• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twizz

Heej! Har tänkt köpa en ny symaskin omkring 2000kr.. Vad rekommenderar ni? Begagnad eller ny :)

• ohbaby
    Twizz skrev 2013-10-03 21:23:29 följande:
    Heej! Har tänkt köpa en ny symaskin omkring 2000kr.. Vad rekommenderar ni? Begagnad eller ny :)
    Hej!
    Det går nog att få tag på riktigt vettiga begagnade för det priset. Vill du ha en ny skulle jag rekommendera en brother från SMD (sök på google) så får du en prisvärd. Det är från england men de har gratis frakt och väldigt bra rykte bland svenskar :) 
  • mallanbrallan3
    Lillisen skrev 2013-10-01 13:26:57 följande:
    Har sytt två par byxor till bebis Glad Ska sätta mig och försöka knåpa ihop en body nu.

Finaste byxor jag sett! och vilket underbart tyg till vänster!! Önska jag också kunde sy såna.

Vart har du köpt tyget? :)

• Ampellilja

denna började jag med i våras efter som den är så stor har de tagit tid med två små runt sig men den är gjord på restgarn därför färgerna inte passar in

• sötare
    Ampellilja skrev 2013-10-08 07:47:21 följande:
    denna började jag med i våras efter som den är så stor har de tagit tid med två små runt sig men den är gjord på restgarn därför färgerna inte passar in

fast detso roligare blir det ju :) (menat som en komplimang)
  • Lillisen
    mallanbrallan3 skrev 2013-10-07 19:40:42 följande:
    Finaste byxor jag sett! och vilket underbart tyg till vänster!! Önska jag också kunde sy såna.Vart har du köpt tyget? :)

Tack vad gulligt av dig :) Tyget är köpt på Ohlssons tyger.
  • lalasmama

Nån som har tips på plagg eller annat som är lika enkelt som mössor?
    Kläder med mudd osv känns liiite för svårt än..

Nån som har tips på vad man kan göra med överblivna tyg (trikå) rester?

• Ninni85

Ottobre har ett par muddbyxor som är enklare än enklast. Bra att mudd-träna på då sömmen inte syns!

• lalasmama

Finns ottobre att låna på bibblan?
    Vart köper man stora papper att rita av mönster på?
    Eller hur gör ni?

• lalasmama

Vart är bäst att köpa namnlappar till kläderna?
    Alltså sån liten man sätter på utsidan med sin design-logga eller vad det kallas..
    Om man bara vill köpa typ 50-100 st?

Svar på tråden Syjunta för gravida!