• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tjobabi
    Elsa1981 skrev 2012-03-13 14:10:51 följande:
    Ni som har sytt babynests. Hur har ni gjort med tvätt? Har ni gjort tyget avtagbart på något sätt eller kan man slänga in hela i maskinen? 
    Jag har precis gjort mitt nest. Ska lägga upp en bild senare.
    Jag förlängde dessutom nestet med 10 cm, såg att en annan i tråden hade förlängt sitt i efterhand så jag gjorde det direkt om det skulle behövas..
    Jag sydde botten för sig och toppen för sig, sen har jag satt ihop det med tryck-knappar, tror det kommer funka bra, annars får jag väl jusetera i efterhand. Jag har satt kardborreband i bottentyget så jag kan ta ur madrassen och tvätta tyget separat om jag vill. Själva överdelen tänkte jag skicka in hela i maskinen som den är men även där går det ju att göra den som en inner och en ytterdel.
    Har bf i maj så jag vet ju inte hur poppis mitt nest kommer bli ännu...
  • Ärtan2012

Jag gjorde madrassen lös med en botten under som sitter fast i själva ringen, då är det bara att lägga i och plocka ur madrassen, väldigt smidigt!

• Tjobabi
    Ärtan2012 skrev 2012-03-13 15:47:48 följande:
    Jag gjorde madrassen lös med en botten under som sitter fast i själva ringen, då är det bara att lägga i och plocka ur madrassen, väldigt smidigt!
    Det var ju ursmart! Blir mitt inte bra så får jag modifiera sen!
  • lalasmama

Nu har vi fått en liten prins att lägga i baby-nestet jag sydde för några veckor sen!

• Ampellilja
    lalasmama skrev 2012-03-13 16:21:33 följande:
    Nu har vi fått en liten prins att lägga i baby-nestet jag sydde för några veckor sen!
    grattis :D
  • Bollen
    lalasmama skrev 2012-03-13 16:21:33 följande:
    Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Twizz
    annhu521 skrev 2012-03-14 22:28:21 följande:
    Ikväll blev det en liten liten pyjamas.

www.tultron.se/2012/03/pyjamas-och-napphallare.html 

Så sött att sy så smått. Har inte bestämt om jag ska behålla den eller inte.  Lär ju sy fler eftersom det är så sött :)

Härlig modell! Har du köpt mönstret eller gjort de själv? :) jag är så sugen på att sy! inte sytt på flera dagar pga foglossningen :/ men imorrn ska de nog gå med lite tur :)
  • Edds
    annhu521 skrev 2012-03-14 22:28:21 följande:
    Ikväll blev det en liten liten pyjamas.

www.tultron.se/2012/03/pyjamas-och-napphallar... 

Så sött att sy så smått. Har inte bestämt om jag ska behålla den eller inte.  Lär ju sy fler eftersom det är så sött :)
    jätte fin var den ! Jag undrar också om mönstret !

Annars undrar jag om det är Någon som vet ett mönster till pyjamas som har fötter på sig ? Det verkar inte säljas alls någonstans varken färdigsytt eller i mönster, jag har försökt leta som en tok !
  • Edds

okeeej tack :D ja jag tänkte mest av allt vilja sy en massvis med pyjamas med fötter på, känns lite simplare så slipper man ha strumpor på som flyger av =)

Svar på tråden Syjunta för gravida!