hoppfull idag skrev 2011-08-23 15:30:26 följande:
Tror inte det sabbar något. Du kan ju fråga din gyn när du börjar med sprutorna. Jag frågade min gyn om jag kunde ha krämen samtidigt som Pergo och hon sa att jag kunde hoppa den helt, att det är så liten dos och att det ska in genom huden, det gör varken till eller från.
Så sa hon alltså, men jag är övertygad om att andra läkare skulle säga att krämen är bra + att den används för så många olika saker. Men i mitt fall var den som sagt mest onödig, jag behövde något starkare för att få igång ÄL (Pergo)
Okej ja kanske kan fråga.. dom är såå jäkla tjuriga där jag går bara =( ja jag kommer ju inte få äl av den, eftersom inte ens trippel kur pergo gav mig ägglossning men tänkte mest att jag läste nånstanns förut att man tar progesteron för att minska missfalls risken.. men kanske inte ens funkar...
Thulan skrev 2011-08-23 17:14:15 följande:
Hej igen, nu är jag hemma. Besöket på KK gick bra, hade en äggblåsa på tillväxt som idag var ca 14mm. Läkaren sa att ägglossning sker när äggblåsan är mellan 17-26mm så alltås borde ÄL ske någon gång mellan tor-mån, alltså dag 15-19 i menscykeln. Känns bra att äntligen vara igång på riktigt. Nu håller jag alla tummar och tår för att det släpper ordentligt. Vi fick 6 försök på oss med Pergo, sen skulle jag höra av mig igen.Förstår att det inte känns så kul att göra vul när man har mens. Men jag tror att de är ganska så vana vid det. Hoppas att allt ser bra ut imorgon och att du får sätta igång med sprutorna. I hur många dagar tar man sprutorna?
Åh va bra hoppas hoppas att du får äl....
Tack det hoppas jag med men har en känsla att jag inte kommer få det... har ont i magen som sjutton : ( Antingen är det mens värk och är jäkligt ovan med det eftersom jag aldrig har mens.. eller så är det nått annat : /
det lär visa sig....
Man kan tydligen ta sprutan varje dag i fyra veckor.... innan man slutligen tar en spruta som gör att ägget lossar...