Inlägg från: Päronskrutt |Visa alla inlägg
  • Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!

Fy... är så sugen på att träffa nån, bara som kk i värsta fall. Men kan bli så ledsen ibland.. över att jag tydligen är "left over" i och med barn och allt. Men jobbar på att bli lite kallare, lite mer som killar ofta är, och ta vad jag kan få. Sex alltså... fast även där ska det ju KLAFFA dessvärre, nog för att jag ska kunna bli kåt på människan. Hittade en, det var så lovande, men sen började han smsa terra nästan; gjorde klart att jag ville vara ifred och efter det kom flera sms till.  När jag gjorde klart att han fick tagga ner fick jag tre sms till... å så dog min lust där å då. Suck.

GE MIG EN KARL kan jag känna vissa dagar. Men dessvärre har man ju blivit mer kräsen mer åren... När jag var yngre så hade jag faktiskt lägre krav; bara han var någorlunda å ville ha mig typ, så var det okej. Fattar inte hur låg självkänsla jag hade då... Nu måste jag ju också tända på och gilla killen. Annars kan det lika gärna vara... fast får väl se.. kanske blir så desperat till slut att jag gör nått dumt..  
    Jag tycker att det verkar lättare att bara hitta en kk...men svårt som fan att hitta nån som vill vara mer seriös ...
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:14:03 följande:
    Men man kan ju börja som kk och se vart det leder???

Eller känns det helt galet fel? Varför isåfall? Berätta gärna, e nyfiken på att höra varför.
    Det kändes galet förut men nu har jag ändrat inställning och tycker att det är okej.

Det svåra är att inte få allt för starka känslor då det faktiskt kan vara så att den andre inte får det....känner att jag blir lite kallhjärtad utav det och jag vill ju helst få bli kär och få känna detsamma från en man.
    Men visst kan känna själv att fan måste jag ta allt på så stort allvar, så jag försöker att inte göra det utan bara slappna av och flyta med ett tag.
  • Päronskrutt
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 22:15:21 följande:
    Jag hör av mig en gång, och får jag ingen respons på det, så lägger jag inte mer tid på den mannen. Så här har skett nu mina  senaste dejter och dessförinnan var det många år sedan jag nätdejtade. Nu har jag gjort det lite mer intensivt sista månaden.  De två första hörde aldrig av sig igen, en svarade på ett otrevligt sätt när jag några dagar senare skickade ett mail (vi kände båda att vi inte hade ngt gemensamt, men till skillnad från alla andra tycker jag att man iaf kan höra av sig och säger tack för senast), den andra hörde av sig samma dag med flera sms, vi sågs igen inom samma dygn, efter det hörde han aldrig av sig igen. Jag skickade ett alldagligt mail, som aldrig responderades.  Nej, jag frågar inte. Känns helt ointressant attt fråga VAD det är som gör att de väljer att bara tiga still. Jag tycker att det är ett respktlöst beteende hur ointresserad man än är. Har men haft kontkat innan, haft en trevlig och pratsam träff, så kan man säga tack, men nej tack i ett mail efteråt.
    Så svårt är det inte att skicka ett mail eller sms, tar inte lång tid och är ingen stor ansträngning......
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:25:05 följande:
    Fast det kanske kan vara bra att vara "kallhjärtad" ett tag i början, när man är i den inledande fasen att lära känna varandra... just som ett sätt att skydda sig själv. Sen allt eftersom tiden går och man har sex och även lär känna varandra på andra plan så kommer man ju märka om det finns något att bygga på och om man känner tillit till den andre personen... då kanske man kan släppa på sin "kallhjärthet" och våga öppna sig mera, för då känner man personen i fråga mer och vet vad den vill och vad man själv vill.
    Detta är en teori från min sida som jag kör på just nu.. å tror att den kan funka för att man inte ska gräva ner sig i detta med nätdejtandet, det krävs att man e lite hårdhudad så att säga. Annars kommer man bli bitter och tycka att "alla killar bara vill ligga" till slut...

som sagt, säger inte att det stämmer på alla och funkar på alla men det är en ny insikt som slagit mig och kör på den linjen just nu för att se...
    Jag håller helt med dig på detta !!!!!!

