• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt

Nu är åkpåsen klar, blev sååå nöjd hade lätt kunnat betala dyrt för den om jag hittat den i en affär.

och så en närbild där tygerna syns lite tydligare. Det är ett glittrigt denimtyg (stavning?) på utsidan och på den övre delens insida är det ett glittrigt joggingtyg, på den undre delens insida är det ljusrosa fleece.
  • aprilbebisen
    jmynt skrev 2013-10-18 19:08:28 följande:
    Nu är åkpåsen klar, blev sååå nöjd hade lätt kunnat betala dyrt för den om jag hittat den i en affär.

och så en närbild där tygerna syns lite tydligare. Det är ett glittrigt denimtyg (stavning?) på utsidan och på den övre delens insida är det ett glittrigt joggingtyg, på den undre delens insida är det ljusrosa fleece.
    Den var supersnygg!!! Duktig du är
  • katja1

Bomull. Öppen nertill med kardborreband och plastad frotté på madrassen som skydd mot olyckor. Tryck på visa endast så ser du det jag gjort! Guld värt att ha avtagbar "korv" också!

• katja1

Nu när det blir kallare tider så syr många av er åkpåsar. Här i Finland får alla en låda med de viktigaste kläderna och sakerna man behöver under barnets första år. I den ingår också en enkel åkpåse att ha i liggdelen. Den är väldigt enkel att sy själv så tänkte tipsa om det! Den är bara sydd längs (på bilden) vänstra sidan, resten har dragkedja, en kort där uppe, diagonalen är öppen (det är där barnets huvud är) och dragked längs sidan till höger och ner under. Blir en jättemysig åkpåse! Här har vi frost på morgonen och barnen är varma och gosiga i åkpåsen. Sydd i bomull med vaddering, kan tänka mig att man kan sy av ett täcke eller annat tjockt tyg. Brukar ju finnas färdigt vadderade tyger att köpa också. På bilden ser man inte riktigt hur barnet ligger i den eftersom den är "fel" väg, långa dragkedjan ska vara mitt på barnets kropp.

• sha

En till babynestfråga:) Hur tjocka madrasser har ni använt? Jag skulle köpa igår och fick beslutsångest över om jag skulle ta en som var 3 eller 4 cm tjock. Inte så stor skillnad, jag vet, men ändå ;) 4 cm känns som det kommer kännas lite för tjockt jämfört med hur höga kanterna är... (jag har gjort varianten där korven och liggdelen sitter ihop.

• Booshiboo

Jag har bara använt ett billigt Ikea täcke som botten, så då är den Max 1 cm tjock.. Har ju den i sängen så då behövs ju ingen extra mjuk madrass har jag känt.

• Lillflickan

Jag har 5cm tror jag. Madrassen räckte till sidosängen och nästet. Då är nästet stabilt och går att flytta omkring med bebis i och sätta lite varstans, tex på köksbordet. Men jag gjorde korven lite större.

• PlaskLilly

Ni som sytt ett babynest, är det svårt? Använde ni stoppning eller fyllnadsvadd på rulle? Tacksam för alla tips då jag inte är någon van sömmersk. :)

• jmynt

Först innan jag börjar skriv vill jag bara säga att det jag skriver nu är ingen annons, reklam eller försök att sälja nåt. Det finns inget att köpa/sälja.

Detta är åkpåse nr 2.
       Jag undrar lite löst om ni här inne tror att det skulle gå att sälja såna här ? Har fått många kommentarer här hemma om att jag borde börja sy och sälja saker. Detta är det jag är mest nöjd med, men skulle det duga tror ni.

Säger det igen jag vill alltså inte sälja nåt här o nu, utan undrar mest om ni tror att den utseende och funktionsmessigt skulle duga? 

Svar på tråden Syjunta för gravida!