• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • sötare
    MissMf skrev 2013-11-12 03:48:45 följande:
    Dom maskinerna jag har använt är ju skolornas "gamla" o mammas o sambons mammas.. Är de bättre o köpa en nyservad begagnad istället isf?
    Det bästa är faktiskt att gå till en symaskinsaffär som även säljer begagnade och be å få prova å känn efter. 
  • tvåblirtre88

en fråga =)
    jag har införskaffat min en overlock, huskylock s15

är som kär och lycklig ;)

men kan man sy utan att den skär ? eller går kniven inte att justera på det sättet ? hittar inget i instruktionsboken, tilläggas ska säga att jag är nybörjare så döm mig inte ;)

jag tänkte mer hur gör jag annars om jag vill sy täcksöm (heter det så om jag vill ha två tygbitar på varandra och skall sy på dessa med tyg på vardera sida )

• sötare
    tvåblirtre88 skrev 2013-11-12 09:51:15 följande:
    en fråga =)

men kan man sy utan att den skär ? eller går kniven inte att justera på det sättet ? hittar inget i instruktionsboken, tilläggas ska säga att jag är nybörjare så döm mig inte ;)

jag tänkte mer hur gör jag annars om jag vill sy täcksöm (heter det så om jag vill ha två tygbitar på varandra och skall sy på dessa med tyg på vardera sida )
    hittade denna manualen och på sida 8 står det hur man kan koppla ur kniven
     http://www.synalen.se/E-commerce/Products/manual-huskylock_s15-106.pdf
  • evelayna

nån som har tips till en "nybörjare" både me syandet (sydde mycket för typ 10år sen) och inför första barnet?

jag har hittat ett mönster på amningskudde ja tänkte jag skulle klara av  har även mönster på drägellappar.