• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Bollen
    Elsa1981 skrev 2012-03-12 18:36:23 följande:
    Har också gjort dregglisar. Köpte tryckknappar på Stoff och stil. Blev precis som en butiksköpt dregglis.

Vilken fin, härligt tyg.
    Men hur får man fast knapparna? är det svårt?
  • Bollen

Såg nu att stoff och stil finns i kungens kurva. Bor inte långt därifrån. Får kanske ta en sväng förbi och kika. De ser ut att ha mycket fint

• mikroE
    gröna L skrev 2012-03-12 18:34:28 följande:
    okej! jag känner inte att de med PUL är täta, men läcker man bara lite är det säkert både mjukare och luftigare med enbart fleece eller mys-ull.
    Jag tror säkert att det funkar för vissa och de sa inte att det alltid är för tätt bara att risken finns att det blir för tätt.
  • Elsa1981
    Höstvind skrev 2012-03-12 19:09:04 följande:
    Elsa1981; Väldigt fin dregglis! Vart har du hittat tyget?!
    Tack! Tyget kommer från Stoff och stil. Det har massvis med gulliga barntyger.
  • Tjobabi
    Kevin och Englahs Mamma skrev 2012-03-10 16:03:53 följande:
    Vill väldigt gärna sy såna här förvaringar. Men vet inte hur jag ska få ihop allt, tänkte framförallt på hur botten kan vara gjord.. Nån som vet?
    Jag har inte lyckats hitta nått mönster än..

Jag var på Stoff och Stil idag, pratade i telefon så jag tittade inte så noga men är väldigt säker på att jag såg ett mönster på precis sådana här små påsar!
  • Kevin och Englahs Mamma
    Tjobabi skrev 2012-03-12 20:09:01 följande:
    Jag var på Stoff och Stil idag, pratade i telefon så jag tittade inte så noga men är väldigt säker på att jag såg ett mönster på precis sådana här små påsar!
    Aha! Har svårt att fatta någe på deras hemsida.. hoppas på att det är gravidhormonerna somm gör mej slow:)
  • Elsa1981
    Bollen skrev 2012-03-12 19:42:29 följande:
    Vilken fin, härligt tyg.
    Men hur får man fast knapparna? är det svårt?
    Det är jättelätt! Man måste köpa ett litet verktyg till bara. Det ser ut som en liten pinne med en knopp på. Sedan slår man några gånger med en hammare och knapparna sitter där de ska. Ser väldigt proffsigt ut dessutom. Det kan ju väga upp om sömnaden inte är så proffsigt gjord..Glad. Jag frågade i kassan på Stoff och stil och fick med mig en liten beskrivning.

• Bollen

Det där verktyget? Har de det på stoff och stil också?

Svar på tråden Syjunta för gravida!