Vi som ska göra IVF hösten 2011
Julia82 skrev 2011-09-15 08:50:35 följande:
Nu snart så, och Frida1980Va kul att vi är så tätt, alltid kul att ha kontakt med andra som är i ungef'är samma stadie. Jag är med i en annan tråd här på FL, men där har jag kommit så långt efter hela tiden. Jag skulle egentligen haft ÄP v 37, men såklart sackade mensen några dagar varje månad i sommras, så det blev v39 istället.
Ikväll sätter jag första sprutan, ska bli så skönt att få lite mer hormoner i kroppen igen. Sista dagarna har jag vart seg i skallen, trött, huvudvärk och nedstämd. Men det borde vända rätt snart efter sprut-starten. Hur mår ni av sprayen? För ni kör långa metoden med eller?
Sahlgrenska är toppen tycker jag, så himla go och mysig personal där. Man känner sig så väl bemött och välkommen. Kanon, det är viktigt när man kommer dit första gången och inte har nån koll på vad som väntar en.
LYCKA TILL allihop :)
Jag har kanske blivit mer sur mot min man, jag har även varit nedstämd lite gran nästan lite deppad men bara vissa dagar. Annars vet jag inte om det är någon större skillnad... kanske att jag fryser lite mer.
Vi går i Västerås och här är de också ganska trevliga men det är jobbigt att man får byta doktor varje gång, de har 3 stycken som går omlott med varandra.
Jag vet inte vilken metod jag kör, kanske den långa.
2011-09-05 Spraystart
2011-09-21 Sprutstart
2011-09-26 Blodprov
2011-09-29 Ultraljud
Sen vet jag inte när man ska ta ägglossningsspruta men ÄP och ET ska som sagt vara vecka 40 om allt går bra.
Total tid är väl ca 4 veckor.