• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

JoB skrev 2011-09-19 12:35:54 följande:
    Ojojoj vad jag känner igen mig fast jag inte sprayat.
    Jag fick avbryta förra sprutomgången och fick min mens i lördags.
    Har fortfarande mensvärk från helvetet så tror hormoner kan påverka.
    Urs då... ja det är hemskt.... men men vad gör man inte för ett plus.
    I slutändan är det värt det om man lyckas. 
  • Frida 1980

Nana123: Så otroligt tråkigt att höra om ditt missfall. Det är hemskt jobbigt, I know.

Stooor kram och hoppas det tar sig snart igen. 

• Frida 1980
    Frida 1980 skrev 2011-09-19 12:19:47 följande:
    Till mig sa dom att det viktigaste är att ta sprayen morgon, middag och kväll... men samtidigt sa dom att den bästa effekten är om man tar sprutorna med 8 timmars mellanrum så jag tar dom 08:00, 14:00 och 22:00 så visst är det lite jobbigt att behöva ställa klockan även på de dagar jag kan sova men å andra sidan så sover jag ju inte så bra ändå... 
    Oj... jag menade ju att jag tar dom:
    06:00
    14:00
    22:00 
  • Frida 1980

Urs... idag har jag sagt till chefen hur jag mår så jag kommer jobba hemifrån idag och några timmar imorgon så får vi hoppas att jag mår bättre efter att jag börjat med sprutorna sen.

• Frida 1980
    ekke skrev 2011-09-20 13:36:49 följande:
    Tyvärr inget positivt besked idag :( tungt och jobbigt just nu. Måste ladda om, men det tar jag imorgon - i kväll ska jag dricka vin och gråta!

Håller tummarna för er andra
    Ledsamt att höra.... bara att ladda om som du säger även om det inte alltid är så lätt.

Kramar Hjärta 
  • Frida 1980

Ja just nu är vi många som ligger i ungefär samma fas. Idag ska vi till ferten och lära oss injektionsteknik. Det ska nog gå bra även om jag är nervös för sprutor.

Det är många som ruvar.... det vore uppmuntrande och trevligt med ett plus här snart. 

• Frida 1980
    Julia82 skrev 2011-09-21 13:53:14 följande:
    Idag har jag vart på UL och sett mina äggblåsor. Dom var tydligen stora och fina på höger sida, och på vänster var det bara två små. Vet inte hur många det var riktigt, men tillräckligt hoppas jag. Så på måndag bär det av till Sahlgrenska för ÄP för min del. Spännande, och så skönt att veta vilken dag det ska ske.

Lycka till allihop. Det behövs verkligen fler + i tråden nu, blir så ledsen av att läsa om alla er som inte lyckats. Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa om er alla som kämpat på, och så slutar det med hemska minus och en massa tårar...
    Vad härligt att höra! Go äggblåsor!
  • Frida 1980

Jag flyttar ner mig till sprutare.

Väntrummet 
    - Stora fröken: väntar på sprutstart 19/10
    Carolina1: väntar på att få göra ET 
    - fef: behandling/ väntar på start 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10 
    - Ylviz:
     väntar på start 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Lillamillan: 3 ICSI, varav 2 ET, precis misslyckats igen och väntar på att få starta ICSI 4, nu lång beh
    MissCat samtal 15/9 efter misslyckat 3:e ivf, blir FET nästa gång.
    - Längta82: väntar på start
    Susmar: 1 ICSI,  startar i okt/nov ICSI 2. 
    - ekke: 1 misslyckat IVF, ÄP för ICSI nr1 v.43 (korta metoden)

Sprayare
    - Mami längtan
     IVF 1, spraystart 1/9
    - snufflan75: ÄP nr 2, spraystart 22/8 
    - mimma85: spraystart 14/9 
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP v.41
    - Nu snart så: IVF 1, spraystart 12/9, ev sprutstart 28/9, ev ÄP v. 41 
    - Eve74: IVF 1, Spraystart 26/8, ev sprutstart 24/9

