• Anonym (en mamma)

utan underkläder

Hur ofta och när är ni utan underkläder. Vad har ni på er när ni är utan underkläder.

Berätta gärna om hur ni tycker det är att vara utan underkläder mm

• Svar på tråden utan underkläder
  • Anonym (Jag)

Jag är i princip aldrig utan undekläder, sover t o m med trosorna på. Men jag har börjat en aning utan trosor då och då fast bara under klänning. Det känns riktigt skönt, svalkar lite om det blåser. Lite osäkert känns det tyvärr t ex om jag skulle ramla eller om klänningen blåser upp. Under byxor/jeans tycker jag att det verkar vara väldigt ohygienskt. Visst kan man tvätta byxorna var eller varannan dag men usch vilken miljöpåverkan det blir då.

Utan BH vill jag dock inte vara även om mina bröst nog inte är allt för hängiga. Jag tycker det ser trist ut och betydligt snyggare med BH på.

• Anonym

jag har aldrig gått utan trosor. skulle kännas lite "naket". Har svårt att köpa det där med att det är skönt på sommaren, har ma nflytningar eller så, skulle det vara rätt ohygieniskt :)

Tror dock min man skulle tycka det var spännande om han visste att jag gick utan trosor under sommarklänningen men jag har aldrig gjort det :)

sover med trosor men inget annat. Maken sover ibland med, ibland utan kalsonger men jag tycker det är fråschare när han har kalsonger på. Tycker det är lite ofräscht att tänka sig vad som kan "sippra ut" i lakanen, likaså om jag själv skulle sova helt naken.

• Anonym

Jag är alltid naken under mitt nattlinne som jag tar på mig på kvälls kanten någon gång.

Och jag sover alltid naken föruton när jag har mens då blir de med trosor.

Men går alldrig utan underkläder ute bland folk.

• Anonym

Jag brukar inte gå ut utan underkläder. Men hemma så brukar jag strunta i BH, mycket skönare. Sover oftast med trosor på, men är skönt utan ibland.
    Skulle dock önska att det var mer okej att gå utan BH ute (med kläder på överkroppen naturligtvis), men det känns som att nästan ingen gör det och att folk tittar konstigt på en om man gör det nån gång. När jag var i kenya i vintras så var det mer undantag att ha BH än att inte ha det, så då struntade jag också i det, och ingen höjde på ögonbrynen för det.
    Tycker ni att det är ok att vara BH lös under tröjan?

• Midvinterblot

trosor kan ja gå utan om jag har klänning, kjol eller mjukisar. Bh går jag däremot inte utan.

Tycker de är jätteskönt o ledigt o vara utan =) 

• Anonym (Jag)
    Anonym skrev 2011-07-10 11:22:12 följande:
    Jag brukar inte gå ut utan underkläder. Men hemma så brukar jag strunta i BH, mycket skönare. Sover oftast med trosor på, men är skönt utan ibland.
    Skulle dock önska att det var mer okej att gå utan BH ute (med kläder på överkroppen naturligtvis), men det känns som att nästan ingen gör det och att folk tittar konstigt på en om man gör det nån gång. När jag var i kenya i vintras så var det mer undantag att ha BH än att inte ha det, så då struntade jag också i det, och ingen höjde på ögonbrynen för det.
    Tycker ni att det är ok att vara BH lös under tröjan?
    På 80-talet var det helt ute att ha bh. Skönt kanske men inte så skoj om man har hängbröst. Nu är det ju som du skriver tvärtom, nu "måste" man ha bh för att inte folk ska stirra. Och visst ser det lite trist ut om någon har rejäla tuttar som hänger och slänger hit och dit under en tunn t-shirt? Iaf om de är rejält hängiga, tyvärr måste jag säga.
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2011-07-10 12:21:38 följande:
    På 80-talet var det helt ute att ha bh. Skönt kanske men inte så skoj om man har hängbröst. Nu är det ju som du skriver tvärtom, nu "måste" man ha bh för att inte folk ska stirra. Och visst ser det lite trist ut om någon har rejäla tuttar som hänger och slänger hit och dit under en tunn t-shirt? Iaf om de är rejält hängiga, tyvärr måste jag säga.
    Nä jag håller med, om man har större och hängigare bröst så är det bådde snyggare och förmodligen bekvämare med BH. Men om man inte har så stora bröst så känns det ibland onödigt att man ska behöva ha BH jämt. Dessutom tycker jag att det är fel att tjejer börjar med BH allt längre ner i åldrarna när det egentligen inte fyller någon funktion för de flesta. Nu blev det lite OT, men men...
  • Anonym (en mamma)

jag är ofta utan bh trotts att jag inte har små bröst. och jag skiter i vad folk tycker

• lejon 789

Jag tycker att det är väldigt sexigt när min fru någon gång går utan trosor under kjolen och sååå sexigt när hon inte har bh under en tröja hemma (stora bröst). För egen del tycker jag att det är väldigt skönt och lite upphetsande att gå utan kalsonger när jag har shorts nu på sommaren. Men jag är ju skamlösGlad

• Anonym
    Anonym (en mamma) skrev 2011-07-10 13:09:15 följande:
    jag är ofta utan bh trotts att jag inte har små bröst. och jag skiter i vad folk tycker
    Jag går ganska ofta naken hemma så jag har ofta ingen BH, har C-kupa som ammat 3 barn så de klarar inte riktigt penntestet längre. Jag tycker det kan vara trevligt att gå utna BH ute också, känns lite syndigt med mina styva bröstvårtor som syns.

Trosorna kan jag mycket väl tänka mig lämna hemma  om jag inte har mens och har "lämplig" klädsel, dvs kjol eller klänning som inte är allt för kort, vill ju inte "flasha" för alla.
Svar på tråden utan underkläder