Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Hoppar in här i tråden..

Var med om en konstig grej nu nyss.
    Har pratat med en kille i några veckor. han verkade trevlig, så jag frågade honom lite skämtsamt om vi inte skulle ses irl någon gång. Bestämde ingen dag eller så utan pratade bara lite löst om det.

Han tackade ja och tyckte att det skulle vara jättetrevligt. Han sa att vi får se till att det blir så..
    Efter jag hade fått det svaret av honom blockade han mig, jag hann inte ens svara... Jisses vilka människor det finns.:-O Jag hade ju inte stört honom eller varit påflugen eller otrevlig..

• Anonym (hmm)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-27 00:55:04 följande:
    Kanske känns skönt nu att det inte blev ngn träff?
    Haha ja inte vill jag träffa såna som beter sig så.. Jag undrar bara varför.. För några dagar sen glömde jag att svara honom, och då skrev han och undrade om jag hade glömt honom, och nu detta.. Jaja hahaha skumt beteende
  • Anonym (hmm)
    Vent b skrev 2011-07-27 08:36:24 följande:
    Läste att någon nämnde vad jag menar med yngre, personligen så har jag skickat runt 33 till 35 och skulle inte ha något emot att träffa någon runt 40.
    Allt är ju så individuellt.
    Personligen så känner jag att man hellre träffar någon som redan har barn, eftersom det omger en viss mognad och förståelse med vår inre värden som människor och föräldrar, samt så tycker jag att skaffa ett barn tillsammans bygger starka band emellan två personer och familjen i helhet, samhörigheten blir både djupare och starkare, utöver den glädje och gåva det är att skaffa barn tillsammans.

Att dejta via internet är inte lätt och som någon nämnde att människor ser till sina egna preferenser.
    För mig spelar det ingen roll om någon är städare eller läkare eller har hyresrätt eller bostadsrätt.
    Lägger inte så stor vikt vid sådant eftersom i min ålder så finns det inga klick vid ett första möte eller något som kan liknas vid en perfekt träff.
    Tycker sådant är nonsens och naivt och förstår varför så många inte får till det, vilket jag läst åsikter om, samt statistik.

Livet i min ålder handlar om att prioritera om det enkla självklara och mer svåra ting.
    Att träffa någon att åldras med, samt kunna handskas med dom lyckliga, såsom dåliga år man får tillsammans med långvarig relation.
    Huvudtanken är ju den att ha samma inställning och förståelse för saker och ting, att sträva åt samma håll och växa tillsammans, samt samtidigt låta varandra växa enskilt av ett hav av villkorslös kärlek med tillhörighet.

Sedan tycker jag det är sällsynt att kvinnor tar för sig och skriver, att ta första steget, har många gånger noterat hur många väljer besöka ens profil 3 till 5 gånger utan ens ett hej.
    Träffas över en kopp kaffe i verkliga livet känns både tråkigt och trist, personligen tycker jag man kan ha en dialog först och se om det finns en tendens till att finna varandras personligeter tilltalande, för att sedan träffas i en trevligare miljö.
    Kan vara en piano-bar och dela på en flaska vin och ha samtal med varandra, med blickar som möts och tala öppet om allt mellan himmel och jord.

Det ska nämnas när man dejtar internationellt, så anstränger sig människor i en högre grad att lära känna någon och man noterar ganska fort om det finns eller inte finns förutsättningar, om man som mig är en lugn och trygg man som vet vad/vem jag vill dela mitt liv med.

Kärlek kan ju vara både enkelt och komplicerat.
    Men att älska varandra för dom vi är och finna likheter rörande värdegrund tycker jag är viktiga egenskaper.

MVH
    Verkligen jättebra skrivet! Klockrent verkligen!
  • Anonym (hmm)

kanske lite ot, men den killen som hade blockat mig verkar ha gjort det av misstag. han fortsätter att skriva till mig men jag kan ju inte svara,, Jag antar att det inte går att göra något åt det, men jag passar ändå på att fråga om någon vet vad jag kan göra??

• Anonym (hmm)
    Baginbox skrev 2011-07-28 00:28:54 följande:
    Lägg en hint överst i presentationen.
    måntro vad jag då ska skriva?? för att det inte ska låta helt knasigt..
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 00:57:22 följande:
    måntro vad jag då ska skriva?? för att det inte ska låta helt knasigt..
    "På förekommen anledning kan jag ju säga att det är ganska dumt att blocka mig för att sedan fortsätta skriva till mig :D"
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-28 01:08:57 följande:
    "På förekommen anledning kan jag ju säga att det är ganska dumt att blocka mig för att sedan fortsätta skriva till mig :D"
    Haha den var bra. Den lånar jag:P
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-28 01:08:57 följande:
    han verkar inte förstå vinken.Han har varit in på min sida men jag är fortfarande blockerad. Han kanske inte har scrollat ner så han har sett det jag har skrivit.. För att han har blockerat mig av misstag är jag helt säker på..
    Var förresten inte meningen att ta samma "nick" som du. Såg inte att det var upptaget..
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-29 08:47:53 följande:
    så; rapport! Jodå, killen har humor... Fick svar. 

":)

Klart jag nappar, vi kanske skulle slå våra bidrag ihop och köpa oss en husvagn, där vi kan bli gamla tillsammans. Fint white trash-par skulle vi bilda!

;D "

Fast jag har en känsla av att han ändå blev en aning rädd, för vad som möjligtvis KAN vara sant och inte i min beskrivning.. hehehe...
    Härligt, spinn på med mer humor och så kastar du in nåt seriöst oxå nu.
    Och håll oss uppdaterade!
  • Anonym (Hmm)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 22:59:48 följande:
    Haha ja det var en dejt med Bye baby Bunting som hon heter här på FL. Vi hade hur trevligt som helst och drack först lite drink på Cuba Café här i stan och sedan en öl på Möllan. Men jag tror jag talar för oss båda när jag säger att det var mer en kompis-dejt.
    Men kanon, vänner kan man aldrig få för många av!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)