Inlägg från: Päronskrutt |Visa alla inlägg
  • Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

LivingEasy skrev 2011-07-21 17:29:26 följande:
    Eller om det är en jävligt seriös och bra kille . Så hör han av sig och tackar för en trevlig träff men säger att vi är nog tyvärr inte menade för varann och önskar lycka till.
    Jag träffade en kille som satt under dejten och sa att om han inte var intresserad så talade han om det......
    Vi har inte hörts sedan den dejten 2 veckor sen....ja jag har smsat honom.....

Sällan som killar är så öppna att de säger att de är ointresserade Rynkar på näsan
  • Päronskrutt
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-21 17:51:13 följande:
    vad avundsjuk jag blir på alla era dejter! Jag vill också!
    Men ut och dejta då.....jag är oxå knubbig och tjock och dejtar så mycket jag hinner ...har inte med utseende att göra Kyss
  • Päronskrutt
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-07-21 22:31:50 följande:
    Är HP bättre för en snart 40-årig småbarnsmamma än MP?
    HP är rena guldgruvan för en 40-årig småbarnsmamma Skrattande

Bara välja och vraka vad du vill ha, jag har fullt upp Flört
  • Päronskrutt
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-21 19:42:12 följande:
    ja, men man kan väl knappast våldsdejta folk?
    Kryssa i att du söker "kort romans" på HP så kommer du få fullt upp på dejtandet Glad

Då kommer du komma igång och så tar du det därifrån...
  • Päronskrutt
    Anonym (sa) skrev 2011-07-22 08:38:06 följande:
    Alltså... bara en fråga.. HUR SJUTTON KAN NÅGON TYCKA ATT DET ÄR KUL ATT DEJTA/jaga på dejtingsajter??? Såg att någon skrev det. Men jag tycker verkligen inte att det är ett endaste dugg kul. Bara deprimerande, tidsödande å decillusionerande.

Känns så totalt oromantiskt att vara på dejtingsajter å dejta å ha sig.. för när man ses så, så känns det så pressat. Att man ska sitta där å liksom "sälja sig själv"; vääääälidgt långt ifrån vad jag tycker romantik och kärlek är. Och väldigt, väldigt svårt att slappna av och "vara sig själv".

Känns som om så många "letar fjärilar"; det ska liksom "KÄNNAS" med en gång, annars är det tack och hej. men hur ska man få en bra bild av en person på en dejt liksom? En dejt, som ju då är allt annat än en avslappnad situation. Där det handlar om att "sälja" sig själv.. usch...  

Personligen vill jag faktiskt träffa någon  på ett annat sätt. Genom att bli vänner först ex. Eller genom klassiskt möte, på en fest eller via gemensamma vänner eller via jobb. Tror ärligt det är bättre förutsättningar, när man börjar så, för då har man varit sig själv mer; mer avslappnat och den andre med. och man lär känna varandra lite först... INNAN man kanske börjar få känslor. Och då får man ju verkliga känslor(inte pga av att man bygger luftslott och flyttar in i dom först; för att man inbillar sig att man jagat rätt på den "perfekta partnern") först, INNAN man inleder något mer..   (enda problemet är ju lite bristen på umgänge där man kan träffa folk, men då kanske man borde söka efter det istället..)
    Ja det är ju valfritt hur man gör

Själv är jag ensam med tre barn på heltid, jobbar heltid och har svårt att dejta "traditionellt"
  • Päronskrutt

Dagens mail...läses nerifrån och upp, väntar på svar

Han 21 skrev:
    men lite sex skulle väl inte skada dig heller?;)

jag skrev:
    --------------------------------
    Och med det uttalandet så blev jag en gamal kärring
    Jo , jag önskar ju ett seriöst förhållande och det tror jag är lättare med en jämn årig än en som skulle kunna vara min son. Antar oxå att du bara är ute efter en sak , för annars skulle du inte kontakta en fet,gammal tre barns morsa

Han 21 skrev:
    tjenare, ere bara gamla gubbar som gäller?;)

• Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-23 18:33:42 följande:
    Så är det aldrig några 21-åriga tjejer som skriver till mig...

Vad gör jag för fel? ;)
    Hahahahahaha
  • Päronskrutt
    Päronskrutt skrev 2011-07-23 18:15:44 följande:

Dagens mail...läses nerifrån och upp, väntar på svar

Han 21 skrev:
    men lite sex skulle väl inte skada dig heller?;)

jag skrev:
    Och med det uttalandet så blev jag en gamal kärring
    Jo , jag önskar ju ett seriöst förhållande och det tror jag är lättare med en jämn årig än en som skulle kunna vara min son. Antar oxå att du bara är ute efter en sak , för annars skulle du inte kontakta en fet,gammal tre barns morsa

Han 21 skrev:
    tjenare, ere bara gamla gubbar som gäller?;)

Nu har jag fått svar :

ja ja slipp då:P

Låter lite purken undra om jag ska erbjuda Pampers, använder det som nattblöja till min minsta hahaha
  • Päronskrutt

Jag kommer att vara borta söndag till fredag räknar med att ni håller ställningarna både här och på dejtingsidorna så att jag har massor att läsa på fredagnatt Skrattande

• Päronskrutt
    Mamsis skrev 2011-08-02 11:54:06 följande:
    Jag var på dejt med en man jag hade superkul med via nätet och via tfn. Mysig röst hade han också. Nåväl, dagan D infann sig och jag åkte på dejt. PLATT  FALL direkt!

