• puss

3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?

du är på stan med din unge som är ca 3-4 år. ni bor i centrum och ska bara ner till en butik och hämta nåt snabbt. ungen har kissat innan ni går.
    inom tio minuter är barnet kissnödig igen, inne i en klädaffär. ni får inte låna toan. vad händer sen?

OBS OBS ni har INTE med er blöjor den här gången, även fast ni alltid har det annars, eftersom ni är så himla bra jämt, utom just idag.

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?
  • hallonsweet
    mandolin76 skrev 2011-07-06 02:57:49 följande:
    Fast när är det OK att neka en behövande hjälp var går den moraliska gränsen i förhållande till den försäkringsmässiga. De visste att jag var med som stöd för en person med psykiska problem och social fobi. Jag halkar utanför deras dörr. Nekas tillträde till toaletten och erbjuds inte ens ett papper så jag kan torka bort blodet i ansiktet och smutsen på händerna. Jag fick stå där och hjälpa vårdtagaren att fylla i papper som kommer att avgöra dennes framtida försörjning med leriga händer och blod som droppade från munnen.
    Jag hade absolut erbjudit dig papper och erbjudit att ringa efter hjälp, alternativt visat dig vägen till närmaste allmänna toalett. Men jag hade inte offrat mitt jobb för att du hade ramlat och slagit dig.
  • Insatt

Jag hade snabbt försökt hitta en annan toalett. Blöjor till en 3-4åring som är torr fattar jag inte varför jag skulle ha med mig.

hallonsweet skrev 2011-07-07 18:43:04 följande:
    Jag hade absolut erbjudit dig papper och erbjudit att ringa efter hjälp, alternativt visat dig vägen till närmaste allmänna toalett. Men jag hade inte offrat mitt jobb för att du hade ramlat och slagit dig.
    Offrat ditt jobb? Jag antar att jag får vara tacksam då att jag fick låna top shop Nova Lunds toalett för att tvätta händerna efter att jag tagit i ett par av deras trosor som det, av någon outgrundlig anledning, råkade vara intorkade flytningar i. 
  • fru edinge
    Insatt skrev 2011-07-07 18:46:26 följande:
    Jag hade snabbt försökt hitta en annan toalett. Blöjor till en 3-4åring som är torr fattar jag inte varför jag skulle ha med mig.Offrat ditt jobb? Jag antar att jag får vara tacksam då att jag fick låna top shop Nova Lunds toalett för att tvätta händerna efter att jag tagit i ett par av deras trosor som det, av någon outgrundlig anledning, råkade vara intorkade flytningar i. 
    mmm.. lät juh mysigt värreGuld i mun
    Det är vi som är vår familj, inte ni....
  • Insatt
    fru edinge skrev 2011-07-07 18:49:20 följande:
    mmm.. lät juh mysigt värreGuld i mun
    Ja, det är ett fint minne. Jag har inte klarat av att röra deras trosor igen fast jag vet att det säkerligen var en sjuk engångsföreteelse. 
  • Themis

Vi har en son och då har man alltid med sig en MER-flaska, för då kan man bara stoppa ner den lilla snoppen däri och så kan man kissa helt problemfritt.

(Givetvis lämnar vi inte den flaskan till återvinningen sedan.)

Jag är redan lika unik som alla andra så jag behöver ingen särskild stil. /tänkte Bimsan
  • Insatt
    Themis skrev 2011-07-07 18:54:02 följande:
    Vi har en son och då har man alltid med sig en MER-flaska, för då kan man bara stoppa ner den lilla snoppen däri och så kan man kissa helt problemfritt.

