• onewish

Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?

Hej! Jag är 20 år och nu har jag och min sambo startat bebisverkstaden på riktigt, efter att det senaste halvåret gått med tanken "händer det så händer det".  Men problemet är att jag har PCO och det verkar vara hopplöst att bli gravid, vi har varit i kontakt med BM och jag ska snart dit på första undersökningen. Så just nu hoppas jag verkligen att jag har ägglossning överhuvudtaget! Min mens har alltid pga av PCO:n varit oregelbunden med alltifrån 4 veckors mellanrum till 12 veckor. Det är inte det lättaste att pricka in (om den överhuvudtaget existerar) ägglossningen.. Någon mer än jag med liknande cyklar?
    Det skulle vara roligt att följas åt med andra i samma ålder som kämpar mot plusset, och puscha varandra. Dela med sig av erfarenheter, tips, råd och trösta varandra när det känns hopplöst. Hänger ni med på resan mot plusset 2011??  :)

• Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
  • hoppfull idag

Hej, jag tog precis ett ÄL-test och det var näst intill positivt. Är på dag 11 idag. Håller tummarna för att det ska vara tydligt positivt imorgon!

• Juliii86
    hoppfull idag skrev 2011-08-24 10:44:36 följande:
    Hej, jag tog precis ett ÄL-test och det var näst intill positivt. Är på dag 11 idag. Håller tummarna för att det ska vara tydligt positivt imorgon!
    wow! hoppas att det positivt imorgon, kör på idag
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • frida198004
    hoppfull idag skrev 2011-08-24 10:44:36 följande:
    Tummar hålls!!!
  • Thulan

Gjorde ÄL-test igår men var bara ett svagt streck vilket tydligen ska räknas som negativt. Ska ta ett nytt test idag på eftermiddagen. Helt sjuk egentligen att man väntar och längtar efter en ÄL som de flesta andra kvinnor tar för givet varje månad och aldrig ens reflekterar över.

Firran: Hur har det gått?

• Firran

Ja verkligen.. jag testar aldrig längre för har fått positivt fler Ggr utan att det va ägglossning, köpte digitala ... vart ju jätte lurad.. Det gick bra ! Jag började med sprutorna igår !! Så nu är det iaf igång ! : ) Ska tillbaka på kontroll på onsdag ... Hoppas du får positivt idag och att du har äl snart !!

• Thulan
    Firran skrev 2011-08-25 09:12:21 följande:
    Ja verkligen.. jag testar aldrig längre för har fått positivt fler Ggr utan att det va ägglossning, köpte digitala ... vart ju jätte lurad.. Det gick bra ! Jag började med sprutorna igår !! Så nu är det iaf igång ! : ) Ska tillbaka på kontroll på onsdag ... Hoppas du får positivt idag och att du har äl snart !!
    Vad kul att höra att det gick bra! =) Känns det bra att vara igång med sprutorna? Tar du dem på dig själv? Får sprutorna ägget att släppa? Hur lång tid efter att du har slutat med sprutorna kommer du få äl? Har ingen koll alls på det där med sprutor men känner att jag vill veta mer utifall det skulle bli nästa steg för mig också.
  • hoppfull idag
    Thulan skrev 2011-08-25 08:54:56 följande:
    Gjorde ÄL-test igår men var bara ett svagt streck vilket tydligen ska räknas som negativt. Ska ta ett nytt test idag på eftermiddagen. Helt sjuk egentligen att man väntar och längtar efter en ÄL som de flesta andra kvinnor tar för givet varje månad och aldrig ens reflekterar över.

Firran: Hur har det gått?
    Inget positivt ÄL-test för mig idag heller! Jaja, bara att köra på. Vilken dag är du på Thulan? Jag är på 12 idag, så det är ju fortfarande god chans att Pergon funkar. Hoppas hoppas hoppas....
  • hoppfull idag
    Firran skrev 2011-08-25 09:12:21 följande:
    Skönt att det gick bra, och skönt att vara igång med behandlingen!
    Hur länge kör man sprutor, och vad gör man på återbesöket?
  • Firran
    Thulan skrev 2011-08-25 09:49:24 följande:
    Vad kul att höra att det gick bra! =) Känns det bra att vara igång med sprutorna? Tar du dem på dig själv? Får sprutorna ägget att släppa? Hur lång tid efter att du har slutat med sprutorna kommer du få äl? Har ingen koll alls på det där med sprutor men känner att jag vill veta mer utifall det skulle bli nästa steg för mig också.
    Ja det känns jätte skönt.. trodde inte jag skulle få det eftersom jag hade en cysta.. men den va som tur va borta nu !
    ja jag tar dom på mig själv.. kändes absolut ingenting så det va ju skönt !
    nej dom får bara äggen att växa (förhoppningsvis) sen får man ta en annan spruta för att dom ska släppa...

Jag kommer att ta en spruta nu varje kväll, eller det är som en insulin penna... sen ska jag tillbaka om en vecka och kolla ifall något ägg har börjat växa... om inte så höjer man dosen.. annars fortsätter man med samma dos...

sen tar man spruta för att "bygga upp" ägget till 20 mm...  så man fortsätter med sprutorna tills ett ägg är fullstort... och det kan ta upp till fyra veckor... sen tar man en ägglossnings spruta...

ja precis... men hoppas att pergon fungerar på dig iaf !
  • Firran
    hoppfull idag skrev 2011-08-25 10:41:15 följande:
    Skönt att det gick bra, och skönt att vara igång med behandlingen!
    Hur länge kör man sprutor, och vad gör man på återbesöket?
    ja det är riktigt skönt... kan ta upp till fyra veckor för ett ägg att växa till sig så ingen aning..
    på återbesöket kollar man om något eller några ägg börjat växa... om man ska höja dosen eller ligga kvar på samma..
    man kan ju bli överstimulerad.. då måste man avbryta så kommer nog få åka dit två ggr i veckan sen... drygt men.. man vill ju inte ha sexlingar eller så : )
Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?