• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • tulip79

Sydde två par till, med lite olika mått. Är rädd för att de första kommer bli för små kring magen. Även om storebror  var lång och smal så behöver ju inte syskonet vara det...

Nu som har nyfödda bebisar, vad har de för mått kring magen?

• aprilbebisen
    tulip79 skrev 2013-12-02 15:58:36 följande:
    Sydde två par till, med lite olika mått. Är rädd för att de första kommer bli för små kring magen. Även om storebror  var lång och smal så behöver ju inte syskonet vara det...

Nu som har nyfödda bebisar, vad har de för mått kring magen?
    Vilka snygga byxor!!! 
  • LiaLovLuc

Hej! Kanske nån här som kan hjälpa mig hitta mönster som inte kostar alldeles för mycket el om nån vill dela med sig?? 

Är nybörjare på att sy kläder men har köpt så fina tyger och vill sy en enkel body, omlott el kuvert och muddbyxor samt mössor men hittar inga mönster.

Är gravid i v 28 och vill ju sy nåt fint till bebisen

• Lillisen
    LiaLovLuc skrev 2013-12-03 12:36:50 följande:
    Hej! Kanske nån här som kan hjälpa mig hitta mönster som inte kostar alldeles för mycket el om nån vill dela med sig?? 

Är nybörjare på att sy kläder men har köpt så fina tyger och vill sy en enkel body, omlott el kuvert och muddbyxor samt mössor men hittar inga mönster.

Är gravid i v 28 och vill ju sy nåt fint till bebisen

Gå in och titta på Ottobredesign. Där kan du beställa lösnummer. Om du klickar på en tidning så kan du se vilka mönster som finns i just den. Mycket mönster till ett bra pris tycker jag. Tror Liandlo och säljer deras tidningar. :)
  • oliviaz
    LiaLovLuc skrev 2013-12-03 12:36:50 följande:

Är gravid i v 28 och vill ju sy nåt fint till bebisen smile1.gif

Kolla på ditt bibliotek om de har Ottobre (tidning) och kolla in vad de har för böcker!
  • tulip79

Någon som vet om man kan använda flanell till babynest, eller är vanlig bomull bättre?

• Passion
    tulip79 skrev 2013-12-04 11:29:25 följande:

Någon som vet om man kan använda flanell till babynest, eller är vanlig bomull bättre?

Flanell är ruggad bomull, så ser inget problem med att kunna använda det?
  • katja1

Så sött pepparkakstyg! Har du ritat mönstret själv? Hur stor är den? Vill också sy klänningar/tunikor men orkar inte med knappar, funkar kanske med vanligt halshål bara man gör det rätt stort? Mina barn drar 62/68 nu.

• weasley
    katja1 skrev 2013-12-04 16:14:33 följande:
    Så sött pepparkakstyg! Har du ritat mönstret själv? Hur stor är den? Vill också sy klänningar/tunikor men orkar inte med knappar, funkar kanske med vanligt halshål bara man gör det rätt stort? Mina barn drar 62/68 nu.

Jag har inte gjort mönstret, det är ett något modifierat Ottobremönster.. Denna är i storlek 80, dock blev armarna på tok för långa! Får åtgärda det en annan dag.

Jag älskar tunikor och klänningar, tycker det är jättekul att sy. Faktiskt mindre krångligt än bodies tycker jag :)
    Den här drar man ju bara över huvudet också så inga knappar behövs, jag gör oftast så på mina och har gjort sen skruttet var bara någon månad.

Svar på tråden Syjunta för gravida!