• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Väntrummet
    Selmv: väntar på sprutstart ca 15 okt
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    - Carolina1: väntar på att få göra ET 
    - fef: 
    behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10
    - Ylviz: Spraystart 16 okt, sprutstart 1 nov. ÄP v 46
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - annalotta : 
    Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - MissCat  misslyckat 3:e ivf,blir nytt 3-pack....väntar på spraystart...långa metoden.
    - Längta82: väntar på start 
    - Susmar: 
    1 ICSI, startar i okt/nov ICSI 2. 
    - ekke: 1 misslyckat IVF, ÄP för ICSI nr1 v.43 (korta metoden) 
    - ljusgläntan3030: 1 misslyckat IVF, väntar på nystart 
    - mbo: 
    två IVF, två minus, väntar på IVF 3
    - Sofisen: IVF 1 misslyckat ÄP 27/9, väntar på nystart IVF 1,5. 
    - Belleella: IVF 1 misslyckat, väntar på nystart vecka 3.

Sprayare

- Lillamillan: ICSI nr 4, spraystart 26/9, blodprov 10/10. 
    - Vicki123:  spraystart 3/10 o äggplock v 44

Sprutare
    - Mimma85: 
    spraystart 14/9, sprutstart 8/10 
    - Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39
    - MrsTS: IVF 1, spraystart 20/9, sprutstart 5/10, ÄP v.42

Äggplockning/ET/FET: 
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43  
    - Eve74: IVF 1, Spraystart 26/8,  sprutstart 24/9 ,  ÄP 6/10
    - mimm1: IVF 2 spraystart 6/9 (Synarel), sprutstart 22/9 (Menopur), ÄP 7/10
    - Nu snart så: IVF 1, spraystart 12/9, sprutstart 28/9, ÄP 10/10 
    Birdy:  IVF 2, spraystart 6/9, sprutstart 30/9, ÄP 11/10
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP 12/10       

Ruvare
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
    - kjameme: TD 15/9 
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 
    - Solanum: 
    IVF 2, spraystart 9/8, sprutstart (menopur) 7/9, ÄP 21/9, ET 21/9, TD 7/10
    JoB IVF/ICSI 1, ET 1/10 TD 17/10
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, ÄP 5/10, ET 7/10, TD 25/10
    - Ciiwii: IVF 1, sprutstart 21/9, ÄP 5/10, ET 7/10 TD 21/10
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6/10, ET 8/10, TD 24/10

Gravida:
    - Julia82: 
    IVF1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP 26/9, ET 28/9, TD 12/10 
    - Lindis 1974
    - Turitella:
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
    - Dealiy: TD 1/9
    - Sylse: IVF 1 Örebro, Spraystart 6/8, Sprutstart (Gonal-F) 25/8, ÄP 5/9, ET 7/9, TD 23/9
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-10 16:50:04 följande:
    Tillbaka efter ÄP. Tolv ägg fick de ut och det är jag jätteglad för... men det är inget jag vill göra om! Extra morfin och lustgas fick de ge mig, men så snart själva ingreppet var över så mådde jag väldigt mycket bättre. 15 minuters smärta känns absolut värt det. Förhoppningsvis blir många befruktade nu så jag slipper göra om det på ett tag. Nu ligger jag hemma och blir ompysslad av min man och längtar efter ev återinsättning på onsdag. Glad

Lycka till alla andra!

