• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • annhu521
    Edds skrev 2012-03-15 07:37:00 följande:
    okeeej tack :D ja jag tänkte mest av allt vilja sy en massvis med pyjamas med fötter på, känns lite simplare så slipper man ha strumpor på som flyger av =)
    Jag tyckte också så med förra barnet, men det visade sig att han sparkade så mycket att benen åkte ut "fötterna" och hamnade uppe i pyjamasen. Till slut satte vi strumpor utanpå istället :) då satt den fast. Den här gången blir det bara med mudd nertill. 
  • Edds

okeej :D Jaaa vi får se vad denna lillen tycker om att göra, är ju helt ny på barn fronten så det blir kul att se :)

• annhu521
    Edds skrev 2012-03-15 07:46:25 följande:
    okeej :D Jaaa vi får se vad denna lillen tycker om att göra, är ju helt ny på barn fronten så det blir kul att se :)
    Och så alla är våra barn olika! Hoppas det funkar fint och lycka till med sömnaden!
  • mikroE
    annhu521 skrev 2012-03-15 07:32:38 följande:
    Hej!

Mönstret till den här kommer från en gammal bok här hemma, men jag har tagit in den en del och gjort muddar istället för just fötter.
    I senaste Ottobre finns en pyjamas med fötter.  annars har Kappahl en med fötter i storlek 50/56 såg jag igår. 
    eller så kan du alltid köpa en av mig ;) 

Jag köpte just en fotpyjamas på h&m så det går att få tag i. Den var del av ett sånt där set med flera olika plagg.
  • Fixarfia

Jag funderar på att sy en sån där pyjamas som är som en påse nertill. 
    Någon med bebis som har erfarenhet av att använda sånna? 

• Claudia gbg

Sovpåse. Tror jag är jättebra. Det blir lättare att flytta dem också eftersom det inte blir så kallt när man lägger ner dem i sängen. Sån skulle nog jag också vilja sy...

• annhu521
    Fixarfia skrev 2012-03-15 10:48:51 följande:
    De är jättebra! vi köpte på PoP förra gången, den här gången syr jag nog själv istället. 
  • Fixarfia

Ja men då ska jag nog göra en sovpåse!
    Hm... hur får man in barnet i den lättast...?
    Dragsko eller knappar i nederkanten? Eller så pass rymlig upptill att det går att knö ner barnet den vägen?
    Eller tryckknappar  som en skjorta ner över magen?

• Kevin och Englahs Mamma
    Fixarfia skrev 2012-03-15 10:48:51 följande:
    Såna har jag använt till båda mina barn, och det är kanonbra!:)
  • annhu521
    Fixarfia skrev 2012-03-15 11:05:56 följande:
    Ja men då ska jag nog göra en sovpåse!
    Hm... hur får man in barnet i den lättast...?
    Dragsko eller knappar i nederkanten? Eller så pass rymlig upptill att det går att knö ner barnet den vägen?
    Eller tryckknappar  som en skjorta ner över magen?
    Den vi gillade bäst hade tryckknappar nertill och på axeln har jag för mig. 
    Dragskon gillade jag inte eftersom det blev massa löst snöre nertill.. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!