• onewish

Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?

Hej! Jag är 20 år och nu har jag och min sambo startat bebisverkstaden på riktigt, efter att det senaste halvåret gått med tanken "händer det så händer det".  Men problemet är att jag har PCO och det verkar vara hopplöst att bli gravid, vi har varit i kontakt med BM och jag ska snart dit på första undersökningen. Så just nu hoppas jag verkligen att jag har ägglossning överhuvudtaget! Min mens har alltid pga av PCO:n varit oregelbunden med alltifrån 4 veckors mellanrum till 12 veckor. Det är inte det lättaste att pricka in (om den överhuvudtaget existerar) ägglossningen.. Någon mer än jag med liknande cyklar?
    Det skulle vara roligt att följas åt med andra i samma ålder som kämpar mot plusset, och puscha varandra. Dela med sig av erfarenheter, tips, råd och trösta varandra när det känns hopplöst. Hänger ni med på resan mot plusset 2011??  :)

• Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
  • frida198004

Åh herre minje - jag tror jag fått spontan ÄL för första gången sen... ja när? Äggblåsa på 13 mm i måndags och idag fick jag en glad gubbe på CB! åååå vad jag hoppas att det verkligen blir ÄL - även om det inte skulle bli någon bäbis så är jag jätteglad ändå för då får jag ju en normal mens och slipper med hemska Provera som jag går upp i vikt av! Kanske är det akupunkturen som äntligen börjar ge resultat?!

• frida198004
    hoppfull idag skrev 2011-08-19 23:53:02 följande:
    Vad roligt!! Håller tummarna för dig frida198004! :)
    Tack!!! hur känns det än så länge med Pergon? några biverkningar? Spännande!!!
  • Morkulla

Hoppar in för att ge er tro och hopp!

Jag har PCO och blev gravid helt spontant! Är  i v.11 nu och mår som en gudinna!

Läkarna som sa att jag troligtvis aldrig kunde bli gravid utan hormoner kan hoppa upp å ta sig nånstans Tungan ute 

Önskar Er alla stort Lycka till! Solig 

♥ BF 13 mars 2012 ♥
  • hoppfull idag

Frida198004 - det känns bra, känner faktiskt inte av Pergon alls än. Tar min tredje tablett snart. Hoppas på ÄL nästa vecka!
    Vilken tid på dagen tar du cb:s ÄL-test? Är fortfarande lite nojig att jag ska missa stegringen om jag tar den fel tid på dagen..
    : /

• Juliii86
    hoppfull idag skrev 2011-08-19 22:38:04 följande:
    Vad skönt att höra! Då behöver man inte oroa sig att man missar stegringen.
    Min gyn sa att jag kunde BÖRJA testa dag 11, för att vara säker så jag inte missar en ev tidigaste möjliga ÄL-stegring. Så jag tror du kan vara lugn! Klart man blir lite nervös och otålig av allt testande, det är nog normalt :) Förlåt om jag frågat innan, men är det första gången på Pergo? Man kan ju reagera annorlunda på piller än vad man är van vid :)
    Oki då ska jag fortsätta testa och hoppas på det bästa Glad Hehe, det är ingen fara.. det är min första gång med pergotime och provera. Ja, precis.. det kan vara så att pergo gjort att jag har lite senare äl Glad
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • frida198004
    hoppfull idag skrev 2011-08-20 09:54:53 följande:
    Frida198004 - det känns bra, känner faktiskt inte av Pergon alls än. Tar min tredje tablett snart. Hoppas på ÄL nästa vecka!
    Vilken tid på dagen tar du cb:s ÄL-test? Är fortfarande lite nojig att jag ska missa stegringen om jag tar den fel tid på dagen..
    : /
    jag är lite nojig jag också så jag testar dels på morgonen samt på eftermiddagen. Ibland på kvällen också om jag tror ngt är på gång :) Använder cb när jag verkligen tror ÄL kan vara nära och teststickor från testlagret för att kolla om någon stegring börjat! Vet du hur länge du har stegring? jag har ca 24 h därför behöver jag inte vara så orolig att missa "fönstret" men om man har kortare så kan det ju vara värt att testa lite oftare tills man lärt sig sitt eget mönster.
  • hoppfull idag

Jag har tänkt precis som du Frida198004: jag kör stickor och känns det som nåt är på g så tar jag cb. Hoppas mitt fönster också är minst 24h!

En fråga: om man får ett positivt ÄL-test, hur många dagar framåt ska man helst ha sex då för att vara "säker"?

• frida198004
    hoppfull idag skrev 2011-08-20 15:25:18 följande:
    Jag har tänkt precis som du Frida198004: jag kör stickor och känns det som nåt är på g så tar jag cb. Hoppas mitt fönster också är minst 24h!

En fråga: om man får ett positivt ÄL-test, hur många dagar framåt ska man helst ha sex då för att vara "säker"?
    Om man sexar samma dag som första positivt testet + dagen efter det så ska man nog vara ganska välgarderad. Orkar man så kan man ju köra även kommande dag (alltså två dagar efter första positiva äl-testet ) men eftersom jag brukar ägglossa dagen efter första positiva test så brukar jag inte orka :)
  • Juliii86

Det här fick jag idag på dag 14 Mens den 8 augusti och starkt utslag på dag 14.. eller? Har jag räknat rätt?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?