Igelkott: Stort lycka till på ÄP på onsdag! Det kommer gå strålande.
    WOW, många ägg. Hoppas du mår bra nu. Själv mådde jag som sämst på kvällen efter ÄP.
    Hoppas ni har många guldägg.
  • Frida 1980
    mimma85 skrev 2011-10-10 22:26:15 följande:
    Jag har en fundering kring medicinerna. Jag har synarela och puregon. Har fått ut 2st puregonampuller med 900E i varje. Jag ska ta 150E varje dag som det ser ut just nu. Vilket betyder att det räcker i 12 dagar vilket innebär nästa vecka på onsdag. Ska lämna blodprov 2 på torsdag denhär veckan och sen blir det väll förmodligen ultraljud nästa vecka. Om det räcker med 12 dagar sprutor så betyder det att det skulle vara dags för ÄP i slutet av nästa vecka men vi är beräknade till v 43.
    Samma gäller med synarelan - den räcker tom onsdag nästa vecka.
    Min fundering är - hur många dagar har ni fått använda puregonet innan det blivit dags för ÄP? Jag har fått recept som gäller för 3 uttag på allt, även äggmognadssprutan så det känns ju som att det är anpassat för 3 behandlingar. Anledningen till att jag funderar är att det tar minst två dar att få hem medicinerna till apoteket så jag får inte vänta för länge med att beställa dem samtidigt som det känns onödigt att beställa dem om jag inte behöver dem.
    Det är viktigt att tänka på att varje ampull med Puregon innehåller mer än den enhet som står på, exempelvis innehåller en ampull med 900 IE ca 1000 IE.

När jag slutade med sprutor var på en torsdag, tog ägglossningssprutan på måndagen och sen på onsdagen var det dags för äggplock.

Lycka till!
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-10 22:29:05 följande:
    Belleella: Verkligen jättetråkigt att höra, stor kram och hoppas att du/ni får ladda batterierna ordenligt i Thailand.

Igelkott och Frida 1980: Tack för fina ord, det värmer verkligen. Jag mår mycket, mycket bättre nu. Har mått relativt bra nästan hela dagen men med lite värk såklart. Nu känns det faktiskt som att allt har släppt så det är väldigt skönt. Kan vara bra för dig att ta med dig Igelkott att även om det kan göra lite ont (vilket det absolut inte gör på alla) så är det över framåt kvällen. Hoppas på guldägg för dig Glad.
    Frida hur går det med ruvandet. Känner du av något eller är det alltför tidigt än? Lycka till och stor kram.
    Skönt att du inte har så ont. Själv är jag sjukskriven på halvtid denna vecka och hoppas på att jobba fulltid nästa vecka.

Jag har så grymt ont i brösten och vårtorna men jag tror det är ägglossningssprutan jag känner av fortfarande, det har ju bara gått 3 dagar.
  • Frida 1980
    kattis123 skrev 2011-10-12 12:08:14 följande:
    Lägger till mig på listan
    Välkommen hit Cool
  • Frida 1980
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-12 16:17:50 följande:
    Välkommen JiLi  och kattis123 och alla andra nya om jag ev missat någon! :)
    mimm1: Ledsen att det inte gick vägen...
    Nu snart så: Har tänk på dig idag! Hoppas allt gått bra!

Har just plockat, det var hemskt men jag fick lustgas så jag nästan tuppade av, och slapp vara speciellt medveten om vad som hände  - tack och lov! Men det gick jättebra! 6 ägg fick dom ut! :)
    Alla var så extremt snälla och omtänksamma på Sahlgrenska!
    Nu hoppas vi att ingen ringer oss, annars blir det ET på fredag!

Är så glad att vi kommit så här långt i behandlingen och att allt gått bra! Den här listan hjälper mig verkligen igenom detta! Tack alla!
    Vad skönt för er att det trots allt blev 6 stycken ägg, nu håller vi alla tummar att det blir många befruktade till er till fredag.
    Nu snart så skrev 2011-10-12 18:41:26 följande:
    GRATTIS IGELKOTT! Vilken vändning 6 ägg är ju jättebra. Hoppas att du mår bättre och ligger och vilar nu och resten av kvällen.

JoB: Antagligen bara för tidigt, håll ut några dagar till. Håller alla mina tummar för dig

Själv är jag numera Ruvare! Så häftigt att få se den lilla cellen när de satte den på plats. Var så nervös när jag kom dit att inget skulle ha befruktats, trots att de inte ringt. Men oj vad glad jag blev när det fanns ett att sätta tillbaka och hela 3 till frysen Solig

ET var ju en baggis, bara roligt, spännande och fint.
    Fortsätter nu att vila här ikväll och hoppas innerligt på att det ska fästa :).