Det är inte så jag varit men efter ett års nätdejtande (till och från) så har jag lärt mig att det är så jag måste vara.
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:38:12 följande:
    Men varför vill han inte nåt mer? När jag säger att man ska lära känna varandra så menar jag att man ska prova varandra på flera plan, inte bara det sexuella - för att utforska varandra och se om det kan finnas nåt där ( och i det ingår det sexuella ). Sånt tror jag inte man bara kan ta reda på genom att ses och "bestämma" sig för att henne tänker jag satsa seriöst på... utan det är en process som måste få växa fram och där ingår då även sex, så tänker jag.

Men om det verkligen inte finns nåt mer från hans sida utan bara sex och du vill nåt mer, ja då e det ju klart att du inte ska ställa upp på sex. För då har ni kommit till den punkten att han troligtvis inte vill lära känna dig mera och du uppenbarligen inte är hans typ. Eller vad säger han själv??
    Nu pratar vi inte om känslor och så...tror att vi har fastnat i att ingen vill förstöra det vi har och är rädda att bli sårade.
    Vi har träffats i 4 månader  setts och gosat och haft sex i tre månader  men senaste månaden har vi nu käkat ihop  4 ggr, han har hämtat mig efter utekvällar 2 ggr,han har hjälpt mig med små grejjer hemma och vi har tom setts utan att ha sex.
    Nu har vi ibland svårt att ses då jag har barnen på heltid och han jobbar konstiga tider.
    Jag känner att jag  vill få förhållandet att komma lite längre men ska kanske nöja mig med att det gått lite framåt den sista tiden.
  • Päronskrutt
    Anonym (sa) skrev 2011-07-13 23:16:16 följande:
    Ja, PRECIS; är ju mkt lättare att hitta en kk, om man nöjde sig med någon/vem/somhelst eller gift.. för att få tag i någon desperat som vill ha sex, är ju inte svårt. Men att hitta en BRA kk, som jag kan tända på, å som verkar vettig och som inte är gift. DET är skitsvårt! Ändå.. inte lyckats med det än, tyvärr.

Annars börjar jag nästan känna att det fasen får duga med en kk. Har ju allt annat i mitt liv, jag känner att jag behöver i stort sett. UTOM sex och närhet så.
    Tycker att det är lätt att även hitta en kk som man tänder på, är vettig och som är bra i sängen...men det svpra då är att inte bli kär
  • Päronskrutt
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 11:46:45 följande:
    Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??
    Jag förstår inte det heller.....så enkelt att skicka iväg ett sms att man inte är intresserad.
    Jag har oxå haft killar som varit på och så när jag svarat så blir de helt tysta, why ???
  • Päronskrutt
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Hahaha nej killar som ger telefonnummer och facebook i första,andra mailet går helt bort .
    Helt sjukt att bli så sur över att du inte svarar på meddelanden som du sa du var inte enns inloggad och har ett liv utanför. Inte heller konstigt att du frågar efter bilder som han lovat att visa.
  • Päronskrutt

Hittade denna på en pres i dag på HP...lite kul tycker jag men inget jag skulle sätta på min pres...

SINGEL LEXIKON:
    Snäll kille=nyskild
    Gillar middagar med tända ljus=sprängkåt
    I mina bästa år=lite för gammal
    Händig=ungkarl länge
    Bra i sängen=snarkar inte
    Trogen=som ett plåster..
    Akademiker=arbetslös
    Idrottsintresserad=undrar varför frun stack?
    Tröttnat på uteliv=har nog gett upp
    Gillar uteliv=desperat vrak
    Tjej som inte hittat rätt=blir bara blåst heeeela tiden
    Gillar mysiga hemmakvällar=har inte råd/ork att gå ut
    Glad tjej=25år,tre barn med olika farsor

• Päronskrutt
    koas skrev 2011-07-14 18:35:20 följande:
    En sak som jag avskyr dock är personer som inte lägger upp nån profil alls utan bara kollar på andra och mailar utan att man har en aning om vilka det är, såna blockerar jag direkt! Jaaa folk lägger säkert upp fejkprofiler ändå så man inte vet nånting men att inte ha nån bild eller nån presentation känns helskumt och ointressant.
    Sånna har jag oxå svårt för men brukar inte blocka om de inte skriver nåt dumt.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)