• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • sha
    PlaskLilly skrev 2013-10-19 23:30:53 följande:
    Ni som sytt ett babynest, är det svårt? Använde ni stoppning eller fyllnadsvadd på rulle? Tacksam för alla tips då jag inte är någon van sömmersk. :)
    Vet inte om du fått något svar än men nu när jag snart är klar med mitt kan jag uttala mig ;) Jag tycker inte det var svårt, jag gick efter den här beskrivningen idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/ (jag vet att detta inte är orginalet, men hon har länkat till den som gjort beskrivningen. Tycker dock det var lättare att se på dessa bilderna).
    Istället för att sy fast vadd som botten gjorde jag bara en söm för att få "korven", den fyllde jag med vadd från ikeakuddar, och i botten ska jag lägga i en skumgummimadrass!

Lycka till!
  • littlemisssunshine08
    jmynt skrev 2013-10-20 08:30:57 följande:
    Först innan jag börjar skriv vill jag bara säga att det jag skriver nu är ingen annons, reklam eller försök att sälja nåt. Det finns inget att köpa/sälja.

Detta är åkpåse nr 2.
       Jag undrar lite löst om ni här inne tror att det skulle gå att sälja såna här ? Har fått många kommentarer här hemma om att jag borde börja sy och sälja saker. Detta är det jag är mest nöjd med, men skulle det duga tror ni.

Säger det igen jag vill alltså inte sälja nåt här o nu, utan undrar mest om ni tror att den utseende och funktionsmessigt skulle duga? 

jag tycker den är jättefin och en söt modell, men jag tror inte att jag hade orkat stå och knyta band varje gång jag skulle i/ur med ungen. en knapp med band runt, eller dragkedja hade jag föredragit. klart att det är jättefint med band och det är säkert många som inte ser det som något bökigt bara för att jag gör det. 
  • Lillflickan
    sha skrev 2013-10-21 10:14:49 följande:

Här är mitt halvklara nest:) Jag hittade en madrass hemma som var 4 cm tjock. Tror ni kanterna är för låga för att ha den madrassen? Funderar på att köpa en som är 3 cm istället! phpwDegAW27614.jpg

Jag skulle behållt 4 cm madrassen. Drar du åt den blir det jättebra!
  • jmynt
    littlemisssunshine08 skrev 2013-10-21 14:50:23 följande:
    jag tycker den är jättefin och en söt modell, men jag tror inte att jag hade orkat stå och knyta band varje gång jag skulle i/ur med ungen. en knapp med band runt, eller dragkedja hade jag föredragit. klart att det är jättefint med band och det är säkert många som inte ser det som något bökigt bara för att jag gör det. 
    Jo jag har funderat på att sätta knapp med tyd resårsnodd om eller nåt liknande. Jag har barn som vanar lätt och vill inte har blixtlås pga det. Det låter ju alltid lite när man öppnar ett blixtlås annars hade jag nog kört på det tror jag.
  • äralltupptaget
    sha skrev 2013-10-21 10:14:49 följande:
    Här är mitt halvklara nest:) Jag hittade en madrass hemma som var 4 cm tjock. Tror ni kanterna är för låga för att ha den madrassen? Funderar på att köpa en som är 3 cm istället!
    åh en sån där ska jag just sätta igång och sy! Har du några mått att dela med dig ?

hur bred gjorde du den , själva liggdelen så att säga... samt hur höga kanter har du ?

• sha
    äralltupptaget skrev 2013-11-05 16:23:14 följande:
    åh en sån där ska jag just sätta igång och sy! Har du några mått att dela med dig ?

hur bred gjorde du den , själva liggdelen så att säga... samt hur höga kanter har du ?

Några inlägg upp i tråden finns en länk till beskrivningen jag använt mig av! Våran lilla tös är 9 dagar gammal idag och vi har henne i nestet jättemycket:)
  • jmynt

WIiiiiiiii idag kommer (om jag har tur) mitt paket med tyger som jag har beställt. Min uderbara man har låtit mig köpa tyger för strax över 1800 kr!!!!! Förvånadjag måste vara lyckligt lottad som har en sån underbar man. Det är han som betalar alltihop. Jag tror jag ska låsa in mig med mina symaskiner i en vecka minst nu, gud vad här ska sys, vill börja nuuuuu. Kanske kan passa på att rita lite mönster nuObestämd

• weasley

Oj här har jag inte kikat in på länge, dags för mina sybidrag från den gångna veckan :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!