Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym skrev 2011-07-21 22:00:40 följande:
    Nä, d fattar jag. Har varit ihop med en med depression.. Om jag vetat det innan.. Hade jag aldrig fortsatt.
    Känns som att det finns fler killar i världen, när han mår bättre träffar han säkert en bra tjej
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-22 08:38:06 följande:
    Alltså... bara en fråga.. HUR SJUTTON KAN NÅGON TYCKA ATT DET ÄR KUL ATT DEJTA/jaga på dejtingsajter??? Såg att någon skrev det. Men jag tycker verkligen inte att det är ett endaste dugg kul. Bara deprimerande, tidsödande å decillusionerande.

Känns så totalt oromantiskt att vara på dejtingsajter å dejta å ha sig.. för när man ses så, så känns det så pressat. Att man ska sitta där å liksom "sälja sig själv"; vääääälidgt långt ifrån vad jag tycker romantik och kärlek är. Och väldigt, väldigt svårt att slappna av och "vara sig själv".

Känns som om så många "letar fjärilar"; det ska liksom "KÄNNAS" med en gång, annars är det tack och hej. men hur ska man få en bra bild av en person på en dejt liksom? En dejt, som ju då är allt annat än en avslappnad situation. Där det handlar om att "sälja" sig själv.. usch...  

Personligen vill jag faktiskt träffa någon  på ett annat sätt. Genom att bli vänner först ex. Eller genom klassiskt möte, på en fest eller via gemensamma vänner eller via jobb. Tror ärligt det är bättre förutsättningar, när man börjar så, för då har man varit sig själv mer; mer avslappnat och den andre med. och man lär känna varandra lite först... INNAN man kanske börjar få känslor. Och då får man ju verkliga känslor(inte pga av att man bygger luftslott och flyttar in i dom först; för att man inbillar sig att man jagat rätt på den "perfekta partnern") först, INNAN man inleder något mer..   (enda problemet är ju lite bristen på umgänge där man kan träffa folk, men då kanske man borde söka efter det istället..)
    Jag tycker det är både och. Det är spännande och skoj ibland och frutansvärt vidrigt ibland. Dock tror jag det  är i princip min enda möjlighet att träffa nån och DET gör det pressat och jobbigt. Om man hade chansen att hitta nån IRL vore det naturligtvis att föredra. Kan inte annat än hålla med. Men i dagens samhälle är det ett bra komplement med dessa sajter.

Du har dina poänger...
  • Anonym (Hmm)

Var ju en kille jag kände var speciell, men han försvann. Idag var han åter och han skrev direkt till mig. Och nyss skrev han att han vill träffa mig. Spännande!

• Anonym (Hmm)

Märkligt.  Runt 10 meddelanden, sen bytte vi msn. (har en anonym msn) Inom 10 minuter där berättade killen att han flyttat till en annan stad i all hast och nu bodde inneboende hos en kompis som stöttat honom igenom en svår tid. Nu var killen sjukskriven. Han skrev sitt mobilnummer och ville att jag skulle höra av mig om jag vill.
    Han är helt nybörjare på nätdejting.

Bara jag som reagerar? Ärligt, visst. Men märkligt va? Känns konstigt.

• Anonym (Hmm)

Men var finns han som det stämmer med???

Surrat med en i kväll för första gången, han har redan bestämt dejt 1, 2 och 3 och ta mig sjutton hur vi ska möblera vårt hem och namnen på alla våra barn. "Puss och kram och du är en helt underbar tjej" Men stopp för f-n, coola ner dig!!! Var sak har sin tid o nu skrämmer du iväg mig till bortre Mongoliet...

Sen har vi alla som diskret glider över på surret om en dejt för att få skoj över en natt.

Sen har vi dem som är så tafatta och tråkiga att det finns noll initiativ i konversationen. De som känns lite Kalle bakom... De som inte har en kompis och ägnar all tid till att vara tillgängliga på MSN

Var är min högst normala kille????

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-24 07:54:05 följande:
    Låter logiskt men hur vet man om hah är seriös? Och inte ute efter enbart sex? Jag vet eg att det inte riktigt spelar nån roll NÄR man gör det.
    Jag hade nog fallit dit och haft sex om det kändes rätt, men det beror på att jag är en desperat stackare som varit utan i många månader!

Det ÄR ju så att du riskerar att han drar efter att han fått sex, men det gör han ju om du väntar en vecka oxå. Våga vinn... Lycka till!
  • Anonym (Hmm)

Någon tjej som är medlem på e-k som kan göra mig en tjänst?

• Anonym (Hmm)

Hunnit med två roliga killar idag. Den första skrev att jag var vacker på mitt foto, att min text var intressant och undrade vad jag skulle göra idag. Svarade: "Tack för de snälla orden! Ligger och läser Aftonbladet och mailen. Sen är det dags för frukost och full fart resterande dagen, bl.a. ska jag umgås med goda vänner. Själv då?"
    Gissa svaret..? Jodå, fick en lång förklaring vad han ville göra med en morgonpigg tjej som låg på rygg...
    Blockade jag honom tro... Jepp!!!

Nästa kille talade om för mig att jag var dum i huvudet och levde ett fattigt liv när jag inte ville tillbringa alla helger mellan maj-september på en husvagnscamping (i min hemstad) med honom

Normala grabbar... VAR ÄR NI???

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 14:37:01 följande:
    Sure. Vad?
    Att du kollade en medlem åt mig finns kvar, tror baske mig han blockat mig! Vi dejtade och han blev sååå kär! Men jag var tveksam o det rann ut i sanden. och nu verkar han finnas där, men jag får inte se hans profil.
    Fast vill inte va så taskig att jag lägger ut hans nick här Och både du o jag är anonyma ju

Men tack ändå
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 14:49:13 följande:
    Va! Är du inte mer desperat än så. ha ha
    Be nummer ett skaffa en uppblås Barbara - nej just det, han var blockad (och undrar säkert i detta nu varför).

Och är inte den optimala drömmen att på stående fot bestämma sig för ett helgliv i husvagn på bakgården?

Jag har blivit kallad "tatuerad kattägare som lever ett trist liv" när jag inte ville ha sex inom en timme med en typ en gång. Man vill ju inte göra sitt livs misstag, så jag sprang genast ut och köpte mig två katter eftersom jag är allergisk som tusan mot katter och tatuerade in hans nick på magen. Men det hjälpte inte. Kände inget för honom ändå.  Gråter         
    Men snälla du, inte ska du vara så gniden? Ge karl en chans vet ja. Eller så gör du som hon Joyce nånting som nästan OPERERAT sig till katt. Då ska du se att han och du blir alldeles till er till våren Och då pratar vi inte en timmes väntetid, då skriker han ju rakt ut när han vill till. Och det lär bli ofta eftersom du är en riktig puma!!!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)