Kojbe skrev 2011-07-08 19:11:00 följande:
Jag vänder på det hela och tänker högt här VARFÖR är inte butikerna mer serviceinriktade så dse kan ha tillgång till en kundtoalett kanske inne i lokalen tom.
Jag menar nu de lite större butikerna då som ex H&M osv som faktiskt borde tänka ett steg längre.
Många ggr har man fått rusa iväg för barnen behöver kissa och inte går man tillbaks då.
Ofta har de ju en liten hörna antingen med video el lego där barnen kan leka men har glömt bland det viktigaste tycker jag. En toa!
Barn behöver ju springa titt som tätt när de är små och kan oftast inte hålla sig när de väl kommer på de är nödiga.
Så om de vill ha mindre stressade föräldrar som får tifd att gå runt o titta så kanske de skulle införa en kundtoa

Jag håller fullständigt med att klädbutiker borde ha kundtoaletter!
Jag är bara inne i debatten eftersom jag är den säljaren (som sagt som inte jobbar i just klädbutik utan smycken) som måste neka kunderna att låna våran toalett. Men jag tror det är mer okey med smycken eftersom jag har extremt dyra varor som absolut inte får lämnas utan uppsikt, även om de är inlåsta så måste jag ju bevaka butiken + att jag alltid jobbar ensam, vi är bara 2 eller fler runt jul.
Absolut tycker jag att större klädkedjor kunde ha kopplat in en liten kundtoalett, allt för att deras kunder ska kunna strosa, prova kläder och välja saker i lugn och ro utan att behöva stressa för att leta efter en toalett.