• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tjobabi

Det finns fina sovpåsar på IKEA, de är visserligen i rätt varmt material tycker jag det verkar som, men vill du ha tips på mönster och hur de kan se ut så kan du ju kolla där.

• annhu521
    Tjobabi skrev 2012-03-15 11:39:22 följande:
    Det finns fina sovpåsar på IKEA, de är visserligen i rätt varmt material tycker jag det verkar som, men vill du ha tips på mönster och hur de kan se ut så kan du ju kolla där.
    Jag tycker de på IKEA var toppen när barnet blev något större. Den vi hade där ifrån hade inga ärmar utan man skulle ha en body eller pyjamas under. Men mycket använde vi den istället för täcke. Den från PoP har man ju täcke ovanpå om man vill. 
  • Tjobabi
    annhu521 skrev 2012-03-15 14:35:33 följande:
    Jag tycker de på IKEA var toppen när barnet blev något större. Den vi hade där ifrån hade inga ärmar utan man skulle ha en body eller pyjamas under. Men mycket använde vi den istället för täcke. Den från PoP har man ju täcke ovanpå om man vill. 
    Ja jag köpte en på rean i julas. Jätte söt i plysch (?) men funderade lite på det med vad barnet ska ha på sig under. Jag ska ha i slutet av maj så till svala augustikvällar kanske den blir bra då. Tror barnet är förlitet för påsen i början ändå. Men det är mitt första barn så jag har inte riktigt koll...
  • Elsa1981

Jag köpte ett gäng sovpåsar i usa i höstas. De har dragkedja hela vägen där framme så att det är lätt att stoppa i barnet. Har både långärmad i fleece och utan ärm i bomull. Tanken är att man ska ha vanlig pyjamas under och detta är istället för täcke.

• Twizz

Jag har ett mönsterset med sovpåse, pjamas med och utan fötter, raglantröja med kort/lång ärm och mössa, byxor, tossor, klänningar, bodys och nåt mer, bodysuit! beskrivningen är på engelska med stora mönsterark. Om någon vill ha ett likadant kan jag gå till en av våra tygaffärer och inhandla de o posta de :)

• Fixarfia
    Twizz skrev 2012-03-15 17:14:00 följande:
    Jag har ett mönsterset med sovpåse, pjamas med och utan fötter, raglantröja med kort/lång ärm och mössa, byxor, tossor, klänningar, bodys och nåt mer, bodysuit! beskrivningen är på engelska med stora mönsterark. Om någon vill ha ett likadant kan jag gå till en av våra tygaffärer och inhandla de o posta de :)
    Det låter helt klart intressant! 
    Vet du vad det kostar ungefär? Har du sytt grejer av de mönstren och blivit nöjd?
    :)
  • Twizz

jag betalade 199 här i stan. Det borde vara normalpris för så många mönster. Det är dessutom diapercover som jag glömde skriva. Jo jag har sytt några av de och blivit nöjd :) Enkla bitar och enkla beskrivningar med många bilder på hur man skall gå till väga. Sovpåsen har jag inte testat men tänkte göra de också. Tycker alla mönster ja sytt efter har bra propotioner och är inte "breda" som en del kan vara. Ja är någon intresserad så skicka i inboxen :) frakt borde inte kosta mer än nåt frimärke

• Miss Giggle

Är det det mönstret som är med ett litet barn på framsidan i alla delarna är i typ rosa/blått/gult? Burda eller stil eller ngt sånt?

Sovpåse är sjukt smidigt. Vår första avskydde dock att vi stängde nertill så vi fick ha dem som stora nattlinnen ist!
    Det finns ju både som pj och som man ska ha ist för täcke. Då är de tjockare.
    Personligen föredrar jag pj varianten. Lättare lägga på täcke än knöka varm unge ut ur vadderad påse

• Tirem

Hjälp!

Om jag inte minns fel så var det i denna tråd jag såg en länk ett mönster till virkade  Miniconverse där man skulle börja med sidostycket och inte sulan som jag hittat i de flesta mönster! Det var på svenska

Någon som känns vid detta mönster?

Svar på tråden Syjunta för gravida!