• etanol

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

HonSomVet skrev 2011-08-21 10:10:18 följande:
    Jag tror faktiskt det handlar om att vi alla är olika och fastnar för olika saker. Man söker ju något speciellt eller specifikt. Och plötsligt dyker det där mailet upp som har "det".

Jag har svårt för mail där karln inte kan uttrycka sig med stor och liten bokstav, punkt och kommatecken. Så svårt är det inte. Jag attraheras av män som kan uttrycka sig både verbalt och i skrift. Så ett lamt "hej" eller "tjena" eller "hur är läget?" eller för all del bara "läget" är sådant jag struntar i direkt. Det intresserar mig helt enkelt inte.

Skriv något roligt, skriv något annorlunda, läs gärna tjejens presentation så du vet vad hon gillar.

Jag har i min pres skrivit att jag undanber mig att bli kallad snygging, sexy och dylika saker och alla som ska stoppa ner tungan i halsen på mig i första mailet går fetbort. Jag borde ju förstått att det var som att bjuda in alla lustigkurrar som "på skämt" börjar mail med: "Hej snygging" och så lite text och så ett fint avslut med "puss"....
  • etanol
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-20 21:15:55 följande:
    kan någon hejda mig TACK!
    Jag måste lugna mig, jag skrämmer ju fan iväg alla män med att jag är så jäkla PÅ!!!!
    Sluta med det då..
  • etanol
    Anonym (Frågande) skrev 2011-08-21 10:29:21 följande:

Jag tar bara kontakt med dom jag är genuint intresserad av och tycker själv att jag uttrycker mig bra. Det är nog också så att jag kanske är lite kräsen och sållar själv bort dom flesta som jag inte finner intressanta alls. Och av dom kanske man är rätt långt ner på listan och får finna sig i det. Jag varken flirtar eller kommer med sexuella inviter eftersom jag själv inte är intresserad av det.

Nä, det känns som det är väldigt mycket tjejernas marknad och rätt hopplöst. Jag får också känslan av att det är lättare för "galningar" att få kontakt och att man sen får höra tjejer klaga över att det just är den typen av människor som dom träffar.

Det är nog inte så attraherande med "tråkiga", normala och seriösa killar i den första kontakten...

Är du på hp?
  • etanol
    Anonym (Frågande) skrev 2011-08-21 10:39:16 följande:
    Bland annat, men det känns inte som det är någon skillnad vart man är. Det känns mer som ett nätdejting-fenomen tycker jag.
    Det kanske är så. Som tjej så är man ju i andra änden sas och det är svårt att förstå hur ni män har det.

Jag har kanske tagit kontakt med tre stycken och av dom fick jag ett artigt svar som betydde att han läst mailet, men inte var intresserad. Anledningen till att jag mailade dessa handlade inte om intresse utan att deras pres fick mig att skratta. *tipsa*
  • etanol
    uniMog skrev 2011-08-21 10:44:28 följande:
    Vad handlar det om när någon är inne på ens sida 10ggr utan att skriva? Människorna bor dessutom i andra änden av landet? *oförstående*
    Ja jag håller med, vad fan handlar det om. Liiite stalker-varning light på det fenomenet...Jag har blockat ett antal såna redan.
  • etanol
    Lelle the grey skrev 2011-08-21 10:49:12 följande:
    Jag hade en som var 14 år äldre än mig som var inne på min HP sida runt 8-10 ggr.
    Tillslut så kom det ett mail från henne,

Hej, du verkar vara allt en man ska va!

Min profil är ganska intetsägande där, så jag var nära att svara henne " du verkar inte ha stora krav " men jag hejdade mig 
    Haha...ja jösses...

Jag får en del flirtar som jag känner är helt värdelöst. Vad svarar man på det liksom
    Jag har även lagt in på presen att jag inte uppskattar det så värst eftersom jag inte är ute efter nåt mer än vänskap, så för mig blir det näst intill nonchalant att få såna då...
  • etanol
    Anonym (Frågande) skrev 2011-08-21 10:54:56 följande:
    Fast dom flesta tjejer har ju max 10 procent seriöst om sig själva och 90 procent om vad dom INTE är ute efter i sina presentationer. Det är sällan man får skrattanfall av sånt. Glad
    Det var din pres jag tänkte på Hur lyder den? Inboxa mig om du vill ha feedback...
  • etanol
    Anonym (Frågande) skrev 2011-08-21 11:04:55 följande:
    Hmm, du menade så! Där har vi nog förklaringen till mina misslyckanden. Alltså inte i presentationen utan att jag är så trög. Glad
  • etanol
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-21 11:21:34 följande:
    Jag blockar alla som är inne hos mig över 8 ggr utan att ta kontakt -oseriöst! Jag får heller inte många brev. Kanske 5 i veckan De som jag gillat är de som jag själv tagit kontakt med. Hur ser din egen presentation ut? Och huvudbilden är urviktig
    Det skulle vara kul med feedback, men samtidigt så står jag nog för både min presbild och min textpres. Ingne har klagat hittills iaf
  • etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-21 11:35:50 följande:
    Klart du skall få feedback - hur vill du ha den? Drömmer
    Hej snygging.

Det vet du redan tror jag
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)