Välkommen alla nya och stort lycka till
    GRATTIS till de fina embryorna. Visst är det totalt underbart att få se det lilla ägget delat sig.
    Vart gick ni? Såg att ert testdatum bara var 1 dag efter vårt men ni satte in ägget nästan en vecka senare. De kanske har olika långa väntetider.
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-13 11:29:44 följande:
    Vi går i Göteborg på Sahlgrenska och fick faktiskt ingen direkt dag för att göra tester. Eller så glömde de bort att informera. I vilket fall så har jag Crinone för 15 dagar inkl. igår så då antog jag att jag kunde testa när de var slut helt enkelt. Rätt eller fel vet jag inte. Verkar ändå vara lite olika tider för när man ska testa. Flera som ligger innan mig på listan har också tidigare testdatum än vad du har.

Hoppas i vilket fall på plus för oss båda Glad
    Jag  har Progesteron för 20 dagar så det är bara att stå ut.
    Inte heller har Ovitrellen släppt än (tror jag) på dag 10 efter den för jag har fortfarande svullna bröst.
    Hur mår du efter den?

Klart vi ska plussa Hjärta  och alla andra.
  • Frida 1980
    Vicki123 skrev 2011-10-13 21:08:11 följande:
    Hej,
    Hur tar/har ni tagit Suprecur? Det står morgon, middag o kväll på min ordination.
    Jag frågade Sjukvårdsupplysningen som sa att jag kan ta den på morgonen, vid middag när jag kommer hem o på kvällen när jag lägger mig. Gör ni samma?

MEN idag kom jag inte hem förrän vid 20 o sprayade dos två först då. Skall jag ta tredje dosen vid 23 innan jag går o lägger mig eller hur gör man?

Tacksam för svar.... Sjukvårdsupplysningen visste inte.
    Hej, precis som för Colofoul så har jag tagit den var 8 timme enligt rekommendation från Fertilitetsmottagningen (6-14-22), jag blev inte tillsagd att ha den i kylen utan det var enbart hormonerna som skulle vara i kylen.
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-13 23:03:23 följande:
    Hej Vicki123, jag körde på samma tider som du har satt upp och hade faktiskt väldigt stor hjälp av min telefon. Satte helt enkelt återkommande larm så jag slapp hålla reda på det i huvudet. Hade alltid sprayen med i handväskan och tyckte att det fungerade jättebra. Det här kommer gå fin fint ska du se.

Colourful och Ekke: Vad roligt att ha er tillbaka, skönt att du har fått tid att börja igen Colourful. Stort lycka till!
    Jag håller med Colofoul så skönt att se er här igen efter allt. Nu kämpar vi mot ett plus allihopa.

Kramar 
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-10-13 22:55:47 följande:
    Frida 1980: Jag känner faktiskt inte mycket av Ovitrellen alls. Har haft smärtor i magen som började för någon dag sen som kanske har tagit över andra känningar. Nu börjar det mesta ge med sig i alla fall och jag tar det lugnt och försöker att inte tänka för mycket på att jag nu ruvar, så går tiden förhoppningsvis lite fortare Glad

Julia82: stämmer som du sa att det stod 15 dagar i dagboken. Hade nog missat det lite. Skickar stor kram till dig, klart att allt kommer att gå bra.

Igelkott: Nu är det inte långt kvar. Stort lycka till imorgon, det är verkligen jättehäftigt!

JoB: Jag tror som Julia82 att det gäller att ha is i magen och testa först när tiden är inne. Håller tummarna för dig.
    Skönt att du inte haft så mycket känningar... själv är det ju bara brösten och inget annat. Låååång väntan på testdagen bara. Självklart är det bra att inte tänka så mycket på att man är ruvare men det är så svårt att inte tänka på det. Magen är lite svullen och brösten är ömma så det är svårt att inte tänka på det. Mannen och kompisarna har reagerat på att brösten typ växt en kupa.
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011