Sprutare
    :
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP slutet av september
    Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39 
    - Julia82
    IVF 1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP vecka 39 
    - Belleelle: Ivf 1, spraystart 18/8, Sprutstart 12/9, ÄP vecka 39
    - Sofisen: IVF 1, sprutstart 16/9, beräknad ÄP v. 39 
    - Mami längtan:  IVF 1, sprutstart 15/9, ÄP v.39.
    - Frida 1980: IVF 1,spraystart 5/9, sprutstart 21/9, beräknad ÄP vecka 40 

Äggplockning:

ET/FET
    :
      - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43

Ruvare

- Benved: TD- 31/8 
    - Justan: TD- 8/9 
    - PCO: ICSI nr2 TD-4/9
    - Dealiy TD 1/9 
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9 
    - kjameme: TD 15/9 
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)  ET 31/8 TD 14/9
    - Nana123: IVF 1. Äp 2/9.  ET 4/9. TD 17/9 
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8 , ÄP 6/9, TD 22/9 
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 

Gravida: 
    - Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
    -Turitella: 
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8 

• Frida 1980

Jag blir så ledsen när jag läser om alla som det inte tar sig för... otroligt tråkigt och jobbigt att vi ska behöva gå igenom det vi gör och sen dessutom få resultat som inte är vad vi velat så blir det tyvärr jobbigare.

Jag känner mig bättre idag än igår efter bara en spruta men jag var så otroligt nedstämd förut men skjöterskan berättade att det är lätt att man i allmänhet har en känsloansamling under en sådan här sak och att det faktiskt inte beror enbart på hormonerna vi får eller inte får men att de kan påverka.

Julia: Gråt om kroppen vill det, ibland måste det komma ut.

Colourful: Ledsen igen för ditt MF, man får försöka tänka på att det inte var friskt.

Ljusgläntan: Urs för negativa test, men nästa gång går det bättre. 

glimra: Otroligt vad många ägg... nu måste ju åtminstone ett vara ett guldägg.

Nu snart så: Hur mår du nu?

Picasso: Hur går det, blir det något plus?

Kramar till alla! 

• Frida 1980
    Picasso skrev 2011-09-22 08:19:06 följande:
    Kan tyvärr inte komma med något glädjande :(. Vaknade imorse till en begynnande mens. Tog grav.test ändå...som såklart visade -. Mår fortfarande lika pyton, så gläds åt att få sluta med progesteronet. Nu står mitt enda hopp till min lilla eskimo som ligger och väntar... Någon som vet hur snabbt man kan få börja med FET?

Ljusgläntan o Ekke: Så himla tråkigt att det inte tog sig för erheller! Hoppades ju att det skulle bli en trio med plus eller att i vart fall att en av oss skulle lyckas!    

Otroligt tråkigt att höra Picasso... vi hoppas på en stark eskimå istället.
    Stooor kram till dig!
    linasägerhej skrev 2011-09-22 08:25:59 följande:
    Hej på er!

Får man vara med här? Jag har precis fått mensen, den näst sista på nåt år eller två hoppas jag, och ska börja spraya om tre veckor... IGEN:.

Det här är femte gången. FEMTE gången.. Fyra hela IVF har genomgåtts och en som blev avbruten.

Nån gång tycker man ju att det borde funka, det är ju liksom därför man härdar ut...

Läst igenom en bit här inne, och visst är det trist när det inte tar sig!! 
    Jag försöker hela tiden tänka, att va fasiken. Nu är det FEMTE gången. Borde inte mina chanser öka rätt friskt då?
    Jag menar, gör jag 100 ivf:er borde ju Nån funka?! ;)

Fast det har man ju såklart inte råd med. Eller ork till.

Kram på er! :)                  
     Välkommen hit!!

Jag håller med dig... någon gång måste det ju ta sig. Det är väldigt starkt av er att försöka igen trots misslyckanden.

Får jag fråga om ni har ofrivillig barnlöshet eller om det beror på något annat?

Kram 
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011