Det fanns inte på världskartan att jag skulle bli attraherad och än mindre kär i karln.   När han frågade om vi skulle ses igen sa jag nej. Han blev besviken och menade på kramen då? Eh ja? Hejkram betyder inte åhvadjagblevkäridigskaviblitillsammans.

Han gick på lite om att vi haft det trevligt i tfn och ja, det hade vi men det har jag med vänner också och mer än det skulle det aldrig bli. Ja, ska vi vara vänner då frågade han, det kan vi sa jag. Men lite senare märkte jag på hans sms att han ändå hoppades så jag avslutade det hela. Aldrig lätt att göra det men värre om man låter dem gå och hoppas.
    Han var en sån man som skulle dyrka marken jag gick på och aldrig säga emot, jag skulle dö eller bli galen!
    Var är alfahannarna?
    Jag dejtar en alfahanne som jag träffat via HP....så upphetsade och sexigt men shit va jobbigt oxå Foten i munnen
  • Päronskrutt

Va kul!
    Nu har jag varit borta från min tråd i en vecka och den är helt galet uppdatrerad kommer inte ha en chans att läsa igen allt.
    Men nu är jag här igen...Hej...hej... !!!!
    Har varit på en självinsiktskurs....alla borde gå den...

• Päronskrutt
    HonSomVet skrev 2011-08-02 20:25:02 följande:
    Hör ni det killar, hör ni det! LÄTT snygg! Na na! Ni vill ha mitt nick va! Äh jag rodnar.

Vem? God damn, 23 gånger! Vem vem? Jag har lite svårt för män som besöker min sida mer än 5 gånger och inte skriver ett enda ord. Vad tror de? Att jag ska bjuda ut mig själv eller? Ts ts. En fin dam vet bättre än så.

Dessutom var det en man från Sthlm (själv bor jag i västerut) som häromdagen försökte få mig att förstå att all kärlek övervinner avstånd! Jojo. Det låter fint i sagorna.
    Jag har en som besökt min sida över 75 ggr...skickat nån flirt men aldrig mailat..Foten i munnen
  • Päronskrutt

Åh vad roligt att min tråd går framåt trotts att jag inte varit aktiv på väldigt länge

Jag har hittat nån från HP (vi har träffats i ett halvår som kk i början men mer seriöst nu) och är kär Hjärta

Kommer följa tråden lite sporadiskt och är så glad att ni håller en uppmuntrande och icke dömande ton.

Är det nån i Stockholm  vill träffa en super trevlig och genom snäll kille 30 år (en kompis till mig) pma så får ni hans nick på HP.

• Päronskrutt
    Mamsis skrev 2011-09-16 11:26:37 följande:
    Brinken, så rätt! Och tack för att du har skrivt det som så många har citerat, tack även till er som citerat. Jag menar det att man måste ge det tid och engagemang.
    jag klev nämligen in här idag för att jag är förvirrad. Har en vän sedan ca7-8 år, vi har alltid haft en dragning til varandra men inte varit singlar samtidigt mm.

Nu när vi är det och han tydligt visar att han gärna gör ett försök.. Och vad gör jag?? Får panik och tänker en massa tänk om!
    Han vill i alla händelser inte gå fort fram eftersom han gjorde det sist (tvärtemot mitt råd) och det blev pannkaka så det är inte i rödaste rappet direkt, men dejta tycker han vi ska iaf. Han bor 14 mil bort också så det är ju inte så att vi kan stressa fram nåt direkt.

Men det kanske bara behövs lite tid så lugnar jag mig...

hur går det för er andra?
    Ta en dag i taget och krångla inte till allt !!!!

Själv har jag ju tagit en paus i dejtandet för jag trodde att jag och min kk (eller vad det nu är) blivit seriösa men så får han kalla fötter....piss och skit...jaja jag har visat honom hur jag känner och att han inte behöver vara orolig så nu är det upp till honom jag kan inte påverka honom mer. Imorgon ska vi träffas och snacka lite, hoppas att han fattar och att jag fattar honom...hehe
  • Päronskrutt
    Anonym (Hmm) skrev 2011-09-19 09:41:43 följande:
    Finns inte en chans att jag skulle ta kontakt med killar som slänger mobilnummer efter mig. Är så gammeldags att jag tycker att var sak har sin tid. Först lär man känna varann. Sen byter man mobilnummer Sen sms. Sen ringer man. Och sen träffas man. Typ.

Desperata killar är jobbigt. Gissar många vill ha ett snabbt ligg.
    Undra hur mycket napp sånna killar egentligen får.......
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)