• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Nu får ni alla kolla vilken lista ni uppdaterar för det är bara 2 gravida på den ena och 4 på den andra.

• Frida 1980
    Julia82 skrev 2011-09-26 14:06:29 följande:
    Nu har jag vart på ÄP och allt gick fint :) 6 st ägg blev det, och förhoppningsvis insättning på onsdag om allt går som det ska!
    Vad härligt att höra!
    Hoppas du mår bra!

Kram 
  • Frida 1980

Sofisen: Nu ser det ut att stämma Hjärta

Jag är med nervös fast jag har nästa vecka.
    Det kommer gå bra för dig Sofisen.

Blir man på tjocken så är det nog värt de där smärtorna i slutändan. 

• Frida 1980
    g l i m r a skrev 2011-09-27 08:22:14 följande:
    Här går det sådär nu:( är överstimulerad och har haft onda buksmärtor och idag spydde ja på morgonen:( vad kan man göra åt det? Är på rd 4 idag..
    Ja ring till BM tycker jag för det är viktigt att man får en eventuell behandling så snart det går.
    Nu snart så skrev 2011-09-27 08:49:15 följande:
    Idag har jag varit och tagit blodprov i alla fall så får se om jag får sätta igång med sprutor imorgon. Hoppas!
    Har du hört något än? :)
    Sofisen skrev 2011-09-27 11:54:37 följande:
    Hej på er. På väg hem nu, gick över förväntan, 2 ägg blev det. Hade visst avstannat sen vul. Återinsättning på torsdag. Glimra: Krya på dej... Kram
     Åhh hoppas att båda blir fina embryon.
    Julia82 skrev 2011-09-27 11:42:31 följande:
    Helt sjukt att tänka att just nu (förhoppningsvis!!!) ligger min blivande bebis i ett provrör på Sahlgrenska och har påbörjat celldelning. Imorgon ska jag och min älskade man tillbaka till sjukhuset för att (än en gång förhoppningsvis!!!) sätta tillbaka ett fint och fantastiskt embryo, som ska bli vårt första barn.

Lycka till er alla som ska genomgå ÄP i veckan, och alla er andra med såklart.  Det är så kul att kunna följa er allihop i tråden!

Uppdaterar listan med mitt ET också :)
     Vad spännande!!!!
    queen skrev 2011-09-26 23:07:16 följande:
    Jo jag vet att det är tidigt men det är inte ägglossningssprutan iaf:)))
    3 tester och alla visar plus men väldigt svagt. Ska testa i några dagar för att se om det blir starkare.
    Hoppas verkligen att det inte är sprutan och att du är Gravid.

Snart hoppas jag det är vår tur.

Kram alla 
  • Frida 1980
    ewa 03 skrev 2011-09-27 14:02:54 följande:
    Tjohoooooooo idag kom beskedet att ett av mina två ägg befruktats och det såg bra ut, så imorgon sätts det in..Detta är vårt andra försök då det första försöket inte befruktades något alls.
    Är så himla glad fast jag vet att det är lång
    väg kvar kan jag inte hjälpa att jag är så glad...
    Håller nu alla tummar o tår att det blir bra..=)
    Kram till er alla =)
    Vad kul att höra!

Hoppas allt går bra nu imorgon och att du ruvar fint.

Kram 
  • Frida 1980
    Ylva75 skrev 2011-09-28 08:04:04 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har läst lite hos er ett tag nu.... Tänkte att jag kanske kan hänga på här. Är inne på vår andra IVF, håller på att spraya. Det första försöket i våras slutade med ett minus. Upptäckte ett mycket högt blodtryck i samband med det som jag tror kan ha betydelse för behandlingsresultatet. Detta är nu under kontroll och vi gör vårt andra och sista landstingsbetalda försök.  
    Välkommen hit :)
  • Frida 1980

Nu blev jag nervös... Sprutan skulle tagit slut igår och sen skulle jag fylla på 100 IE från en annan ampull... så jag trodde att sprutan var trasig och fyllde på med 100 IE till så jag fick i mig 225 IE igår :-S fast jag bara skulle tagit 125... nu väntar jag på vad läkaren ska säga.

• Frida 1980
    Sofisen skrev 2011-09-28 11:33:04 följande:
    Båda äggen var skräp...
    Inte tillräckligt mogna...

Vi har ju landstingsbetalt, nån som vet om detta räknas som ett försök?

Kan det finnas nåt ägg som dom inte plockade ut som kan vara moget och komma den vanliga vägen?
    Tråkigt att höra, jag håller ändå tummarna på att det inte räknas som ett försök.
    ekke skrev 2011-09-28 11:42:00 följande:
    Frida: ooops, det är säkert inte först gången det händer! Det finns de som går på så hög dos varje dag, det är säkert ingen fara! Du får kanske gå på en extra koll.
    De ringde nu igen och eftersom att jag har fått gått ned i dos efter blodprovet så var det ju förstås inte bra, men jag skulle ta 100 IE idag och så ska jag på ett redan inbokat VUL imorgon så de skulle kolla hur det ser ut.

Dock är jag varm nästan febrig idag och ont i huvudet. 
  • Frida 1980
    Nu snart så skrev 2011-09-28 22:58:31 följande:
    Hur mår du? Känns det bättre nu? Skickar en krya på dig kram
    Jag mår ganska bra faktiskt. Lite varm men annars ok. Vi var på VUL idag och vi hade 13-14 äggblåsor som var mellan 14,1 och 16,0 mm långa sen lämnade jag blodprov och väntar ivrigt på att Uppsala ska ringa och säga att värdena inte var för höga.
    Nu snart så skrev 2011-09-28 23:02:25 följande:
    Enligt blodprov är jag nu nedreglerad. Nästa steg är taget och jag är nu officiellt en "Sprutare". Solig

Första sprutan tog jag nu på kvällen och blev nästan förvånad över hur lite det kändes. Kör på Gonal-F och 112,5 IE vilket verkar vara standard vid första behandlingen. På måndag är det blodprov igen för att ev korrigera dosen.

Spännande!
    Vi kör med Puregon och inte Gonal-F.
  • Frida 1980

GRATTIS Julia82 och alla ni andra som precis har blivit ruvare, jag hoppas innerligt att jag får vara med där om en vecka.

Kram 

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011