditeten, men jag rör på mig samtidigt. Jag har en 1 åring hemma som jag är efter hela tiden, och vi promenerar när vi har tid..
Parlar: Det är helt normalt! Jag gick upp 3 kg på 3 veckor! Alltså 1 kg i veckan :P