(Givetvis lämnar vi inte den flaskan till återvinningen sedan.)
    *hoppas att det inte är äppelMER*
  • hallonsweet
    Insatt skrev 2011-07-07 18:46:26 följande:
    Jag hade snabbt försökt hitta en annan toalett. Blöjor till en 3-4åring som är torr fattar jag inte varför jag skulle ha med mig.Offrat ditt jobb? Jag antar att jag får vara tacksam då att jag fick låna top shop Nova Lunds toalett för att tvätta händerna efter att jag tagit i ett par av deras trosor som det, av någon outgrundlig anledning, råkade vara intorkade flytningar i. 
    Alltså jag jobbar inte i klädbutik utan i en smyckesbutik, om jag låter dig komma in på kontoret och låna toaletten så kan jag få sparken. Så ja, jag skulle offra mitt jobb i den situationen. Jobbade jag i klädesbutik och reglerna var samma skulle jga inte heller offra mitt jobb för att du skulle få låna toaletten. :) Inte så konstigt tycker jag. Fattar inte varför folk ska envisas med att tycka att det är okey att en vuxen människa riskerar att förlora sitt jobb för att man glömt blöjor eller inte kan vända sig om och gå till närmsta toalett. Det brukar inte vara så långt bort i centrum.....
  • Kojbe
    hallonsweet skrev 2011-07-08 18:43:21 följande:
    Alltså jag jobbar inte i klädbutik utan i en smyckesbutik, om jag låter dig komma in på kontoret och låna toaletten så kan jag få sparken. Så ja, jag skulle offra mitt jobb i den situationen. Jobbade jag i klädesbutik och reglerna var samma skulle jga inte heller offra mitt jobb för att du skulle få låna toaletten. :) Inte så konstigt tycker jag. Fattar inte varför folk ska envisas med att tycka att det är okey att en vuxen människa riskerar att förlora sitt jobb för att man glömt blöjor eller inte kan vända sig om och gå till närmsta toalett. Det brukar inte vara så långt bort i centrum.....
    Jag vänder på det hela och tänker högt här VARFÖR är inte butikerna mer serviceinriktade så dse kan ha tillgång till en kundtoalett kanske inne i lokalen tom.
    Jag menar nu de lite större butikerna då som ex H&M osv som faktiskt borde tänka ett steg längre.
    Många ggr har man fått rusa iväg för barnen behöver kissa och inte går man tillbaks då.
    Ofta har de ju en liten hörna antingen med video el lego där barnen kan leka men har glömt bland det viktigaste tycker jag. En toa!
    Barn behöver ju springa titt som tätt när de är små och kan oftast inte hålla sig när de väl kommer på de är nödiga.

Så om de vill ha mindre stressade föräldrar som får tifd att gå runt o titta så kanske de skulle införa en kundtoa
  • hallonsweet
    Kojbe skrev 2011-07-08 19:11:00 följande:
    Jag vänder på det hela och tänker högt här VARFÖR är inte butikerna mer serviceinriktade så dse kan ha tillgång till en kundtoalett kanske inne i lokalen tom.
    Jag menar nu de lite större butikerna då som ex H&M osv som faktiskt borde tänka ett steg längre.
    Många ggr har man fått rusa iväg för barnen behöver kissa och inte går man tillbaks då.
    Ofta har de ju en liten hörna antingen med video el lego där barnen kan leka men har glömt bland det viktigaste tycker jag. En toa!
    Barn behöver ju springa titt som tätt när de är små och kan oftast inte hålla sig när de väl kommer på de är nödiga.

Så om de vill ha mindre stressade föräldrar som får tifd att gå runt o titta så kanske de skulle införa en kundtoa
    Jag håller fullständigt med att klädbutiker borde ha kundtoaletter!

Jag är bara inne i debatten eftersom jag är den säljaren (som sagt som inte jobbar i just klädbutik utan smycken) som måste neka kunderna att låna våran toalett. Men jag tror det är mer okey med smycken eftersom jag har extremt dyra varor som absolut inte får lämnas utan uppsikt, även om de är inlåsta så måste jag ju bevaka butiken + att jag alltid jobbar ensam, vi är bara 2 eller fler runt jul.

Absolut tycker jag att större klädkedjor kunde ha kopplat in en liten kundtoalett, allt för att deras kunder ska kunna strosa, prova kläder och välja saker i lugn och ro utan att behöva stressa för att leta efter en toalett.
Svar på tråden 3-4-åring får inte låna toalett, vad gör ni?